Ik was van plan om in juli 3 weken naar Mexico te gaan backpacken, in mn eentje. Ik ben echter niet veel vrolijker geworden van alle verhalen op het net over berovingen etc. Nu wilde ik weten of er mensen ervaring hebben met alleen backpacken in mexico en of dit in deze tijd te doen is. Ik zelf ben 3 maanden in Thailand geweest, maar omdat dit land erom bekend stond makkelijk bereisbaar te zijn, ben ik bang dat ik het alleen niet ga trekken in Mexico Ik ken nog geen woord spaans, maar leer snel, is dit een probleem? En kun je een beetje budget overnachten en leven etc?
Nou dat waren een hoop vragen in één, ik hoop dat iemand me meer kan vertellen!
En reisgenoten die van 10 tot 31 juli toevallig ook in mexico zijn, zijn welkom
met een beetje gezond verstand blijf je meestal wel uit de problemen hoor. Het gevaarlijkste wat wij in bv Mexico City hebben meegemaakt, was het oversteken van de 3-4 baans rotonde bij El Angel
Als vrouw kan je wel eens wat gesis- of gefluitreakties krijgen van mannen, maar dat zal niet alleen in Mexico voorkomen, toch?
Welk gedeelte van Mexico wil je eigenlijk gaan bezoeken?
Als je 3 maanden in Thailand hebt gezeten, moet je geen schrik hebben voor Mexico. De cultuur is wat “ruwer” dan in Azië, maar dat went snel. Een mondje spaans maakt het wel makkelijker (ze spreken daar trouwens langzamer dan in Spanje en spreken de woorden beter uit). En je kan met hetzelfde budget reizen als in Thailand.
Mijn “gevaarlijkste” dingen: ik heb in een straat gewandeld waarvan ik later las dat dat de gevaarlijkste van Mexico City is (ik vond al dat ik bekeken werd :whistle: ).
En 3 dagen nadat ik San Cristobal de las Casas verliet, werden er in een dorpje daar in de buurt zo’n 40 mensen afgeslacht. Maar gebeuren zulke dingen (of natuurrampen) niet overal ter de wereld? Verkeerde plaats op het verkeerde moment …
Voor de rest: niet opzichtig zwaaien met je waardevolle voorwerpen enzo.
Ik zag je bericht en zit op dit moment in ‘de rimboe’ van Mexico, maar dan in het noorden. Ik loop hier stage en ben 8 juli klaar, dan reis ik af naar Mexico city. Vanuit daar gaan ook wij (mijn broer en ik) op pad! Zoals onze ‘flexible’ planning nu is, gaan we naar Veracruz, Oaxaca, San Cristóbal, Palenque en daarna door naar Yucatan en Cancun.
Ik heb al een deel gezien van het noorden Mexico en dat is echt prima te doen, de bussen brengen je overal. Tulk moet je altijd goed opletten en voor sommige trajecten kan je beter niet 's nachts reizen. Maar verder is het echt prima te doen, al is een beetje spaans wel handig.
Dit laatste hoor je iedereen zeggen, maar ‘show’ niet te veel met de luxe die je hebt en verdeel je geld, passen en etc.
Of Mexico een veilig land is, ga ik in het midden laten. Er zal overal war je gaat wel eens iets gebeuren.
Om goedkoop te overnachten kan je misschien eens een kijkje nemen op www.couchsurfing.com . Waarschijnlijk kunnen de mensen waar je verblijft je ook wel enkel goede tips geven of misschien gaan ze wel samen met je op verkennning.
Hallo,
Zijn er toevallig mensen nog op zoek naar reisgenoten om twee weken in Yucetan (zuiden van mexico) te reizen van 24 februari-8 maart 2007? Ik ben een 24 jarige studente sociale geografie en planologie uit Groningen en plak zelf nog 2 weken vast aan een studiereis die ik daarvoor aan het maken ben. Het lijkt me gezellig om dit niet helemaal alleen te doen dus als je daar toevallig aan het backpacken bent die periode stuur me een mailtje! ([EMAIL=“mariekefenger@hotmail.com”]mariekefenger@hotmail.com)
Grn, Marieke