Ik ben al verschillende keren op safari geweest in Kenia.
Nu ben ik er over aan het denken dit volgend jaar op mij zelf te doen, dus zonder gids.
De kampen waar ik heen wil weet ik.
Maar heeft er iemand tips en is het wel aan te raden dit te doen, en heeft iemand van jullie dit al gedaan?
Waar het beste een wagen huren als iemand mij tips kan geven zeer graag!:wereld:
Op dit forum pf op marktplaats adverteren mensen die hun landcruiser verhuren. Ik dacht voor 50 euro per dag. Mocht je het niet kunnen vinden dan wil ik het wel voor je ozoeken
Gr Wim
Persoonlijk zou ik het niet aanraden om zelf te rijden in de safariparken. Zelf zit ik in de safari business en ben al een aantal keer mensen tegen gekomen die in de problemen zaten tijdens een safari. Het zelf rijden en zoeken naar wild is moeilijker en vermoeiender dan sommige mensen denken. En een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarnaast weet een gids hoe je met dieren om moet gaan, wat wel kan en wat niet. En mocht er ooit wat gebeuren dan hebben ze een radio in de auto zodat er om hulp gevraagd kan worden.
Dat iswelwaar,maar als je je goed voorbereidt val het allemaal best mee en geeft het een extra aan je safari. Er kan van alles fout gaan onderweg,maar je bent nooit,ook niet in de parken, geheel van de wereld. In het verleden hebben wij met eigen(gewone) auto veel parken bezocht en daar ook gekampeerd. Dat waren mooie tochten
Ik denk wel dat de wegen er niet beter op geworden zijn en het nu beter is om met een 4x4 op stap te gaan
Wild spotten blijft lastig en daarom namen wij wel eens een ranger mee van de KWs tojdens de game drives
Gr Wim
-
-
- Updated - - -
-
Dat iswelwaar,maar als je je goed voorbereidt val het allemaal best mee en geeft het een extra aan je safari. Er kan van alles fout gaan onderweg,maar je bent nooit,ook niet in de parken, geheel van de wereld. In het verleden hebben wij met eigen(gewone) auto veel parken bezocht en daar ook gekampeerd. Dat waren mooie tochten
Ik denk wel dat de wegen er niet beter op geworden zijn en het nu beter is om met een 4x4 op stap te gaan
Wild spotten blijft lastig en daarom namen wij wel eens een ranger mee van de KWs tojdens de game drives
Gr Wim
Ik begrijp wel dat het niet simpel gaat zijn en zeker het wild zoeken.
Natuurlijk zouden wij geen groot risico nemen en het bv in tsavo east doen de eerste keer waar je zeker niet alleen rijd.
Maar het lijkt mij ook niet onmogelijk en daarom ben ik er over aan het denken het te doen.
Natuurlijk is de twijfel groot, en ben ik nu aan alles aan het opzoeken en ben ik benieuwd of nog mensen hier dit gedaan hebben en hoe ze het ervaren hebben?
En Wim Ik zou het super fijn vinden moest je de link er van kunnen vinden.
Ik heb het nog even nagezocht,maar ze staan niet meer op marktplaats
Het emailladres wat ik heb is 85@chello.nl en het tel nr is 0756844695 (dat zou een nr in Kenya kunnen zijn)
Woonpl oostzaan Hun prijs was 50 euro per dag incl kampeer uitrusting
Succes gr Wim
-
-
- Updated - - -
-
Ik heb het nog even nagezocht,maar ze staan niet meer op marktplaats
Het emailladres wat ik heb is 85@chello.nl en het tel nr is 0756844695 (dat zou een nr in Kenya kunnen zijn)
Woonpl oostzaan Hun prijs was 50 euro per dag incl kampeer uitrusting
Succes gr Wim
Hallo Ndolol
Hier wat adressen van auto vehuur via OLX ( marktplaats )
http://karen.olx.co.ke/enterprise-car-hireltd-iid-730814802
http://allsops.olx.co.ke/maryland-car-hire-services-iid-730595712
http://cbd.olx.co.ke/car-for-hire-iid-678793913
Wanneer je meteigen vervoer gaat ben je meer flexible en de mensen van KWF zijn zeker heel behulpzaam om je de weg te wijzen of als gids te fungeren. Zeker als ze een aanvulling op hun salaris kunnen krijgen wat heel laag is. ( ik zie dat niet als corruptie)
En deze mensen weten over het algemeen beter dan de safarigidsen waar je moet zijn. ( ook de safarigids gebruikt deze mensen voor hun informatie) en helpen je ook via hun contacten in de andere parken.
Super dank jullie voor de info.
Ik ben ondertussen op zoek waar en wat wij juist gaan doen, welke route het beste en veiligste is.
Wij zijn al verschillende keren met een gids geweest, en ik denk dat wij het nu best aandurven zelf te rijden.
Natuurlijk moet ik nog alles uitzoeken wat de makkelijkste weg is welke weg en naar waar en waar op de weg en welke lodges en kampen wij kunnen aan doen.
Dus wij hebben nog een hele voorbereiding:)
Leuk zulke plannen. Wij zijn nu in Kenya in ons huis in Msambweni Je kunt me in dec altijs bellen voor wat tips of overleg
Gr Wim
-
-
- Updated - - -
-
Leuk zulke plannen. Wij zijn nu in Kenya in ons huis in Msambweni Je kunt me in dec altijs bellen voor wat tips of overleg
Gr Wim
Nog even een tip:
Als je on het forum toyota of selfdrive intypt kom je een schat aan ervaringen tegen
-
-
- Updated - - -
-
Nog even een tip:
Als je on het forum toyota of selfdrive intypt kom je een schat aan ervaringen tegen
Super Wim dat ga ik zeker doen hoor, bedankt!
Het is het leukste wat je kan doen als je de tijd ervoor neemt zelf zoeken en stoppen waar je wil is 1000 maal leuker.
Als je onverhoopt toch ''niets ziet (lijkt me sterk) kan je altijd een KWS ranger vragen je te gidsen.
Ik heb mijn toyota Rav’s altijd gehuurd bij Glory Carhire, betrouwbaar en betaalbaar. Ze hebben ook logies available (die vindt ik wel wat minder)
Het uitstippelen van de route en activiteiten is erg leuk om te doen. Ik had maar 1 logeeradres wat tegenviel in m’n ‘‘draaiboek’’ voor onze 3000 km in 2011 (ziehier : london guesthouse, pracht website maar bar slechte en enge locatie)
Het 85@chello adres heeft de auto niet meer beschikbaar trouwens.
Succes & have fun
Wij zijn net terug van Kenia en hebben 12dagen een selfdrive gedaan en ook gekampeerd met eigen tent.
Dieren spotten: totaal geen probleem, dieren zie je altijd en voor de iets zeldzamere zie je uiteindelijk georganiseerde safari jeeps bijeen staan en heb je ook meteen prijs
Het belangrijkste is wel een degelijke wagen. Wij hebben veel pech gehad met de auto en kregen totaal geen hulp van de verhuurder. Probeer zeker op voorhand duidelijke afspraken te maken rond pechverhelping enz.
Handig om ook 2 reservewielen te vragen, wij hadden dus twee platte banden tegelijk.
Via Wereldwijzer app
De vrijheid aan de andere kant is onbetaalbaar, dus raad ik het je zeker aan!!!
Via Wereldwijzer app