Zelf op stap in Marokko en welke maatschappij?

We (ik en een vriendin) willen in mei naar marokko. Heeft iemand nog tips hoe je met welke maatschappij je het beste op Fez kunt landen en vanuit marrakech vertrekken (of andersom).

We willen oa naar de dadesvallei en de woestijn in met een kameel (heel uniek ;-). We kunnen geen reisorganisatie vinden die dat precies doet dus dan gaan we zelf op stap. Kun je op de bonnefooi heen gaan begin mei? De eerste twee riad’s waar ik contact mee had zaten al vol in marrakech maar dat kan toeval zijn. En wat zijn gemiddelde prijzen? Ik vond het best stevige prijzen (60,- voor een nacht, 1 had een zwembadje). Ik heb nog niet heel uitgebreid gekeken.

Voor het reizen tussen de steden willen we een auto huren. Dat schijnt wel goed te doen te zijn las ik op dit forum. Hebben jullie daar nog tips voor? Bij welke organisatie, een 4x4 of niet etc?

Heel erg bedankt alvast!! (weer)

Groet Kim en Marjolein

Beste Kim en Marjolein,

Ik heb een uniek aanbod voor jullie. we hebben een ontzettend mooie reis door Marokko samengesteld. Jullie besparen jullie zelf heel veel geregel, tijd en gedoe.

Kijk op www.passievoormarokko.nl

We hebben tot nu toe 15 aanmeldingen. Een leuke en gevarieerde groep. We hebben een mooie 48 zits touringcar geboekt. Ons doelstelling is dat we met maximaal 20 personen reizen.

De aanmeldingen sluiten deze week, want we moeten onze vliegtickets (definitieve aantal) namelijk bevestigen.

Ik hoor graag of jullie interesse hebben en/of jullie vragen hebben.
Als ik jullie email adres heb, zou ik ook wat extra info kunnen opsturen, over het volledige programma en over de hotels die we geboekt hebben.

Met vriendelijke,
Mohamed (reisleider Marokko)

Hoi Kim en Marjolein,

Twee meiden in Marokko zou trickie kunnen zijn tenzij de cultureel sensitief bent. Dan is het geen probleem. Als jullie begin mei gaan kan ik jullie laten zien wat je wilt zien en nog veel mooier. Ik kom er al 25 jaar. Vroeger was ik gids in Marokko en nu gids ik er nog af en toe mensen, puur voor mijn lol. Kijk maar eens op mijn site; http://marokkoffroad.blogspot.com
Voor wat jullie willen kun je ook gewoon een retour Marrakech nemen. Verder heb ik wel adresjes voor autohuur en slapen. 4/4 is echt alleen nodig als flink off Road gaat. Wat wel het allermooist is!

Groeten, Marco. [EMAIL=“info@MarCoaching.nl”]info@MarCoaching.nl

Hoezo trickie voor 2 meiden??? Wat een onzin.

Wat ik al zei; als je cultureel sensitief bent is er niks aan de hand. Marokko is groot en zeer contrastrijk. Het ligt dus ook aan de plekken waar je komt en hoe je je opstelt en of je op de hoogte bent van bepaalde codes enzovoort. Dus inderdaad; het kan 100% prima gaan. Dus het is niet zo zwart wit als het blijkbaar overkwam. Hoop dat het misverstand uit de wereld is. : - )
Hartelijke groeten, Marco.

alvast bedankt voor alle tips! Meer zijn altijd welkom