Hey all,
In juni ga ik afstuderen en wil daarna backpacken in Mexico. :zon:
het is de eerste keer voor mij met backpacken verrereizen.
Ik wil advies vragen van jullie die naar Mexico zijn geweest met backpacken.
Wat voor route is de beste om de goede plekken te kunnen zien in Mexico met backpacken?
Wat zou me ongeveer kosten 3 weken mexico excl ticket.
De kosten met hostels enzo, geen luxe dus…
Nog andere tips en zo zijn altijd welkom…
Hey alvast bedankt
groetjess filizzz
ligt er aan wat je wilt zien / doen (natuur, strand, piramides, uitjes enz.), in wat voor tempo (highlights gezien en direct weer door, evt. 's nachts reizen?), waar je op heen en vandaan terug vliegt (Cancun - Mexico City?).
Zelf was ik iets van $25,- per dag kwijt, vrij basic gereisd. Mijn reis duurde 5,5 week, van Cancun naar Mexico City. Ik heb wel vrij rustig aan gedaan, ook musea enzo bezichtigd, paar dagen aan het strand enz.
Thanx voor je reactie:chin:
Ik wil eigenlijk van alles een beetje zien. natuur, strand, piramides en uitjes. is 3 weken de tijd te kort?
kan ik je vragen hoe je ingepland had met de route?
in drie weken kan je wel een dergelijke combinatie maken, maar beperk je wel in de afstanden. Een deel van de Mayaroute, dus alleen Mexico, is een optie. Je kan bv ook van Mexico City naar Oaxaca en verder naar de kust doen. In het noorden van Mexico kan je van Chihuahua door de Copper Canyon en dan naar een kustplaats. Je kan ook Baja doen, maar kun je geen pyramide’s vinden. Eerst genoemde optie is het meest gedaan en is vrij makkelijk. Hier is ook het meeste aan informatie over te vinden op het net.
Laat maar eens weten welk deel je het meest aanspreekt.
drie weken is véél te kort!!!.. Nee ja uhm, je kan er natuurlijk van maken wat je wilt. Mijn motto is meestal; als je er toch bent, dan kan je het maar beter goed doen. Helaas is mijn baas het daar niet altijd met mij over eens.
In drie weken kan je best wel wat zien hoor. Heb ook mensen dezelfde route zien afleggen als die van mij in de helft van mijn vakantie. Maar die zaten vaak 's nachts in de bus, kwamen ze aan in een stad direct georganiseerde uitjes boeken, alleen de highlights en weer door. Ik ging dat ook altijd naar musea in de stad, dagje gewoon lekker de omgeving op de fiets of paard ofzo verkennen enz. En dat kost tijd.
Mijn route was: Cancun (strand), Valladolid (Chichen Itza, cenotes), Campeche (stad zelf, musea), Palenque (piramides in de jungle), San Cristobal de las Casas (mooie natuur, tochtjes per paard, reis naar Lagos de Montebello), Tuxtla (Canon del Sumidero), Mazunte (strand, bij Puerto Angel), Oaxaca (Monte Alban), Puebla (sulferbaden), Taxco (zilverstadje tegen een bergwand) & Mexico City (theotihucan, musea, stad zelf, vulkanen). Gemiddeld zo’n drie tot vier dagen per stop, incl. reizen.
Wat ook wel goed werkt is om een boek open te slaan met foto’s van Mexico, daaruit bepalen wat je écht wilt zien, hopen dat het een beetje bij elkaar ligt en dan de rest eromheen bepalen. Zelf had ik totaal geen plan toen ik er heen ging. Wist alleen dat ik 5,5 week later in Mexico City moest zijn. Je komt zat mensen onderweg tegen die de andere kant op reizen, geven dan ook hun mening / tips. Maar dat werkt misschien alleen als je genoeg tijd hebt…
Machie’s route is idd te lang voor 3 weken, daarom kan Filizzz beter een stuk kiezen met veel met datgene wat gewenst is. Yucatan/Maya lijkt me dan het meest logische, is ook makkelijk een rondje van te maken Als je Palenque in de route opneemt krijg je wel minder strand, want dat is al een behoorlijk stuk van bv Cancun af. Wij vonden persoonlijk het stuk Mexico City(+ omgeving) -> kust Oaxaca erg mooi en afwisselend, maar hadden wel een vlucht van Puerto Angel/Huatulco naar MC terug, om zo alles op ons gemak te kunnen doen in dikke 3 weken.
