Prijzen Mexico

Hallo Mexicogangers!

In januari willen we graag 3 weken gaan backpacken door Mexico.
Na een redelijk lowbudget vakantie in Thailand zou ik graag willen weten wat de prijzen in Mexico ongeveer zijn. Kan iemand me vertellen wat je globaal betaald voor een bus/treinreis, een overnachting in een schoon, eenvoudig
guesthouse. Andere tips zijn ook heel erg welkom. Waar is een mooi natuurgebied (jungle) en wat zijn de mooiste stranden (met hangmatjes, hutjes enz)

Ik hoop van jullie te horen!

grtz Jochem

Ga uit van maximaal 25 euro per persoon.

Als je voor extra luxe gaat, dan kost het meer…

4 dollar per dag is ook mogelijk, maar dan is het meer basic

Hi Jochem,

prijzen en tijden voor busreizen in het zuid-oosten van Mexico kan je vinden op Ado-bus Welk gebied van Mexico willen jullie bereizen? Alhoewel…, het is er overal super :wink: !

Grtn, Robert

Hi Jochem,

ik heb een mail van jou ontvangen die ik niet kan openen. Zou je 'm hier kunnen plaatsen?

Grtn, Robert

Hi Robert,
Sorry, snap het nog niet helemaal hier :wink:

Bedankt voor je reactie! We zitten nog in het stadium van tickets reserveren en vraag me hierbij al meteen af waarheen we t beste kunne vliegen, mexico city of cancun. We zullen 18 dagen in mexico blijven.
Ik blijf liever niet in de erg toeristische gebieden en wil sowieso erg graag naar de jungle, natuurlijk leuke dorpjes bekijken, wat opgravingen en een aantal dagen aan t strand. Heb je mischien tips?

Thnx! groeten Jochem

Hi Jochem,

jungle vind je hoofdzakelijk in het zuiden, richting grens met Guatemala. Je kan het vanuit Yucatan doen middels de veel gebruikte Mayaroute, maar je kan ook vanuit MC, via Oaxaca en/of San Christobal naar Palenque reizen. Het zijn wel toeristische gebieden, maar dat is te danken aan datgene wat geboden wordt :slight_smile:

Wij hebben afgelopen jaar zo’n 550 euro betaald voor een klm-retourtje A’dam -> Mexico City. Een ticket op Cancun zal ook wel ergens in deze prijsklasse liggen.

Onze route vorig jaar was: 4 nachten Mexico City -> 3 nachten Taxco -> 2 nachten Cholula(tussen Puebla en de Popocatepetl) -> 4 nachten Oaxaca -> 6 nachten Puerto Angél (staat Oaxaca) -> terug via MC naar A’dam We hebben zeer veel gezien en alles met de 1e klas bussen gedaan, wat zeker een aanrader is en terus naar MC met een binnenlandse vlucht.

Mexico City is een geweldige stad, en niet alleen vanwege z’n grootte. Het Antropologisch Museum is hewt mooiste museum wat we ooit hebben gezien en hebben het daarom ook 2 keer bezocht B) De stad zelf heeft ook mooie en bijzondere plekken zoals, het plein van de 3 culturen, de Zocalo, de Basiliek de Guadelupe en de leuke buurten zoals bv Zona Rosa(waar je trouwens gerust te voet over straat kan). Buiten de stad ligt natuurlijk Teotihuacan, één van mijn grootste wensen om te zien en dat is echt fantastisch! Boek het vanuit de stad met een gids, kost zo’n 30 dollar en je krijgt veel extra’s te zien :wink:

De afsteker naar Taxco kost wel wat tijd, maar het is een fantastisch mooie en leuke stad.

Cholula hebben we bezocht i.v.m. de grootste pyramide ter wereld(ondanks tegenspraak van Egyptologen…) met de kerk erop en voor de Popo natuurlijk. We hadden mazzel dat er net een jaarmarkt met kermis en braderie(niets voor zwakke magen :wink: ) was tijdens ons bezoek. Overigens hebben we absoluut geen andere toeristen kunnen ontdekken, op wat Mexicaanse uit de groten steden na dan. Dat was echt super, gewoon het echte Mexico proeven!

