Self safari Africa continent

hallo, een goede vriend en ik (en mogelijk andere reisgenoten?) willen graag een overland ‘self safari’ in Africa ondernemen in 2013-2014. beginnende in Zuid africa en tot en met Rwanda, Kenya etc.

heb zelf als ex militaire (special forces) in Africa gezeten maar nu wil ik voor de leuke kanten gaan.

idee is om ‘samen’ een 4x4 te huren of aan te kopen (of wel te verbouwen tot een expeditie vehicle of kant en klare klopen). financieel even de voor en nadelen bekijken. dat het niet een goedkope reis zal worden is al een feit!

we zouden graag met een een klein groepske van max 8 personen reizen. self sufficiant. meerdere auto’s. minimaal 2 maanden tot ??. ikzelf heb tijd genoeg dus geen probleem.

wil de kilimanjaro beklimmen (georganiseerd), de mooie natuurreservaten bezoeken, duiken met de witte haai Gansbaai/ Cape Town, genoeg dus…

graag kom ik in contact met mensen die een ‘self safari’ hebben gedaan en wat uwe bevindingen waren? of kom graag met geïnteresseerden in contact die ook zo’n soort reis willen gaan maken. (en die die financieel kunnen bekostigen natuurlijk).

slapen? of lodges, of wild camping, hotels in de steden dan bijvoorbeeld,

een hele voorbereiding is belangrijk.

greetz

Heb afgelopen zomer een self drive gemaakt (voor de 4e keer) van Windhoek naar Vic Falls en terug (door Namibie, Botswana, Zimbabwe) mocht je specifieke vragen hebben moet je maar even een pb sturen. Heb zowel Lodges als Campsites gebruikt en kan zowel locale agenten als in nederland mensen aanraden. Hoogte punten voor mij zijn de wandelsafari met Neushoorns (tot op een meter of 5), de campsite’s in o.a. Savute, Chobe en Moremi in Botswana ('s nachts bezoek gehad van o.a. Hyena’s) en natuurlijk vic. Falls zelf!

Overigens als je van duiken houd is de omgeving rond Durban (Aliwal Shoal) erg interresant oa. de Bull Shark en Tiger Shark komen daar veel voor. African Dive Adventures verzorgt daar vrijwel alle duiken (geloof dat ze 4 van de 5 boten daar bezitten). En in juni (uit mn hoofd) heb je natuurlijk de Sardine Run. Ik zou denk ik daar beginnen en dan via Cape Town, Namibie, Botswana, Zimbabwe, Zambia naar Tanzania en Kenia trekken. De gorilla’s in Uganda moet ook erg mooi zijn (zelf nooit gedaan).

Heb in 2006 de Kilimanjaro beklommen en kan ik je zeker aanraden heb dat toen via een nederlandse reisleider geboekt die het als hobby na z’n pensioen is gaan doen. erg aan te raden: kilimanjaro.nl we waren met 20 man en 19 hebben de top berijkt, 1 haakte af op de kraterrand.

Hi thanx voor uwe bericht en informatie. tjsaa helaas …mijn vakantievriend zal maar 3 weken vakantie krijgen van zijn job denkt hij…dus weer gaat het voorbij helaas. maar goe…next year he.

graag hoor ik via pb over uwe reis organisatie./ jeep verhuur bedrijf ed.

Hee daar,

Ik en mijn vriend zijn momenteel onderweg naar zuid afrika.
Kijk gerust op onze website en stuur maar een mailtje mocht je vragen hebben!

www.waarisworteltje.be

Groetjes,
Camerilla