Mexico leuk voor vakantie??

Hallo,

Dit jaar ga ik met 3 vrienden op vakantie…
We zijn er wel over uit dat we ver weg willen (Mexico, Cuba, Isla margarita, Jamaica) maar overal lees je wel iets negatiefs maar goed je moet het natuurlijk zelf ondervinden hoe het ergens is.
Maar in dit forum zie ik bijna nergens geen vakantie informatie voor Mexico en ik vraag me af of het echt een mooi veelzijdig land is en of het ook wel leuk is voor mensen van 22 en 23 jaar
Ben zeer benieuwd naar reacties :teeth:

wat wil je op vakantie? Een strandvakantie? Of juist meer backpacken?

Inmiddels ben ik in Mexico, India en Vietnam geweest. Mexico vond ik veruit het gezelligste. Er zijn best veel hostels waardoor er makkelijk contact is met andere reizigers. Er is ook wat meer een feeststemming dan in de eerder genoemde landen, de toeristen vond ik ook wat jonger. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je naartoe gaat. Als je drie weken naar Cancun oid gaat heb je een totaal andere vakantie dan wanneer je het hele land door reist.

In Mexico ben ik even aan het strand geweest in Cancun. Heb een hoop ruines bekeken, waar overigens ook weer veel verschil in is. Palenque in de jungle, Monte Alban op een bergtop, Teotihucan gewoon errug groot enz. Qua natuur; er zijn cenotes (o.a. Valladolid), watervallen (in de buurt van Palenque), helder blauwe rivieren (agua azul) en meren (lagos de montebello). In noord Yucatan is het vrij dor, jungle bij Palenque, in San Cristobal staan ineens weer dennebomen, de route over de bergtoppen van bijv. Puerto Angel naar Oaxaca is fantastisch met hele zwermen fel gekleurde vlinders. Aan de Pacific Ocean heb ik in een hangmat op het strand geslapen in een dorpje van een paar honderd inwoners. Mexico City is zo immens groot! Vanalles te zien en doen. Ten oosten van Mexico City stond ik op een bergje met in het dal palmbomen en op de bergtoppen sneeuw. Taxco is een stad in de bergen met gigantisch veel zilverwinkels. Verder zijn de musea van goede kwaliteit. Er wordt in de steden zelf ook redelijk vaak wat leuks gedaan (bijv. fontijnen met licht- & geluidshow).

Zeker een aanrader, ik zou zo weer gaan!

Gert Jan

Hallo,

Wij zijn op zoek naar een vakantie waar we kunnen relaxen en van de zon kunnen genieten maar ook om dingen te zien, en wat jij beschrijft spreekt me erg aan :smile: zo te lezen is het een veelzijdig land.
Maar wij zijn dus van plan om 2 weken te gaan dus wat zijn dan dingen die je echt gezien moet hebbben…??
En Cuba heb je verder geen ervaringen mee? Lijkt me n.m.l. ook een super land

Hoi,

Destijd heb ik ongeveer zes weken over deze reis gedaan, zo’n 2000km. Ondanks dat ik het vrij rustig aan heb gedaan zou ik het niet aanraden om dit in twee weken te doen.

Rond San Cristobal is aardig wat moois te zien, ook de mooiste tempel (palenque), mooie natuur. Om een idee te geven waar je precies bent: met de bus naar Cancun 990km, 16 uur. Naar Mexico City 1065 km, 19 uur. Twee weken vind ik vrij kort voor zulke afstanden.

Mocht je in Cancun landen dan is het 2-3 uur naar Valladolid (cenotes, dichtbij Chichen Itza), vervolgens 2-3 uur naar Merida, Palenque 8-9 uur, San Cristobal 4,5 uur, terug naar Cancun 16 uur. En dan heb je nog maar de helft gezien van wat ik eerder heb aangegeven.

Betekent relaxen strand? Anders kan je misschien beter alleen van Cancun naar Merida, daartussen/ vandaan trips maken en weer terug.

