Hallo Martijn,
Ben blij dat dit voor jouw goed is gegaan.
Ik denk dat je wel ergens, op deze site gelezen hebt, dat ik misschien wel de grootste tegenstander ben om zelf een motor te besturen in Viet Nam.
Hoewel het voor jouw, tot nu toe, geen extreme gevolgen heeft opgeleverd, hoop dat het zo blijft, ben ik echt verplicht te melden om het iedereen het af te raden.
De risico’s zijn groot; al je verzekeringen gelden niet, dus je ziektekostenverzekering, reisverzekeringen enz. enz.
Voorbeeld
Je bestuurd een motor en je krijgt een ongeval en breekt je been en moet tot over de knie in het gips.
dan betaal je zelf voor de kosten van het ziekenhuis, aangepast vervoer naar vliegveld, geannuleerde hotels krijg je niet vergoed.
Je moet business class reizen ivm met gestrekt been, zelf betalen.
Dan natuurlijk de kosten in Viet Nam aan de materiële kosten en eventuele medische kosten van een eventueel slachtoffer.
Tel er ook even de inkomstenderving erbij op van het slachtoffer; die betaal je dus ook.
Boetes enz.
Denk dat dan een bedrag van 10000 euro een koopje is.
Visum voor Viet Nam krijg je voorlopig niet meer.
In 2014 of 2015 , komt er een visum voor geheel ZO Azië ( Viet Nam, Thailand, Cambodja, Laos en misschien Singapore ).
Betekend dan ook dat je deze landen ook niet meer inkomt.
Even voor de mensen die het verhaal van Tim Valk is ontgaan.
Hij heeft een ongeval gehad, zonder zijn schuld, maar met een dodelijk slachtoffer, terwijl hij reed op een motor zonder rijbewijs.
Op deze site kan je lezen over dit ongeval, en natuurlijk even kijken via google.
Had geen schuld, maar reed zonder rijbewijs; is dus altijd schuldig aan alles volgens Vietnamees recht.
Ik hoop van harte dan mijn advies ( cq. oproep ), wat gehoor vind, en neem een trip met de Easy riders, is ook helemaal leuk en zonder zorgen.
gr.
Ton.