Reisgenootje Mexico-Guatamala liefst dit najaar

Hola!

Al geruime tijd ben ik aan het fantaseren over Mexico - Guatamala, om daar een maandje rond te trekken. Maar om alleen te gaan, vind ik niet zo’n goed idee en al helemaal niet gezellig en de meeste vrienden zijn verliefd, verloofd, getrouwd en gaan natuurlijk met partner weg. Of ze zijn aan het sparen voor iets heel anders… Maar ik wil wel weer een beetje cultuursnuiven :biggrin:

Wat ook niet echt slim is, is dat ik (nog) geen woord spaans spreek…
En ik heb ook nog geen reis uitgestippeld. Het enige dat ik definately wel wil zien, is iets van de Maya-steden / cultuur.
Verder denk ik eraan om dan dus alleen een ticket te boeken en de rest daar uit te vogelen.

Graag verneem ik een reactie van iemand die dit ook wel ziet zitten.
Zelf ben ik 25, v, tikkeltje prettig gestoord en sta ik open voor goede ideeën :smiley:
Het hoeft niet per see het najaar te zijn, iets later mag ook!

Groetjes,

lein

Hallo,

Ik ben vorige maand voor 2.5 weken naar Guatemala geweest, en ik heb de smaak te pakken.
Ik ga zeker terug naar zuid-amerika. Mijn plan is om begin volgend jaar (eind februari, begin maart) naar Mexico city te vliegen en van daar een maand naar “beneden” reizen (Belize, Guatemala, Honduras).
Maar dit is waarschijnlijk een beetje te laat voor jou?

Ik ben dit jaar ook alleen naar daar gereisd, zonder vooraf iets te boeken (alleen een lijstje met mogelijke verblijfplaatsen). Ik spreek wat spaans, en dat was wel praktisch.

Anyway, als je interesse zou hebben, of als je informatie over Guatemala wil, je mag me altijd mailen op nicolasdc@pandora.be
Als je mijn foto’s van Guatemala wil zien: http://www.nicolasdecorte.be (er is een onderdeel Tikal, daar ben ik de maya site gaan bezoeken).

Groeten,
Nicolas

Hallo Lein ,

Ik heb ook de intentie om naar Guatemala te gaan maar ik weet nog niet wanneer . Ik kan je wel een Vlaming aanbevelen die al verschillende jaren in Guatemala woont en daar excursies organiseert naar wens van de klant .
Hier een uitreksel uit een mail die hij mij gestuurd heeft :
Beste Theo
Je hebt geluk … ik ben hier een van die mensen die al erg lang hier woont
en het land en zijn gebruiken ken (alsook een paar Indiaanse talen spreek)

Ikzelf run een tour operator … www.adrenalinatours.com en
www.andamostravel.com , altijd interessant om te weten … ik kan voor jou,
jullie rustig iets in elkaar botsen dat levensecht en autentiek is … doe
ook nogal wat dingen die andere mensen niet doen , lees verslag … etc…
etc…
Kan je misschien iets meer terugschrijven over duur , tijdstip (
regenseizoen is van mei tot oktober, daarna droog … voordeel van het eerste
is groen en mais en overal bloemen… voordeel van het tweede is geen regen )
, hoeveel mensen, welk soort transportmiddel zoek je , welk soort hotels …
.dit is nl mijn job ! ( in Belgie ben ik vooral bekend bij VREEMDE
KONTINENTEN en ANDERS REIZEN als reisbegeleider )
Het allerbest,
Tot spoedig horen of ziens,
Patrick

Ook enkele fotoos … die toch wel tot de verbeelding spreken … GUATEMALA is
het land van de EEUWIGE LENTE … doch ook van de feesten … paardewedrennen
op 01 november in TODOS SANTOS (of het oplaten van reuzevliegers in SUMPANGO
diezelfde dag) , eindejaarsfeesten in CHICHICASTENANGO … pasen in ANTIGUA
… teveel om waar te zijn …

Hoi,

Ik ga zelf september en oktober werken en spaans leren in Mexico, daarna wil ik ook rond gaan reizen door iig Mexico. Lijkt me gezellig om een reisgenootje te hebben, maar misschien dat november te laat is voor je?

Ik wil ook zelfstandig het land gaan verkennen, een route heb ik niet, die wil ik samen met een reisgenoot invullen. Ik zie ter plaatse wel waar ik precies slaap enzo… Beetje hetzelfde als jou geloof ik :slight_smile:

!hola! lein,

ik ben wendy en 22 jaar
ik ben van plan om 21september de mexico-guatemala, de maya route, te doen.
Dit is echter wel een georganiseerde single-rondreis via summun.
Ik heb nog nooit alleen een verre reis gemaakt, dus doe het de eerste keer liever via een reisorganisatie. de rondreis duurt 18 dagen, normaal vertrek je op de 18de dag richting nederland maar ik wil er een verlenging van 3 dagen op isla Mujeres aanplakken om het eiland te verkennen. zodat je op dag 16 en 17 playa del carmen rustig kan ontdekken inclusief het nachtleven.:biggrin:
dit lijk me de ideale afsluiting van een maya cultuurgerichte rondreis.

voor meer info kan je op summun kijken

ik hoor graag wat je er van vind

groetjes wendy

heey!

Ik ben digna ben 19 jaar oud en zit op het moment in Ecuador. Ik ben hier alleen naartoe gekomen maar heb een hele leuke tijd. Je ontmoet vanzelf mensen. Ik wou graag naar Mexico maar een vriendin van mij haakte af. Toch heb ik een ticket geboekt en ga nu dus alleen. Ik ben wel een beetje zenuwachtig omdat ik dus alleen naar Mexico city vlieg. In ieder geval ga ik daar zowieso rondreizen. Het zou natuurlijk handiger zijn als ik voor vertrek al wat mensen zou ontmoeten dan dat ik daar moet gaan zoeken. Ik heb mijn ticket geboekt voor 13 may tot en met 13 augustus. Ik blijf dus 3 maanden. Ik wil zowieos naar het zuiden en misschien ook een gedeelte van guatemala meepikken. Ik kan de basis spaans al. Dat ik 19 ben betekend trouwens niet dat het niet leuk is met mij te reizen. De meeste vrienden hier zijn ouder en rond de 25 en dat gaat hardstikke leuk. Ik ben zowieso in Mexico voor 3 maanden. Laat het me maar weten!:wink:

Grojetes Digna