Hallo,

Wij gaan dit jaar naar Mexico. Dus ervaringen met dit land moet ik nog opdoen. Over Cuba kan ik je wel iets vertellen.
Twee jaar geleden zijn we naar Cuba geweest en het is ons goed bevallen. We zouden dit jaar mexico doen maar door de orkaan Emily moesten we noodgedwongen een andere bestemming zoeken. Cuba dus.
We verbleven Varadero en hebben verschillende excursies gedaan.
Maar de leukste was toch een bezoek aan Havana.
Cuba heeft ook een mooie natuur en de stranden zijn om bij weg te dromen.
Je moet wel de mentaliteit daar gewoon worden. Ik had er in het begin wat moeite mee en ook de armoede.
De excursies hebben we geboekt via het reisburo. Want eerlijk gezegd riskeerden wij het niet om een wagen te huren.
Je kon ook een excursie boeken met een helicopter waar je de jungel introk maar dat was een beetje te duur. We hebben wel gehoord dat het spektakulair was.
Ik moet zeggen Cuba is een mooi land voor de aktieve en de meer rustige toerist. Ik hoop dat je er iets aan hebt
Bieke

Hallo,

Wij zijn vorig jaar naar Mexico geweest, verbleven toen in Playa Del Carmen. Daar is het erg toeristisch, er zijn een aantal barretjes. Verder heb je in cancun erg veel uitgaansgelegenheden. We zijn er zelf niet geweest, maar hoorden van verschillende mensen dat het erg druk is en heel veel Amerikanen.
Vanuit Playa kan je goede excursies doen. Wij zijn naar Ek Balam geweest, zijn de Maya tempels. Die zijn veel minder druk dat Chitzen Itza. Daarna zijn we nog naar Rio Lagartos geweest en met bootjes door een mangrove gevaren. Echt super mooi! Verder ligt er net buiten Playa een terrein om met quads te gaan rijden. Super gaaf, tussendoor kan je ook gaan zwemmen in een cenote. In Cancun zijn we nog met een catamaran naar Isla Mujeres geweest, lekker relaxed. Dit zijn leuke excursies om te doen als je er maar 2 weken bent. Wij zijn er ook maar 2 weken geweest. Tussendoor kan je dan lekker relaxen op het strand.

Veel plezier!!!
Groeten S&T

Hoi Muisjuh!,ook wij gaan dit jaar naar mexico voor de tweede keer .de eerste keer zijn we in Puerto Vallarta geweest dat is jaren geleden en viel ons toen tegen omdat de baai niet mooi helder was (dit was in augustus/ september en toen kwam al het regenwater uit de bergen via de rivier daar de baai in) dus kon je niet snorkelen allleen al je een excursie boekte en ergens met de boot heen ging.Nu gaan we in december en landen in Cancun blijven daar 2 nachten en gaan dan een 7 daagse busreis doen en daarna een weekje strandvakantie en relaxen.Misschien een idee voor jullie dan heb je toch wat gezien en ook lekker kunnen relaxen.(wij gaan boeken bij Kuoni reizen daar kan je de reis zelf samenstellen kijk maar eens op hun site)
Veel succes met plannen maken en alvast een fijne vakantie
groetjes Fransje

Hoi S&T,
Ik zag dat jullie in Playa Carmen zijn geweest.
In welk hotel zaten jullie?
Wij willen voor onze strandverlenging hotel Sandos Caracol beach &Spa boeken dat ligt wat verder van het centrum van Playa del carmen maar is met de taxi binnen 10 min. te bereiken heb ik begrepen.Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen gaan we naar cancun blijven daar 2 nachten en doen dan een 7 daagse busreis en daar strandverleninging (dus zijn 18 dagen in mexico ) heb er reuze veel zin in maar het duurt nog lang tot december ,eerst in het voorjaar en van zomer nog maar eens op vakantie dus nog genoeg om naar toe te leven.Hebben jullie voor dit jaar ook al plannen?
groetjes Fransje

hallo,
zeker is het leuk in mexico, peurto-vallarta, maar er zijn vele andere plekken nog, kijk maar eens op startpagina-mexico prikbord. kun je de reactie lezen. succes

Hoi Fransje,

Wij vertrekken dinsdag as voor de 2de keer naar Mexico.
Maar vorig jaar zaten wij in Viva Azteca, dat ligt ongeveer 15 min lopen van 5th Avenue. Das lekker dichtbij. Vorig jaar hebben we toen geboekt via Holland International.
Dit jaar gaan we een rondreis maken met een eigen auto van 13 dagen en daarna nog 7 dagen op het strand van Tulum. Voor dit jaar hebben we ook naar de reizen van Kuoni gekeken, maar die hadden al geen hotels in Tulum en ik vond ze ook best duur. De reis die wij gaan maken begint ook in Cancun, daarna Merida-Uxmal-Campeche-Villahermosa-Tuxtla Gutierrza-San Cristobal de las Casas-Palenque-Chetumal-Tulum.

Groetjes S&T