Hi Jochem,
jungle vind je hoofdzakelijk in het zuiden, richting grens met Guatemala. Je kan het vanuit Yucatan doen middels de veel gebruikte Mayaroute, maar je kan ook vanuit MC, via Oaxaca en/of San Christobal naar Palenque reizen. Het zijn wel toeristische gebieden, maar dat is te danken aan datgene wat geboden wordt 
Wij hebben afgelopen jaar zo’n 550 euro betaald voor een klm-retourtje A’dam -> Mexico City. Een ticket op Cancun zal ook wel ergens in deze prijsklasse liggen.
Onze route vorig jaar was: 4 nachten Mexico City -> 3 nachten Taxco -> 2 nachten Cholula(tussen Puebla en de Popocatepetl) -> 4 nachten Oaxaca -> 6 nachten Puerto Angél (staat Oaxaca) -> terug via MC naar A’dam We hebben zeer veel gezien en alles met de 1e klas bussen gedaan, wat zeker een aanrader is en terus naar MC met een binnenlandse vlucht.
Mexico City is een geweldige stad, en niet alleen vanwege z’n grootte. Het Antropologisch Museum is hewt mooiste museum wat we ooit hebben gezien en hebben het daarom ook 2 keer bezocht B) De stad zelf heeft ook mooie en bijzondere plekken zoals, het plein van de 3 culturen, de Zocalo, de Basiliek de Guadelupe en de leuke buurten zoals bv Zona Rosa(waar je trouwens gerust te voet over straat kan). Buiten de stad ligt natuurlijk Teotihuacan, één van mijn grootste wensen om te zien en dat is echt fantastisch! Boek het vanuit de stad met een gids, kost zo’n 30 dollar en je krijgt veel extra’s te zien 
De afsteker naar Taxco kost wel wat tijd, maar het is een fantastisch mooie en leuke stad.
Cholula hebben we bezocht i.v.m. de grootste pyramide ter wereld(ondanks tegenspraak van Egyptologen…) met de kerk erop en voor de Popo natuurlijk. We hadden mazzel dat er net een jaarmarkt met kermis en braderie(niets voor zwakke magen
) was tijdens ons bezoek. Overigens hebben we absoluut geen andere toeristen kunnen ontdekken, op wat Mexicaanse uit de groten steden na dan. Dat was echt super, gewoon het echte Mexico proeven!
Over Oaxaca hoef ik denk ik niets meer te vertellen, dat is de leukste stad die we in Mexico tot nog toe hebben bezocht. Gewoon gezellig, mooi, cultureel en veilig. Verder de ruines van Monte Alban en Mitla, wat wil je nog meer?!
Puerto Angél ligt tussen Pto.Escondido en Huatulco in en vlakbij het bekende Zipolite. Het is er niet te overdreven toeristisch en veelal basic zonder overdreven luxe zoals in Cancun en Riviera Maya. Kijk maar eens op www.tomzap.com voor wat indrukken. Ik denk dat het je wel zal aanspreken.
Over Yucatan kan je meer dan genoeg op internet vinden. We hebben het een paar keer bezocht en telkens was het gewoon een mooie tijd. Strand Mayasite’s cultuur etc etc, maar ook massatoerisme, waar wij niet zo van houden…
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.
Grtn, Robert