Self drive tour in groep met gids

Wij zijn van plan om in oktober voor 3 weken naar Kenia te gaan. Eerder zijn we met gehuurde auto’s gereden in Zuid Afrika, Namibia, Zimbabwe en Botswana. De vrijheid beviel ons goed, veel beter dan een groepsreis.
Wij overwegen nu om een 4x4 met daktent te huren voor 2 of 3 weken, maar gezien de condities van de wegen zijn we toch een beetje aan het twijfelen.

Kunnen jullie adviseren over self drive tours met terreinwagens in kleine groepen, waar wel een gids mee gaat? Heeft er iemand ervaring mee of kan mij iemand aanbevelen?

Ik kan je wel met een safarigids in contact brengen.
Hij doet freelance werk en je kunt hem inhuren om je deze reis te begeleiden. Als je meer wilt weten stuur je me maar ff een pb.

Veel wegen zijn flink opgeknapt … maar het gevolg is dat er daardoor wel steeds roekelozer gereden wordt, wat de wegen niet veiliger maakt.
De oplossing is verkeerspolitie met roadblocks, en die zijn met hun nog lage salaris op zoek naar lunchgeld …
Vergeleken met Zuid Afrika, is het daar veel makkelijker en goedkoper om een goede auto te huren om zelf te rijden …
Je kunt ook een auto afhuren en een gids laten rijden, af en toe zelf rijden in de parken, zonder groep …

Totaal afgelegde km van 1 July tot 31 July 2899. (Suzuki escudo 4 deurs)

Goed te doen met uitzondering van de snelweg tussen Nairobi en Naivasha