Mijn vriend en ik willen graag in januari naar Kenia en hier zelf rondreizen. Kan iemand ons vertellen of dat mogelijk is? Of raden jullie dit af? En als jullie dit afraden, is het dan een optie om met chauffeur te reizen?
Wat betreft ervaringen: mijn vriend heeft ca. 10 jaar geleden samen met z’n broer zelf rondgereden in Zuid-Afrika, Botswana, Zimbabwe en Namibie.
Ikzelf heb wel redelijk wat landen buiten Europa gezien, maar dit waren groepsreizen.
We kunnen natuurlijk nu weer voor een groepsreis kiezen, maar we willen eigenlijk nu graag zelf de route bepalen en zelf beslissen wat we gaan zien.
Hopelijk kunnen jullie ons advies geven, alvast heel erg bedankt!
Leuk dat jullie Kenia willen komen verkennen. Karibu sana!
Zelf zou ik opteren om met een chauffeur op pad te gaan, maar da’s mijn persoonlijke mening.
Je kan je reis zelf uitstippelen en aangeven wat jullie wel en niet willen zien. Ze zullen een route voorstellen en er een prijs op plakken. Op die manier heb je geen groepsreis en doe je wat enkel jullie willen.
Succes met de voorbereiding!
Ja, persoonlijk voor de eerste keer is een chauffeur een goeie optie. Wel eentje die niet haraka, haraka wilt (snel, snel).
Ik ken er wel 2 die je zou kunnen benaderen. Of evt. de safaribureaus benaderen voor hun mogelijkheden.
Bedankt voor jullie antwoorden, super!
Hebben jullie ook een idee op welke manier ik een betrouwbare chauffeur kan vinden? Zijn hier bepaalde websites voor of is dit het handigste vanuit Kenia zelf te regelen?
Vraag het in eerste instantie aan iemand die je daar al kent, dan kan hij/zij jou de weg wijzen
Volg jullie intuïtie, voelt het goed aan dan ga je er voor! Zoniet dan kap je het vriendelijk af en neem je een kijkje verderop. Straal zelfverzekerheid uit ( ookal heb je geen grip op de situatie ) zo voorkom je dat nare personen jou gaan aanzien voor een prooi, net als in de natuur good luck, komt helemaal goed! Enjoy
Jambo!
Nog even een andere vraag hieromtrent die ik wil stellen aan mensen die op dit moment vast in Kenia verblijven.
Ik zou enorm graag enkele maanden terug komen (april, mei, juni, juli), maar weet niet of dit een goed idee is met de verkiezingen in het vooruitzicht. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Wilde precies hetzelfde zeggen Tijl. Kan alle kanten opgaan, niemand weet het. Vorige keer met de grondwetswijziging was er ook een waarschuwing uitgegaan en er gebeurde niets.
Er kan altijd overal iets gebeuren.
Ik denk dat je mijn vraag verkeerd begrepen hebt. Ik pols namelijk naar jullie ervaringen met voorbije verkiezingen.
Natuurlijk kan niemand voorspellen wat er al dan niet zal gebeuren bij de komende verkiezingen. Er kan inderdaad overal wel eens wat mis gaan. Daar ben ik me sinds enkele incidenten (in Kenia), meer dan bewust van.
Maar heeft er dus iemand ervaringen met de presidentsverkiezingen van 2007 bijvoorbeeld? Hoe heb je dat zelf ervaren?
Tijdens de verkiezingen eind 2007 was ik hier (noord kust) en hier was vrij weinig aan de hand, er waren wel spanningen, die zijn er nu ook, hoewel in mindere mate.
Lang niet alle delen van Kenia waren in 2007/2008 gevaarlijk, in de meeste gebieden was weinig of niets aan de hand.
Slechts enkele Europese landen hadden toen een negatief reisadvies voor heel Kenia, de meeste landen hadden een gedeeltelijk negatief reisadvies.
Het hangt dus ook af van het gebied waar je naartoe wilt reizen.
Niemand in Kenya wil dat de toeristentoestroom stokt. Dus zo’n toeristisch gebied als Diani, daar wordt heus alles uit de kast gehaald, mocht het daar onrustig zijn. Net als in Mombasa toeristen nu nauwelijks iets merken van de onrust. Toeristen brengen geld. Kenianen willen niet dat toeristen iets overkomt. Diani lijkt me niet een gebied voor grote problemen.
Een beetje reklame wordt hier altijd erg gewaardeerd, lees het boek
De roep van de mapori door Mirjam van Roode , tijdens haar belevenissen tracht zij het land te verlaten tijdens de relletjes.
Een korte beschrijving vind je bovenaan het Keniaans forum.
Andere vraag ? ander topic… om te voorkomen dat je verkeerde antwoorden krijgt
Zelf reizen in KeniaHallo allemaal!
Mijn vriend en ik willen graag in januari naar Kenia en hier zelf rondreizen. Kan iemand ons vertellen of dat mogelijk is? Of raden jullie dit af? En als jullie dit afraden, is het dan een optie om met chauffeur te reizen?
Wat betreft ervaringen: mijn vriend heeft ca. 10 jaar geleden samen met z’n broer zelf rondgereden in Zuid-Afrika, Botswana, Zimbabwe en Namibie.
Ikzelf heb wel redelijk wat landen buiten Europa gezien, maar dit waren groepsreizen.
We kunnen natuurlijk nu weer voor een groepsreis kiezen, maar we willen eigenlijk nu graag zelf de route bepalen en zelf beslissen wat we gaan zien.
Hopelijk kunnen jullie ons advies geven, alvast heel erg bedankt!
Ik ben net terug van een fantastische reis door Kenia. Veel gereisd en gezien. Neem eens contact op mijn onze chauffeur. Wij hebben met z’n 3-en in een landrover heel veel kilometers afgelegd. Alles was van te voren via de mail geregeld. Wij hebben aangegeven wat we wilden en zijn erg tevreden over de uitvoering. Voor meer info neem je contact op met Patrick Gitonga via www.everestafricasafaris.com
Mambo SofieR,
Was zelf in Mombasa en Nairobi, Kisumu en Kakamega voor, tijdens en na de laatste verkiezingen.
Hier had ik weinig last van gehad terwijl het toch harde strijd was onder de presidentskandidaten!!
De berichten in de media waren toen op z’n zachts gezegt overdreven, dit hoewel er door diverse regeringen een negatief reisadvies werd gegeven. Natuurlijk waren er vooral in Nairobi diverse grote demonstraties en rellen maar deze gevallen komen heel vaak voor in afrikaanse en aziatische landen bij verkiezingen.
Ik denk dat we allemaal zelf wel ogen, oren, verstand en wat inschattingsvermogen hebben om de tijdelijke onrustige buurten te mijden dan komt alles wel goed.
Zou zeggen, gewoon doen!!! En geniet ervan.