Noord Mexico

wij willen volgend jaar naar Mexico, omdat we daar 17 jaar geleden een jaar gewoond hebben, willen we onze kinderen graag laten zien waar we geleefd hebben. In grote lijnen is het plan om eerst enkele dagen in Mexico-City te verblijven en van daaruit naar Monterrey te vliegen of bussen. Daar een auto huren en verder naar Monclova. Van daaruit verschillende trips ondernemen, bijvoorbeeld Saltillo, San Antonio, Cuatrociénegas en misschien nog een reisje per trein naar Chihuahua.
Hoe is dit het beste aan te pakken. Aangezien het zeker nog wel een jaar duurt is het moeilijk om nu al tickets te boeken. Wie kan ons een stukje op weg helpen in het organisatorisch gedeelte. Hoe kan je dit het beste plannen.

Groet Jacq

Grappig vragen te zien van mensen die in Mexico gewoont hebben maar begrijp dat het lang geleden is en veel dingen zijn verandert.

Woon in Mexico maar kom bijna nooit in het noorden. Bussen zijn hier erg goed te doen aangezien deze erg luxe zijn. ETN of Primera Plus zijn de beter bus maatschappijen en één van de twee heeft zelfs draadloos internet. Weet niet meer welke.

Voor een overzicht van alle bus maatschappijen verwijs ik je naar www.larpman.com Deze website heeft een overzicht van alle busmaatschappijen met hun website indien ze deze hebben en ook voor vliegtuigmaatschappijen kun je op deze website kijken. Hier staan namelijk ook alle nationale vliegtuigmaatschappijen vermeld. Soms is er maar weinig verschil tussen vliegen en bussen qua prijs en vaak de moeite waard om te vliegen mbt de reistijd.

Vlieg tickets kun je laat boeken en vaak scheelt dat nog wel eens in de prijs. Ik heb het nu over lokale vluchten.

Een auto is ook makkelijk maar moet eerlijk zeggen dat ik geen beste verhalen heb gehoord van auto rijden rond Monterey. Vriend van mij die al lang in Mexico woont was daar ook aangehouden door de politie voor niet en ze vragen altijd vrij veel geld.

Verder raad ik aan omdat je met kinderen reist dit goed te plannen. Zorg dat je je hotels geregeld hebt. Met kinderen kan het nog wel eens vermoeiend zijn ergens aan te komen en dan nog eens te gaan zoeken naar accommodatie. Dit is mijn idee.

Dit is het voor even.

Als je nog meer vragen hebt gewoon stellen.

Wouter

Hoi Jacq,

wat Wouter al schrijft, de bussen in Mexico zijn erg goed. In het noorden heb je behoorlijk wat keus en kun je meestal ter plekke je ticket kopen.

Treinreis vanuit Chihuahua gaat via de Barrancas del Cobre naar Los Mochis
aan de zee van Cortes. Prachtige reis en weer een heel ander Mexico dan de bekende delen. Hier een kort verslag met wat foto’s van onze trip enkele jaren geleden Copper Canyon

Succes ermee!