van de zomer naar kenia

hallo, we willen graag eind juli of half augustus naar kenia is dat goed te doen??
we gaan naar nairobi maar dan kun je een auto huren of moet dit met een gids?? hoe kun je dit het beste boeken??
willen daarna met de trein naar mombasa en daar een weekje uitrusten.
wie heeft er adviezen over rondreizen en boeken van slaapplaatsen.
een heleboel vragen ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden
mailen mag ook [EMAIL=“erikoheim@zeelandnet.nl”]erikoheim@zeelandnet.nl
alvast bedankt

Hoi hoi,

Wij zijn afgelopen zomer (30 juli t/m 13 augustus) aan de zuidkust geweest en hebben daar in fantastische huisjes gezeten (www.villa-kenya.com ). Als je daar nog niet uit kunt rusten, dan kun je het nergens. Geweldige tuin, superpersoneel en ga zo maar door.
Verder kun je heel veel info krijgen over safari’s en uitstapjes aan de zuid en noordkust via Magical safari’s bijvoorbeeld.

Heel veel plezier, ik heb je niet kunnen helpen wat Nairobi betreft maar daar ben ik nog nooit geweest.

Hey,

Ik was reeds meerdere keren in Nairobi; het is een heksenketel hoor, niet zozeer het centrum zelf maar de buitenwijken errond. Mijn vrouw is een Keniaanse, dus konden we daar gerust rond rijden, zij kende de weg want ze woonde daar. Als je de weg niet kent dan is het best je te informeren bij de Matatu-drivers of de busses. Zie op een plan eens na waar de busstations zijn, matatus kan je zowat overal nemen; 100 KES (1 euro) voor een normale afstand, hooguit 2.
Ik hoop dat je hiermee wat kan doen,

grts
Patrick

bedankt voor de reacties maar kun je nu een auto huren in nairobi en dan op safari of is dit niet te doen en moet je de safari’s ergens boeken??
mag je met een eigen auto in een park???

Ja, je kan met een gehuurde wagen de safariparken in, weet wel dat er toegangsgelden te betalen zijn. Je bent het best af met een degelijke 4x4. Wat ik ervaren heb is dat wanneer je een safari boekt die begeleiders uitstekende spotters zijn en dat zij “the big 5” meestal weten te vinden daar waar ik zo maar aan voorbij zou zijn gegaan. Ze hebben er precies een bijzonder gevoel voor, wat wij missen.

grts

Wij zijn net terug uit kenia. We hebben bij Budget Cars een auto gehuurd. Het is prima om te doen om zelf te rijden. Alleen over Budget waren niet tevreden. Gaven vrij oude en slecht onderhouden auto mee. We zijn wel technisch geworden en hebben een heerlijke vak gehad. Een 4x4 zou ik wel adviseren. Het voordeel van zelf rijden vinden wij dat je ook zelf kan bepalen waar je naar toe gaat, hoe lang je blijft. Het geeft ons veel vrijheid. In Nairobi rijden went ook snel.

1 like

je kan via Arke goed een auto huren, alle risico afgekocht en niet duurder dan in Kenya,

we zijn heel erg benieuwd hoe jullie zijn gereden vlogen jullie ook op nairobi en welke parken hebben jullie bezocht
heb je eventueel een reisverslag
we hopen iets terug te horen mvg fam oheim