hey iedereen
Mijn man en ik zijn er uit wij willen naar Mexico,wie kan ons wat raad geven.Welke plaats is het mooist en waar kunnen wij best naartoe.Omdat wij nog kinderen thuis hebben zullen wij maar twee max drie weken hebben om in Mexuco te verblijven.
Iemand die ons kan helpen Wij dachten aan playa del carmen of cancun.Of weet iemand nog leukere plekjes?
thkx
ligt er helemaal aan wat jullie willen doen. Drie weken in 1 plaats blijven? Rondtrekken? Strandvakantie? Zoeken jullie mooie natuur?
Wij willen de bezienswaardigheden natuurlijk bezoeken en het liefst van een of twee plaatsen indien dit mogelijk zou zijn.
Alleen weten we nog niet goed uit welke plaatsen te vertrekken.
Ok mijn neef woont ginder en ik kan en zal hen ook nog een mailtje sturen maar hij zal ook nog niet alles gezien hebben en zeker cancun al niet.
groetjes
Hoi,
Zoals ik je wensen lees kun je het beste naar Yucatan gaan. Daar zijn de meeste bezienswaardigheden en dat is dan te doen vanuit één of twee plaatsen. Maar als je echt iets moois wilt zien, zou ik toch ook richting San Cristobal en Palenque gaan. Echt de moeite waard! En ook lang niet zo toeristisch.
Veel succes!
Gr. Sanne
behalve het strand vond ik yucatan niet het allermooiste. De écht bijzondere natuur en ruines vind je m.i. ergens anders. Palenque & San Cristobal is echter een flink stuk rijden bij Cancun vandaan. Ik geloof naar Palenque zo’n 8 uur ofzo? En dan naar San Cristobal nog een paar uur. Ik denk dat je eerst moet bepalen hoe lang je wilt reizen op een dag (of totaal). Is een halve dag in de auto - bus (vliegtuig?) te doen? Dan kom je nog aardig ver.
Rond Mexico City is ook heel wat moois te zien; Teotihucan, vulkanen, bergketens, Taxco als schattig zilverdorpje tegen een bergwand, Oaxaca enigszins in de buurt (met Monte Alban), en dan de route door prachtige natuur naar het strand van de Pacific Ocean. Ok, het strand is er niet zo mooi als in bijv. Cancun.
San Cristobal en Palenque zou ik zeker aanraden, maar ook vanaf Mexico City is dat vrij ver weg…