3 weken..?

is het te doen , voor iets minder dan 3weken
met een binnelandse vlucht via mc. naar cancun, dan met de bus tulum naar regio palenque - regio puerto angel en zo terug met de bus naar mc.

weet er iemand wat het ongeveer kost een binnelandse vlucht, vind niet direct een juiste prijs hierover…?

Gr…

Hoi,

Een bus van mexico stad naar Cancun duurt ongeveer 30 uur en is niet heel erg duur… En reizen met de bus in Mexico is erg goed te doen!
dat is alles wat ik weet…

Groetjes.

Hoi,

Ik denk dat die route zeker te doen is in 3 weken. Zelf ben ik vanaf mc met de (nacht)bus naar Palenque gegaan, vandaar met wat stops bij watervallen naar San Cristobal de las Casas. Toen weer met een nachtbus naar Merida (excursie gemaakt naar Chichen Itza), en vandaar is het nog een aantal uur met de bus naar Tulum. Dit alles heb ik in anderhalve week gedaan, maar dat was ook wel erg snel (ivm een vriend die een weekje overkwam; hij vloog op mc en terug vanaf merida).
Busvervoer is opzich prima (soms duurt de rit net ff een uur langer dan aangegeven, maargoed dat kan gebeuren). Prijzen van de busreizen weet ik niet meer zo goed. Dacht dat de duurste nachtbusrit ongeveer 50 euro was. Geen idee hoe het met de prijzen van binnenlandse vluchten zit.
Palenque, San Cristobal en Tulum zijn in ieder geval echt aanraders, en het is erg makkelijk en relaxed om door Mexico te reizen!

Groeten,
linda

Hoi
wij gaan de eerste drie weken van juli naar Mexico, is het waar dat we dan gemiddeld 1 uur per dag regen hebben?
en hoe zit dat rond Tulum, goed te doen? Ze zeggen ook dat sommige watervallen zoals Agua Azul te gevaarlijk worden of bedoelen ze dan vanaf augustus?

We kijken ernaar uit.

Iemand misschien nog tips om stammen te bezoeken en niet tussen een horde toeristen te lopen, maar eerder de afgelegen stukjes te zien…

Merciekes

Regenseizoen is op dit moment langzaam aan het beginnen in het zuiden van guatemala en dat betekent dat elke dag rond een uur of 3 er een grote kans op regen is, maar elke ochtend is er zon, dus doe de dingen, die je wilt doen altijd ´s ochtends als het kan.

Ik denk trouwens dat ze met gevaarlijk bedoelen, dat je niet in aqua azul kan zwemmen. In het droge seizoen kan dat makkelijk, maar als er teveel water is niet, maar er naar toe gaan lijkt me geen probleem. En toeristen vermijden gaat je bijna niet lukken, want het is een heel populaire regio.

aqua azul wordt na hevige regenval aqua chocolate… Ik ben er in augustus geweest, heb er heerlijk in het ijskoude water gezwommen!
Regen was er in juli / augustus nagenoeg dagelijks, maar inderdaad eigenlijk altijd zonnig 's ochtends.

en wat is het beste om met een binnelandse vlucht naar yucatan te gaan… via mc naar cancun om van daar met de bus naar tulum te gaan of tot isla cosumel en via daar met de boot en de bus tot tulum te gaan>>>…

weet er iemand hier info over ?

gr.:dag:

volgens de LP van 2002 is een vlucht van Mexico City naar Cancun US$130 (zal dus nu wel duurder zijn). Met de bus (1821 km) duurt het 22-24 uur, kost US$107.

Hoi Nocu,

de meeste vluchten gaan idd van MC naar Cancun, maar er zijn nog genoeg andere opties.

Ik heb op m’n site een lijst van een aantal vluchtmaatschappijen, die binnenlandse vluchten aanbieden -> Mexico vervoer

Succes!

thx…

Hoi

wij komen in de vroege avond aan in Mexico stad en nemen 's morgens vroeg terug een binnenlandse vlucht naar Cancun.
We moeten dus een nacht overbruggen. Moeten we dan naar de stad gaan met metro, taxi, bus? om te gaan slapen of kunnenwe ook in de buurt van het vliegveld overnachten?

Heeft iemand tips of ken je leuke lowbudget hotels?
Thanx

bijna weg.jeah:dag:

niemand :(…

Het vliegveld van Mexico Stad ligt behoorlijk binnenin de stad.
Naast het vliegveld zelf heb je 2 hotels eentje met een directe loopbrug verbonden met het vliegveld (terminal 1) de ander net er iets buiten waar shuttlebusjes (althans in de 2001 was dit het geval) van en naartoe gaan.