Ik wil samen met mijn vriendin naar Mexico. Het liefste meteen ook naar Belize en Guatemala. Vooral de overblijfselen van de Maya’s interesseren mij.
Vraag:
Ik zie dat een ticket naar Mexico-stad voor minder dan 500 euro te boeken is. Cancun is echter minimaal 200 euro pp duurder.
Wij willen graag met een rugtas die landen verkennen. Kan dat ook makkelijk vanaf Mexico-stad?
Of hebben jullie goedkopere alternatieven dan hierboven geschetst?
ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben, maar vanuit Mexico City is het ook goed te doen. Op deze manier heb je wat meer afwisseling qua archeologische sites en omgeving.
Mocht je op Mexico Stad vliegen, dan trek een paar dagen voor deze stad uit. Teotihuacan is zeer indrukwekkens en als de Maya cultuur je boeit mag je het antropologisch museum niet missen. Werkelijk prachtig.
Met het openbaar vervoer ben je in een dag makkelijk in Oaxaca, waar je buite de stad zelf o.a. Mitla en Monte Alban (Zapoteken) kunt bezichtigen. Zeer mooie en interessante plekken.
Verder richting San Cristobal en Palenque, alwaar het Maya gebied echt begint.
Wat zou je ons aanraden op het van gebied van vervoer? Bus of trein of misschien een auto huren? Is het reizen te doen middels openbaar vervoer en wat zullen we kwijt zijn daarvoor?
Ik kan je de bus echt aanraden, want dat is in Mexico echt heel erg goed. Kijk voor reistijden en prijzen maar eens op www.ticketbus.com.mx Ik kan er momenteel niet op kijken, maar meen me te herinneren dat Mexico City - Oaxaca een 35 usd kost met de 1e klas bus.
Huurauto moet alstijd terug naar de startplek, of je betaald de drop-off kosten, die vaak gelijk zijn aan een week huur. Ook moet deze bij de grens staan blijven, want de huurauto mag niet mee naar Guatemala en Belize.
Trein komt in Mexico buiten het Copper Canyon traject niet voor voor personenvervoer.