Hallo!
Ik zit momenteel in San Francisco California en wil voor 1,5 week met een vriendin naar Mexico reizen in Maart.
Heeft iemand tips over wat een goeie route zou zijn of wat mooie en relatief veilige plekken zijn om te gaan?
Bedankt!

Marjolein
Hoi Marjolein,
om te antwoorden zou het makkelijk zijn om een paar dingen te weten 
Hoe wil je naar Mexico, auto, vliegtuig of bus en wat voor trip wil je maken? Ga je graag de natuur in, wil je koloniale of archeologische steden bezoeken, of wil je lekker aan het strand uitwaaien?
Hoi Roberts,
Goeie vragen
We dachten per bus maar weten het nu eigenlijk niet zeker of we met de bus of met het vliegtuig willen omdat het aan de grens gevaarlijker is (?)
En eigenijk zijn we beiden zowel in natuur als in cultuur (ruines maar ook gewoon van nu, mensen etc.) geinteresseerd. Een combinatie daarvan zou het mooiste zijn. Als de plaatsen relatief veilig zijn voor 2 meiden alleen, dat vinden we belangrijk.
Ik weet dat ik alsnog vrij vaag ben, het staat allemaal nog best open.
Kun jij ons wat aanraden?
Dank je wel!
Groetjes!
Marjolein
Als je slechts 1,5 week gaat dan is het belangrijk je te realiseren dat je niet zo heel erg veel kunt doen/zien omdat de afstanden in Mexico (net als in de VS) ontzettend groot zijn. De meeste reizigers die iets van Mexico willen zien trekken er minstens 3 weken voor uit.
Het lijkt mij handiger om 1 standplaats (hooguit 2) te kiezen en vanuit daar uitstapjes en dagtripjes te maken.
Voor hetgene wat je aangeeft (natuur en cultuur) en het feit dat je slechts 1,5 week gaat heb je (m.i.) 2 goede opties:
Mexico City (waarbij je uitstapjes kunt maken naar de piramides van Teotihuacan, Taxco, Puebla of Queretaro). Qua cultuur erg interessant en mooi, que natuur iets minder.
Cancun (is erg Amerikaans, veel Europeanen vinden het leuker om in Playa del Carmen of Tulum te verblijven welke beide iets verder zuidelijker liggen). Veel mooie caribische stranden, je kunt er goed snorkelen en duiken en jungle-trips maken. Daarnaast kun je piramide’s bezoeken (Tulum, Coba of Chitzen Itza). Deze regio is wel erg toeristisch en ook een stuk prijziger dan centraal Mexico.
Saludos,
Hi Marjolein,
buiten dat wat Verdwaald noemt, kun je misschien ook kijken naar de Copper Canyon. Je vliegt op Chihuahua (stad) en gaat van daaruit met de trein door de Barrancas del Cobre naar de kust (en eventueel weer terug). Daar zou je met die anderhalve week precies genoeg aan moeten hebben. Veel prachtige natuur en minder bekend bij de gemiddelde Mexico ganger.
Copper Canyon en de Sierra Tarahumara is een heel interessant gebied. Ik heb er echter geen idee van hoe het in maart is. Klimaat in de zomer : niet te warm boven, vrij warm beneden. Op dit moment echter zeer koud en er heerst een extreme droogte. Heel wat voedselhulp moet naar de lokale indianenbevolking aangevoerd worden.
Hoi Marjolijn
Ik kan je Baja California aanraden lekker dichtbij net als Chihuahua en het is tijd voor de walvis migratie.
Als je met de bus de grens over gaat en in Tijuana een auto huurt kan je een prachtige trip maken.
En je hebt het een paar keer over veiligheid, maak je geen zorgen het gaat tussen de kartels onderling en de regering, dus veel doden en slecht nieuws maar ik moet het eerste krantenartiekel nog lezen over de dood van een toerist die op de verkeerde plek was.
Bastiaan
Bedankt voor alle tips!
Dat is een fijne opstap. We gaan alles even bekijken,
Misschien moeten we toch proberen de tijd wat op te rekken.
Bedank!
Groetjes, Marjolein