Filizzz’s voorkeur weten qua gebied zou wel handig zijn, Mexico is zo groot
Hey allemaal,
heel erg bedankt voor de reacties.
ik kan n iet langer blijven dan 3 weken.
als ik terug kom moet ik nog gaan solliciteren enzo… dus tijdje na de vakantie ben ik ook werkloos:)
echt super de reacties.
ik wil beginnen van mexico city en wil ik beetje natuur,strand en de geschiedenis zien.
terug weg naar mexico city met de vliegtuig is geen probleem.
wat is de beste route voor drie weken van uit de route van Machie?
wij hebben in 2004 de volgende route per bus gedaan in 3 weken:
-Mexico City
-Taxco
-Cholula/Puebla
-Oaxaca
-Puerto Angel
Van Pto Angel naar Huatulco airport terug naar Mexico City, om vervolgens terug naar Nederland te vliegen. Taxco was een afsteker en zijn van daar via MC naar Cholula gegaan.
Wij hebben 1x een nachtbus genomen, maar was enkel om iets niet te missen… Ik persoonlijk heb er geen probleem mee ondervonden. Je wint misschien wel wat tijd, maar volgende dag ben je toch wel niet echt fit, als je niet goed kunt slapen in de bus. We hebben inmiddels verschillende delen van Mexico gedaan op deze manier, maar dit vonden we wel een van de makkelijkste tot nog toe :nod: Je hebt op deze route ook genoeg keus aan klasse’s. ADO GL is wat duurder, maar wel erg goed. Mocht je Taxco ook bezoeken, dan let op de bustijden, mocht je in het weekend weer verder willen gaan.
nou kan ik natuurlijk moeilijk uit ervaring spreken als man-zijnde, maar ik het er destijds zelden alleen gereisd. Vond het een vrij gezellige bedoening, in hostels raak je makkelijk in gesprek met anderen, gaat meestal iemand wel dezelfde kant op. Als je veel haast hebt is dat misschien minder makkelijk.
Ik geloof ergens gelezen te hebben dat je minder last hebt van de mannen als je een trouwring draagt.
Mijn vriendin floten(of sissen) ze zelfs na met wandelschoenen, onelegante afritsbroek en mij erbij, dus dat met die trouwring gaat helaas ook niet op in Mexico Heb wel het idee dat het in de gebieden met meer bevolking van Indiaanse afkomst het wat minder is. Dit is trouwens geen punt om het niet te doen hoor, maar het blijft nou eenmaal een macho cultuur.
Geen nachtbussen en wat machie01 al schrijft, eventueel met mede backpackers samen reizen.
Ik ben er nog niet uit of ik het doe of niet. Het liefst vertrek ik vanuit Nederland met een aantal. Ik ken helaas alleen niemand die het ziet zitten om ongeorganisseerd te reizen.
Maar toch misschien wel weer een mooi excuus om mezelf te trakteren op een mooie ring… veiligheidsoverwegingen
Ikzelf heb een jaar in Mexico gewoond en gewerkt toen ik ongeveer jouw leeftijd had en na mijn stage heb ik in heel Mexico rondgetrokken.
Het helpt natuurlijk als je de taal spreekt.
Ikzelf heb nooit problemen gehad. Natuurlijk wordt er gefloten en gekeken. Doe geen dingen die je thuis ook niet zou doen en dan zou het ok moeten zijn.
Als je mij een privemailtje stuurt met de plaatsen waar je heen wilt gaan, dan kan ik je meer tips geven.
hoi,
Wij gaan 6 weken mexico doen. Maar welke streek is de mooiste of het beste om te backpacken. Ik heb de indruk dat de meeste mensen yucatan uitkiezen. Wat zou dan de goedkoopste manier zijn om de nacht door te brengen, hostels? Of zou men met een tent op een camping (als die er voldoende zijn) goedkoper uitkomen. alvast bedankt
behalve de stranden was ik niet echt onder de indruk van Yucatan. Qua natuur vond ik het mooier rond Palenque, San Cristobal & Oaxaca.
Campings ben ik niet tegen gekomen, ook niet gezocht. Hostels waren over het algemeen aardig betaalbaar.
Buiten het zeegedeelte vond ik Yucatan ook niet echt bijzonder qua natuur. Het gedeelte wat Machie01 schrijft is idd een stuk interessanter. Ik denk dat ik qua natuur de Copper Canyon en de omgeving van de Popo, tussen DF en Puebla, het mooist vond. Campings weet ik alleen bij Zipolite, maar ook daar minimaal. Misschien is een cabana met hangmat op het strand een leuke middenweg, maar ook die worden m.i. steeds minder. Hostels zijn meestal goed betaalbaar, maar ligt ook een beetje aan de plaats/regio waar je bent.