Over Oaxaca hoef ik denk ik niets meer te vertellen, dat is de leukste stad die we in Mexico tot nog toe hebben bezocht. Gewoon gezellig, mooi, cultureel en veilig. Verder de ruines van Monte Alban en Mitla, wat wil je nog meer?!

Puerto Angél ligt tussen Pto.Escondido en Huatulco in en vlakbij het bekende Zipolite. Het is er niet te overdreven toeristisch en veelal basic zonder overdreven luxe zoals in Cancun en Riviera Maya. Kijk maar eens op www.tomzap.com voor wat indrukken. Ik denk dat het je wel zal aanspreken.

Over Yucatan kan je meer dan genoeg op internet vinden. We hebben het een paar keer bezocht en telkens was het gewoon een mooie tijd. Strand Mayasite’s cultuur etc etc, maar ook massatoerisme, waar wij niet zo van houden…

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Grtn, Robert

Hi Robert! Wow, super, hier heb ik zeker wat aan! Dankjewel!
Fijn dat ik nog met eventuele vragen terug kan komen, daar zal ik ook zeker gebruik van maken mocht het nodig zijn!

Nogmaals heel erg bedankt voor de uitgebreide info en moeite!

Grtz Jochem

Ik zal de komende 3 weken wel een beetje zoek zijn…, want dan zit ik in Panama :lol:

Grtn, Robert

Hey Roberts,

Dat doe je goed!!!

PS. Schrijf hier maar even een mooi stukje over dat prachtige land!

Wow gaaf! Heel veel plezier en ben ook benieuwd hoe het geweest is dus
goed plan om hier een stukje achter te laten!

have fun!

Dat zal wel lukken, dank!

Ik ben ook al een tijdje bezig met een reisverslag van Mexico 2004, maar da’s zo’n berg informatie… B) Ik zal zeker een verslag van Panama plaatsen, zoals ik ook nog van Costa Rica en vorige Mexicobezoekjes wil doen.

Zeg Hitch, ben jij destijds ook op Baja California geweest. Hier wil mijn vriendin volgend jaar graag naartoe.

Grtn, Robert

Ook ik ben van plan om een rondreis te maken voor Yucatan, en ook nog door Guatemale en Belize.

Waarschijnlijk maken we het volgende rondje: Cancun-Merida-Palenque-San Cristobal-Antiqua-Guatemala city-Belize-Cancun.

In totaal willen we hier ongeveer 4 weken over doen. We verwachten met namen ik Mexico wat meer gezelligheid naast de prachtige cultuur en natuur, gezellige barretjes e.d… En in Guetemalla en met name Belize verwachten we minder gezelligheid en meer cultuur en natuur.

Afgelopen jaar zijn we naar Thialand geweest, en dat vinden we een leuke combi tussen cultuur, natuur en zuipen!

Kloppen mijn verwachtingen over Yucatan Guatemala en Belize een beetje?

mvg,

Pieter Vermeer
21 jaar

Zuipen? dan zou ik naar Salou gaan (spreken ze ook Spaans)

Maar Cancun kan er ook aardig wat van, dus heel veel plezier!

Toch zou ik eerder voor de cultuur en natuur gaan, veel zuipen en weinig herinneren kan je beter thuis doen.

:mexico:

Voor een overzicht van het overgrote deel van de busmaatschappijen die opereren in Mexico kan je even op een van deze websites kijken.

http://www.larpman.com/transportpages/buspages/bus.html
http://www.centraldelnorte.com.mx/

Wouter

Jammer dat je dan niet langs Playa de Carmen gaat…Cancun is zo een beetje de Las Vegas van Mexico, maar goed wie van Las Vegas houd, houd ook van Cancun…

Hallo iedereen,

Ik haak hier maar even op in…!! Ik zou graag met een vriendin volgend jaar gaan backpacken in Mexico en Guatemala. Is dit veilig voor 2 jonge meiden? En zijn deze landen makkelijk te bereizen??

We hebben ongeveer 4 weken de tijd. Wat moeten we nog meer echt zien? En hoe kunnen we het beste van Mexico naar Guatemala komen??

Hoeveel geld denken jullie dat we ongeveer kwijt zijn: low budget. Geen dure restaurants en hotels? (ook wij zijn Thailand prijzen gewend)

En is er erg veel prijsverschil tussen bijvoorbeeld Oaxaca en Cancun?

Zo, dat waren meer vragen dan ik had gedacht maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes Malou