Binnenlandse vlucht of bus.

Deze zomer gaan we voor 3 weken naar Mexico.
We komen aan en vertrekken dan weer (na 3 wkn) in Mexico-city.
We willen wel verder gaan richting Cancun, om daaro 2,5 week rond te trekken.
Wat is het beste en goedkoopste om naar Cancun te reizen? Retour binnenlandse vlucht of heen met de bus en dan terug vliegen naar Mexico-City?
Kent iemand een goedkope vliegmaatschappij voor binnenlandse vluchten?
En is het beter om dit vanuit hier te regelen of kan je ook een binnenlandse vlucht regelen op het moment dat je in Mexico bent?
Wat is goedkoper?
Alvast thanks.

Met de bus naar Cancun kan ook aardig wat kosten maar vooral de tijd dat je in de bus zit, dat kan een volledige dag zijn.

Ga eens naar de websites van de Mexicaanse luchtvaartmaatschappijen, ze staan in deze lijst, tussen de buitenlandse:

http://www.sre.gob.mx/ligas/turismo/aerolineas.htm

Hartelijk bedankt.
Ik zal er zeker en vast naar kijken.

Is afhankelijk van wat je graag wil. Met de bus vanaf Mexico city richting Cancun is al snel een dag reizen, kosten zullen rond de 1200 pesos liggen voor een enkeltje, wat ruim genomen ongeveer 85 euro is.

Binnenlandse vluchten zijn prima. Ik heb zelf vanaf Mexico city een vlucht gehad naar Cancun en verliep goed. Vluchttijd is bijna 2 uur. Ik raad je aan op despegar.com.mx te kijken. Hier kan je online je vlucht boeken, is in Mexico een bekende en betrouwbare pagina. Prijs zal rond de 2200 pesos liggen voor een retourtje, wat een redelijke prijs is lijkt mij en bespaart je een hoop reistijd en ongemak.

als ik daar mag aan toevoegen dat ik recent ook met het vliegtuig van Mexico naar Cancun ben gevlogen en het is me goed meegevallen (Mexicana)…
we kregen wel geen echte lunch, eerder een soort box met droog voedsel…klein minpuntje

Op de volgende website kan je alle busmaatschappijen en vliegtuigmaatschappijen in Mexico vinden. www.larpman.com

Wouter

Hartstikke thanks allemaal…ik ben al druk bezig met alles te bekijken.
Dadadada