Hallo Gerwin,
Ik denk dat je al diverse posts van mij gelezen hebt, waar ik al jaren mensen waarschuw om aub geen motor te rijden omdat dit kan gebeuren.
Het idee van met een motor door Viet Nam te gaan rijden is veelal ingegeven door een uitzending van Top Gear.
Maar zij hadden overal politie bij zich en de straten en wegen werden soms gewoon afgezet.
Eigenlijk heeft deze jongen nog wel een beetje geluk.
Wanneer hij ook zelf gewond was geraakt, dan had ie alle ziektekosten ook zelf moeten betalen.
Een ander geluk is , wanneer je in dit geval van iemands dood over geluk kan schrijven, is dat het slachtoffer 51 jaar is.
Dit betekend dat ie misschien nog 20 a 25 jaar voor zijn gezin kostwinner was; betekend dat het smartegeld daarom minder is.
Normaal rekenen ze voor elk jaar dat ie zou hebben geleefd en kostwinner is het jaarsalaris.
Was het slachtoffer 20, dan zou het 55 jaarsalarissen kunnen zijn.
Ook op Phu Quoc zijn de lonen niet zo hoog; 150 usd per maand max.
Dus kan je een beetje uitrekenen wat er op tafel moet komen.
Ik heb ook diverse malen geschreven dat alleen de mensen die het er goed vanaf brengen, je dit soort dingen aanbevelen.
Misschien is dit iets om over na te denken en je misschien ook even naar de andere kant moet kijken.
Zag op facebook dat er diverse dingen worden georganiseerd en dus het geld zal er wel komen.
Waarschijnlijk is ie al voor de kerst thuis, mits er geen drank in het spel is.
Hoop voor de jongen dat deze nachtmerrie snel voorbij is.
Vanavond dus ( 20-8 ) op SBS6, bij hart van Nederland om 19:30 en 22:30 een reportage.
Maar Gerwin,
Je kan natuurlijk ook gewoon een gedeelte met de Easy Riders afleggen.
Ben je wel verzekerd ( wel via de officiële en niet iemand op straat die zich als ER voordoet, want dan ben je weer niet verzekerd).
Ik hoop dat je een verstandige beslissing gaat maken.
gr.
Ton.