ik ga samen met mijn vriend een reis maken door laos en Vietnam.
in Vietnam willen we graag een motor huren van Hanoi - lang son - ban gioc watervallen - sapa
we willen alles zo goedkoop mogelijk houden en daarom willen we het graag zelf doen. ik lees op internet alleen verschillende dingen. dat je wel een motor kan huren zonder rijbewijs maar dat je niet verzekerd bent, dat het helemaal niet kan, dat het kan tot 50 cc enzovoorts… in mijn lonley planet gids staat dat het wel mogelijk is.
weet iemand hoe duur het is om het zelf te doen en weet iemand ook hoe duur het is met een chauffeur??? we willen hier geen 200 euro aan uitgeven voor 3 dagen. (als het in 3 dagen te doen is. anders laten we lang son links liggen.
ook vraag ik me af hoeveel uur we hier mee bezig zijn. ik wil dit eigenlijk in maximaal 3 dagen doen. dan willen we graag in sapa de motor afzetten en vanuit hier een trekking doen naar h’mong village en bac ha markt en . (kan een tour in sapa geregeld worden? of moet dit allemaal in Hanoi? en is het ook mogelijk om zelf van sapa naar h’mong village te lopen en daarna naar de bac ha markt? (ong 3 dagen 2 nachten) daarna willen we graag met de nachttrein terug naar Hanoi.
we willen verder in Vietnam naar ninh bihn (tam coc/perfume padoda) en halong bay.
halong bay willen we zoizo graag een tour boeken voor 2 dagen. heeft iemand ervaringen met de prijs als je het in nederland boekt en de prijs als je het in Hanoi boekt? ik heb gehoord dat je niet in een cafe moet boeken maar kan je het wel veilig en goedkoop in een hostel boeken?
hetzelfde met ninh bihn, we willen zoveel mogelijk zien in de perfume pagoda. daarom lijkt het ons beter om een tour te boeken, maar zelf doen is weer goedkoper.
heeft iemand ervaringen met de prijzen van een motor huren, of het wel veilig is, prijzen van halong bay/tour sapa/tour parfume pagoda in nederland of in Hanoi boeken?
en wat is de beste reistijd?
groetjes sandra