is het mogelijk zelf met een huurauto een rondreis door kenia te maken?
of is het verstandiger dit georganiseerd te doen ??
Hoi judith,
Ik denk dat het verstandiger is om het niet zelfstandig te doen.
En het ligt er ook aan welke plaatsen je wilt aandoen tijdens je reis natuurlijk
Er wordt ook geadviseerd dat als je zelfstandig reist dit met minstens 2 auto´s te doen ivm met de veiligheid.
Er is ook een mogelijkheid een auto te huren met prive chauffeur,misschien is dat een idee.
Groetjes,
Wendy
hallo wendy,
bedankt voor je advies …dit doen we dus maar niet!
ik ga maar even verder zoeken .
hallo,
Is supergoed te doen je kiest zelf waar je stopt, bent zelfstandig, en als er iets gebeurt komt de hulp snel toegeschoten van alle kanten…
Met een lonely planet in de hand, kom je door het hele land !!
.
(*maar als je je al laat afschrikken door 1 advies op internet is het misschien verstandiger om het niet te doen
* )
Als het je eerste keer Kenia is, raad ik je aan om het niet zelfstandig te doen, maar hangt natuurlijk af van de gebieden waar je naar toe wil…
De wegen zijn niet super en ook niet altijd even veilig. Als je al meerdere keren in Kenia geweest bent, is het te doen, mits overal rekening te houden met de ‘omstandigheden’.
ik zou het afraden , enkel om de reden dat men daar links rijdt,ik heb het ooit gedaan in Engeland,dat valt toch een beetje tegen , vooral s’morgens tijdens het eerste kwartier.Ik betrapte mij er regelmatig op dat ik na de eerste bocht terug rechts reed .
??
Je stuur zit aan de verkeerde kant dus als je een beetje kan rijden dan voelt het gewoon goed aan de linkerkant. Ik heb in minstens 5000 km nog niet 1 keer dat probleem gehad…
Als je graag autor ijdt (moet je het wel even goed kunnen als fietsen) is er niets op tegen om gewoon in Kenya rond te rijden. Er zijn zelfs kaarten voor op je TOMTOM om je te helpen …
Kind kan de was doen.
Succes met je keuze
>>>
Ik zou absoluut zelf gaan ipv via een organisatie. Een scheelt je een ton geld en de belevenis is veel leuker. Wegen zijn inderdaad niet overal even best maar geen reden om het niet te doen. Of je zelf gaat regelen of met een organisatie moet gaan hangt meer van je persoonlijkheid af dan van het land waar je heen gaat.
Overweeg ook de mogelijkheid om een driver bij de auto te nemen, dat kost maar weinig en je bent niet verantwoordelijk voor eventuele schade.
Ben gisteren terug gekomen van een georganiseerde rond rei en het is ons heel goed bevallen, ik kan het iedereen aanraden en vooral als je voor het eerst gaat, de wegen zijn niet overal even best en de driver kent de omgeving op zij duimpje.
Gr
Anita
Er zijn 3 mogelijkheden …
Je gaat georganiseerd, dus in een groep met onbekenden en je houdt je strikt aan het programma.
Je neemt een privesafari, met de mensen waarmee je op vakantie bent of alleen boek je die het goedkoopste bij lokale organisaties.
Je huurt een auto en gaat helemaal op eigen houdje, neemt zelf de risico’s en verder is er geen uitleg wat je ziet, je ziet waarschijnlijk ook minder dan met een lokale gids.
4 je huurt een auto, rijdt zelf op eigen tempo waar je heen wil en neemt ter plaatse een gids mee. Het is idd zo dat de lokale gidsen precies weten waar iets zit, dieren zijn vaak ook ‘gewoontedieren’… wel zorgen dat je een ECHTE gids hebt dan, want niet iedereen kan dat goed !
(in Arabuko Sokoke Forest zag de gids toch heel veel wat wij nooit gezien zouden hebben) Bij de grote parken vraag je gewoon aan de rangers waar ze gisteren iets gezien hebben ![]()
Het ligt er ook een beetje aan welk gevoel je wil hebben als je op safari bent/gaat. WIl je pers" 'the big five" zien (dat lukt lang niet altijd ook niet met gids) en als een gek verzamelen geblazen met 5 - 10 busjes om 1 leeuw ? Of wil je zelf aan 15 km/uur rondrijden en je laten verassen bij elke heuvel en elke bocht ?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/_RFFiySAD-tG3iqGO4fWhiOa1k1ed-2ZLkFCpF3_lds?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/114369807878198068803/Kenya2011Gezondheidsreis#
Vandaag las ik een tip naar deze site :
Je kan daar een professionele gids huren. Ze hebben naar gelang hun ervaring en kunde een verschillende ‘rank’
Ook kan je in de parken zelf een KWS ranger ‘huren’ voor 1500 Ksh per 6 uur.
Enjoy planning your trip
Als je zou huren en zelf rijden kan je bij de Kenyaanse wegenwacht een verzekering aflsuiten voor 6 maanden. Dan komen ze bij pech je ‘redden’… 1500 KSH per half jaar ! (das voor niks als je’t mij vraagt)
.
nog 4 nachtjes slapen :cheer:
.