Auto nodig om te reizen door Kenia?

Hoi allemaal!

Mijn naam is Ida, 23 en ik ben afgelopen februari teruggekomen van 4 maanden Kenia! Ik heb mijn afstudeeronderzoek hier gedaan en heel wat leuke Kenianen ontmoet. Op het eind heb ik samen met mijn ouders een auto gehuurd, en een van de Kenianen die ik ontmoet had bleek een ervaren chauffeur en heeft ons rondgereden. Ideaal: We konden zelf bepalen waar we heen wilden, wanneer we wilden vertrekken en hoelang we ergens wilden blijven. Door de vele hotels in opkomende stadjes van Kenia, was reserveren voor accommodatie geen must. Vergeleken met de aanboden rondreizen door commerciële reisorganisaties kostte onze reis absoluut niet veel!!

Ik zou deze manier van reizen dan ook zeker aan anderen aanbevelen! Dus: Zoek je een flexibele, makkelijke manier van rondreizen in Kenia? Misschien wel met je kinderen of met je vriend(en)/vriendin(nen)? Reageer dan even op deze blog en dan kan ik je meer informatie geven en hoogst waarschijnlijk wat voor je regelen!

1 like

:slight_smile:
Das vrij normaal ,een auto huren en rondrijden.
Er zijn genoeg autoverhuurbedrijven.
Opletten dat de verzekeringspapieren en de waiver in orde zijn.
Of gewoon de eigenaar van de auto laten rijden. Zoals Ali in Kilifi. Kan je zelf lekker rondkijken.
Hoe langer je huurperiode, hoe goedkoper.
Aan de kust kunnen we een Probox of gelijkwaardig voor 2000 Ksh per dag. (zelf rijden)
LINK

Dagtrip

1 like

Dag Ida

Ik heb je berichtje hier gelezen en ik zou wel graag wat meer informatie willen. Ik ga namelijk in augustus samen met een vriendin drie weken backpacken door Kenia/Tanzania (en Zanzibar) en wij kunnen dus alle tips gebruiken. We zouden het zo goedkoop (maar natuurlijk ook aangenaam) mogelijk willen houden, in de mate dat dit mogelijk is. We hadden gedacht aan openbaar vervoer, gezien dit blijkbaar goed mogelijk is. Ik heb nl vaak gelezen dat een auto huren en er zelf mee rijden niet echt aan te raden is. Het is ook vele malen duurder. Maar als er een chauffeur bij komt is het natuurlijk anders.

Graag wat meer info hierover (prijzen en dergelijke) :slight_smile: Bedankt alvast!

Wij, 2 personen, willen eind van het jaar zo’n 18 dagen naar Kenya. We rijden meestal zelf, oa. Door Namibie en Botswana, maar misschien is het met een chauffeur wel beter in Kenya. We willen naar niet toeristische parken en de plaatselijke bevolking zien. Wat kunt u aanraden? Mvg. Josee van Beek

Graag wat meer informatie voor 2 zestigers die eind van het jaar naar Kenya willen! Mvg. Josee van Beek