Van Yucatan naar Mexico City, vliegen of bus?

Hallo allemaal,

Ik ga in augustus met een vriendin door Mexico reizen. We vliegen beiden op Mexico City want ik kom vanuit Zuid-Amerika.

We willen van Mex City naar Oaxaca, San Cristobal en dan richting de kust van Yucatan, Tulum, Playa del Carmen, Chichen Itza, etc.

We vliegen weer terug vanaf Mex City en we vragen ons of wat handiger/voordeliger is, met de bus vanaf Cancun of plaats in omgeving naar Mex City (enorme afstand, geen idee hoeveel het kost) of met het vliegtuig wat kan voor 100 a 150 euro p.p.

Iemand tips of info hierover??? Hardstikke bedankt alvast!

Groeten Kristien

minstens 14 uur in de auto zitten, ook al voor de gemoedsrust zou ik het niet doen op het eind van een tot dan geslaagde vakantie

hallo iedereen, wij reizen in septembernaar costa rica en 1,5 maand later naar mexico city maar wij zouden graag van daaruit de bus nemen naar yucatan. De vraag is? Is dit tedoen en hoelang doe je erover en hoeveelkost het ongeveer? Zijn er beter mogelijkheden?

Hallo iedereen wij zouden graag van mexico city de bus nemen naar yucatan. Is dit te doen en hoe lang doe je erover en hoeveel kost het ongeveer?

Yucatan is beetje groot dus kosten en vooral de tijd is afhankelijk van naar welke stad je wilt gaan. Op http://www.ticketbus.com.mx kun je zien hoeveel het ongeveer kost en hoe lang de trip ongeveer duurt. Busvervoer is verder een prima vervoermiddel.

Ik heb op de website www.ticketbus.com.mx gekeken. De reistijd is wel ok maar de prijs gaat al naar de 1000 dollar. dit vind ik wel heel veel. Weet er iemand of dit goedkoper kan?

Dit zijn geen dollars, maar het zijn pesos die er worden weergegeven.
even delen door 16,2 ongeveer en je hebt de prijs in euros.

Bedankt, dat valt al beter mee. Het teken van dollar en mexicaanse pesso is hetzelfde of bijna hetzelfde dan. groetjes

Voor Kristien: Ik zou met het vliegtuig terug naar Mexico stad vliegen, vooral omdat je dit stuk land dan al hebt gezien en niet vele uren in de bus of auto moet zitten en de dag daarop nog eens een tiental uren in het vliegtuig terug naar NL of waar je ook naar toe gaat. Prijs zal niet zoveel schelen dat de bus dan zoveel interessanter is.

Vliegticket cancun- mexico city kost ongeveer 2000 pesos per persoon eind augustus.

Weet niet of dit nog helpt :

Een paar jaar geleden zowel met de auto als met de bus het traject Puebla - Mérida afgelegd (ong 1300km, Mexico - Merida zal zowat 1500 km zijn).
Met de bus duurt het ong 18 uur, naar Mexico moet dit dan ong 20 uur zijn. Koste dan iets minder dan 1000 pesos als ik mij goed herinner. Met de wagen deed ik het in minder dan 14 uur, maar ik reed wel nogal wat kilometers aan 150-160km/h op semi verlaten autowegen, en dat is dan maar een 800km van het totaal (maar die waren dan wel van behoorlijke kwaliteit). De rest langs gewone wegen, en daar gaat het behoorlijk traag. De autowegen zijn er wel vrij duur als je bedenkt wat de Mexicanen verdienen, vandaar waarschijnlijk semi verlaten autowegen …

Met het vliegtuig duurt het ong 1h35 of 1h40 en in 2003 kostte dit net iets meer dan 2000 pesos.

Groetjes
Thierry

van mexico city naar yucatan…als je met auto of bus gaat, stop eens in tehuacan, tussen puebla en oaxaca, zo´n 250 km ten zuidoosten van mexico stad. mooie provinciestad, het provinciale mexico. je kan bij mij overnachten met alle confort, een goed ontbijt is verzekerd, redelijke (Mexicaanse) prijs: [EMAIL=“jangoutier@hotmail.com”]jangoutier@hotmail.com

in aanvulling op het vorige bericht…ik woon in mexico (tehuacan, puebla) en ken het land en de mensen goed. mocht je vragen hebben over te bezoeken plaatsen/streken, vervoer, bezienswaardigheden en allerlei praktische zaken…laat het me weten en ik zal je graag informeren: [EMAIL=“jangoutier@hotmail.com”]jangoutier@hotmail.com

in de lonely planet staan een aantal domestic airlines met tickets van Cancun naar Mexico DF voor rond de 100 Euro (ook in augustus). Check bijv: www.clickmx.com Succes!

En waar selecteer ik Cancun dan ?

heb t nog even gecontroleerd en clickair vliegt idd niet op Cancun, sorry, maar wel op Cozumel bijv op 16 aug. voor maar 55 Euro.

Aviacsa (www.aviacsa.com) vliegt wel op Cancun voor ongeveer 160 USD incl tax.