Hey,
Ik was aan het overwegen om naar Mexico te gaan. Ik heb daar 5 jaar geleden op mijn 18e een jaar in een gastgezin gewoond en dacht hen weer te gaan bezoeken en dan naar Guatemala door te reizen om een vriendin te gaan bezoeken. Van daaruit vlieg ik terug naar huis. Ik zou 2 weken nemen om van Pachuca (dicht bij Mexico city) richting Guatemala te reizen.
Ik was eerst heel enthousiast en zelfverzekerd. Uiteindelijk ken ik het land wel al wat en spreek ik ook Spaans maar nu krijg ik door anderen de vraag gesteld of het wel veilig is om zo alleen als vrouw te reizen in Mexico. Wat me zelf wat heeft doen twijfelen of ik die vliegtuigtickets wel zou kopen. Dus dacht ik hier maar eens om een mening te vragen.
Daarnaast, moest ik dan toch beslissen om te gaan, zijn tips altijd welkom. Ik wil low budget reizen (gedeelde slaapzalen is geen probleem), naar plekken waar ik gemakkelijk andere reizigers kan leren kennen. Ik dacht onder andere naar San Cristobal de las Casas te gaan, want dat vond ik destijds een leuke plek en ook een aantal dagen aan de zee te spenderen.
Als laatste vroeg ik mij af waar ik best de grens kan oversteken naar Guatemala. De vriendin die ik ga bezoeken verblijft in Antigua, dus dicht bij Guatemala city.
alvast bedankt voor de tips.