Tips gezocht!

Hé hallo allemaal

Volgens mij moet ik voor mijn Mexico vragen hier zijn…:idea:
Ik heb wat vraagjes. Ik wil nl. in Mei 3 weken op vakantie, ik ben er nog niet helemaal uit, maar neig naar Mexico.
Ik zoek tips m.b.t…

• het alleen reizen, is dat goed te doen (heb al eerder door z-am. landen getrokken en spreek een beetje spaans)
  • budget tips… wat heb je voor een dag nodig?
  • Mogelijkheid tot reizen van Cancun naar Guatamala, binnen 3 weken en dan ook nog wat relaxen op het strand?
  • Wat zijn gemiddelde budget prijzen voor een overnachting, geen stapelbedden hostels:)?
  • Is een retourticket naar Cancun voor 650 euro een redelijke prijs?
    _ En dan natuurlijk nog de “must have seens”, wat moet ik zeker bezoeken en het hoeft allemaal niet te toeristisch te zijn, zal wel lastig worden op yucatan…
    Hoe is het weer trouwens tussen 9/5 en 31/5, nog net voor het regenseizoen?

Alvast bedankt, alle tips zijn welkom!
Groetjes Anke

Hoi Anke,

ik probeer even een antwoord op je vragen te geven.

• alleen reizen is zeer goed te doen, want het openbaar vervoer is in Mexico gewoon heel goed en je hebt volop keus aan klasses etcetera.

• Budget ligt een beetje aan de locatie, want in Playa del Carmen is een ontbijtje in het centrum natuurlijk duurder dan in een buitenwijk of in een niet toeristische plaats. Ik schat een ontbijtje in vanaf € 2,50 en een warme maaltijd vanaf € 5,00. Reken iets meer, dan zit je altijd goed. :wink:

• Het is in drie weken wel te doen, maar je kunt nergens lang blijven. Wij doen bv in april in drie weken Cancun landen, volgende dag Merida, dan via Campeche naar Palenque en van daaruit terug richting Tulum en/of Mahahual. In Merida blijven we zo’n 4 tot 5 dagen en de rest zien we wel. Dit is redelijk rustig te doen, maar we kunnen tussendoor ook onderwegh blijven hangen.

• Wij hebben ervaring met kleine hotels en de privekamers van hostels en reken op een kamerprijs van 25 tot 35 euro per nacht. Iets meer luxe is natuurlijk weer iets duurder. Aan het strand nemen we voor die paar daagjes altijd iets “beters” en betalen dan zo’n 40 tot 60 euro voor een kamer.

• die ticketprijs is aan de krappe kant en je bent tevens al aan de late kant. Wij hebben 680 voor een retour met US Airways betaald.

• Doe gewoon de “must sees”, want die zijn niet voor niets zo bekend :wink: Verder lokaal wat rondvragen mbt tips. Er staan er een aantal op de yucatan startpagina

• regenseizoen is dan in het begin en dat geeft meestal een buitje laat op de middag. Is niets om je echt zorgen over te maken.

Succes!

Hoi hoi,

Ja is idd allemaal wel te doen. Kan al wel wat regenachtig zijn. We zijn ook rond die tijd geweest en toen hebben we in guatemala al wel behoorlijk wat druppels te verwerken gehad. Je kan het wel of niet treffen zeg maar :-). Mexico was toen nog heerlijk temperatuurtje.

Verde is de route zoals hierboven beschreven staat erg goed te doen. Zou zeker proberen naar guatemala te gaan en dan vooral voor het mooie landschap en dan natuurlijk Tikal. Vond ik echt super mooi. Wordt natuurlijk wel wat drukker als je nog naar Guatemala gaat. Zelf vindt ik Guatemale wel mooier dan mexico maar de mensen in mexico weer wat relaxter/aardiger.

Succes met het inplannen!

(Alvast)Bedankt voor de tips!
Ik heb een retour AMS - Cancun geboekt, rechtstreeks voor 660,- de rest moet ik nog bekijken.

Gaan er nog meer mensen in de periode 9 -31 Mei, die ook alleen reizen?

O ja, ik zou graag de eerste (en evt. 2e)nacht wel iets vast leggen. Hebben jullie tips…iets handigs vanaf het vliegveld, Ik kom rond 17.00 aan?..

Groetjes Anke

Hoi Anke,

wij overnachten binnenkort hier http://www.hainahostal.com/ Ligt op 20 minuten van het vliegveld en op loopafstand van het busstation.

Misschien ook iets voor jou?