Ervarigen met reizen op Easy Riders

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om in maart 2011 naar Vietnam te gaan.
Nu lees ik veel positieve verhalen over de Easy Riders.
Het lijk mij leuk om een aantal dagen met de Easy Riders op pad te gaan en dan van Dalat naar Hoi An te reizen. Mijn vriend rijdt zelf motor, ik niet en hij wil het liefst zelf rijden. Ik zou dan achterop willen bij een Easy Rider en mijn vriend wil dan zelf rijden. Weet iemand of dit bij de Easy Riders ook mogelijk is en ben je dan verzekerd als je zelf rijdt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Gemma

Hoi Gemma,
Wij reizen 6 juli naar Vietnam en gaan na Saigon zo’n rit doen die jij bedoelt, 3 dagen achterop de motor, met ons vieren (55, 52, 19 en 126 jaar oud) doen we dat. Ik kan je na afloop dus meer vertellen, mocht je dat willen. We kijken er enorm naar uit hoor, lijkt ons echt superleuk!

Hallo Gemma,

Het zelf laten rijden zullen ze waarschijnlijk wel toe laten, maar verhalen wel de kosten van een eventueel ongeluk op de bestuurder.
Je bent namelijk niet verzekerd omdat je geen vietnamees rijbewijs hebt voor een motor.
En nederlands of internationaal rijbewijs geldt in Vietnam niet.

gr
Ton.

Ton, bedankt voor je snelle reactie.

Annet, Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Easy Riders,
dus ik hoor het graag na afloop. Veel plezier in Vietnam!

Hoi Gemma,
Je kunt ook bij Tripadvisor kijken onder easy riders dalat. Daar vind je ook veel info van mensen die er al mee geweest zijn, en dan kun je hen benaderen. Ik heb gelezen over mensen die zelf op de motor reden. Als je je bij tripadvisor laat registreren kun je ook allerlei info inzien.
groetjes,
Annet

Even een oud topic afstoffen. Het lijkt mij leuk om (een deel) van de reis van noord naar zuid op de motor/brommer te reizen.

Is het mogelijk om zelf een motor/brommer te huren (ik beschik over een NL motor rijbewijs). Ik heb begrepen dat het mogelijk is om daar een lokaal rijbewijs te verkrijgen op aantonen van deze? Alleen hier werd niet verder om ingegaan wat de voorwaarden (hoelang verblijf, kosten, internationaal rijbewijs nodig, etc) zijn bijv.

Mocht dat niet kunnen/lukken is het misschien een alternatief om met Easy Riders (of soortgelijk) te reizen. Hoe zijn hier de ervaringen mee de laatste jaren? Vanuit nederland regelen of lokaal bijv.

Ik ga ongeveer een week naar Vietnam, voor werk, maar wil ook 3 dagen even wat zien. Meer tijd heb ik helaas niet.
Ik zat ook te denken aan 3 dagen met een motor (heb rijbewijs maar wil toch liever niet zelf rijden).
Voorlopige keuze: 1 dag naar de CuChi tunnels (meest historisch/cultureel) en 2 dagen naar de Mekong delta (mooie natuur en lekker op het water).
Goede keuze? Of zijn er betere alternatieven? 3 dagen max! Da’s helaas een hard gegeven.

Hallo W,

Ik zie je post net pas.

Ik zal er nu even op ingaan.

Je gegeven informatie klopt niet!!!
Je kan geen Vietnamees rijbewijs verkrijgen , ook al heb je een nederlands rijbewijs of een internationaal motorrijbewijs.

Je kan wel overal een motor huren en je kan zelfs een verzekering kopen, maar die dekt je dus niet ( is weggegooid geld ) omdat er de kleine lettertjes staat dta je over een geldig rijbewijs moet beschikken.

Internationaal rijbewijs is nog niet geldig, maar dit gaat binnen 1 a 2 jaar veranderen.

Je kan in aanmerking komen voor een rijbewijs wanneer je meer dan 3 maanden in Viet Nam wilt verblijven en dit kan aantonen.

Beste alternatief is inderdaad de Er en deze kan je daar of hier in nederland contacteren.
Pas wel goed op dat je een goed bureau kiest; ER is gewoon een reisbureau die de tours per motor aanbied, net als een bureau die je reizen per auto aanbieden; zit geen verschil tussen.

Per lokatie heb je ER reisbureaus, maar die zijn wel onafhankelijk van elkaar en hebben niets met elkaar te maken.

Hoop dat dit voldoende je vraag heeft beantwoord?

gr.
Ton.

Hallo A,

Zo te lezen ben je voor je werk in de omgeving van Saigon.

Ik denk dat je voor de Cu Chi wel iemand kunt charteren om samen met je naar de tunnels te gaan.
Verstandige keuze om niet zelf te rijden.

Ook lees ik dat je van varen houd, en dan is de Delta de beste optie in de omgeving van Saigon.

Varen en een dagje strand, wanneer het weer het toelaat in de Saigon omgeving, kan ook.
Dan kiezen voor de omgeving van Can Gio ( is 2 uur rijden van Saigon ).

Overigens is de Cu Chi maar een 1/2 dag .

gr.
Ton.

Even die Easy Rider gevraagd of ik dan inderdaad een dagje strand in die 3 dagen kan persen, of anders er 3,5 dag van maken. Of toch maar 4…
Maar dat doen ze dus niet:
Thanks for your interested in easy rider trip,

Sorry we could not do it, we do tour not transportation.

The tour program like this:
Day 1:Saigon - Cu Chi - Ben tre( Phoenix island)

Day 2: Ben tre - Can Tho ( floating market )

Day 3: Can Tho - Saigon

The weather is good that time, hope your understand us.

Is dit programma iets? Ik kan ze wel vragen dan de tour te eindigen bij het strand, en dan kom ik op eigen houtje wel terug…

Hallo A,

Ik weet niet welke je hebt aangeschreven,maar zoals al eerder geschreven ze zijn gewoon reisbureaus.
Die jij hebt aangeschreven houd zich aan zijn tours.

Maar er zijn er nog velen waar je wel volgens je eigen wensen kunt reizen; is toch al prijzig genoeg ( rond de 70 USD pppd en hoger ).

Maar even terug op de aangeboden trip.

Ik zou deze trip nooit nemen, want er klopt iets niet of ze geven te weinig informatie.

dag 1
Kan, maar het is wel een lange rit van Cu Chi naar BenTre, maar het kan.
Dag 2
Hier heb ik twijfels over.
De markt begint al heel vroeg en hoe later je komt hoe minder bedrijvigheid je zult zien; en daar ga je volgens mij voor?

De meeste tours naar de drijvende markt Cai Rang vertrekken russen 6 en 8 uur ( op zijn laatst ) naar de markt.
Betekend dus al heel vroeg op, naar Can Tho vanaf Ben Tre is al snel 1 a 1.5 uur, en dan nog 45 minuten varen naar de markt

Het bezoek aan de markt is, wanneer je om 8 uur begint aan dit bezoek om een uur of 11 afgelopen; wat dan voor de rest van dag 2?

Dag 3
Van Can Tho naar Saigon is een rit van 3.5 a 5 uur; afhankelijk van de stops en vervoer.

Wil je naar Mui Nee voor een dagje strand, dan reken er maar even een uur of 4 a 5 bij vanaf Saigon; dus van Can Tho naar Mui Nee kost je een een uur of 8 a 9.
Dus je komt zo rond een uur of 19 aan in Mui Nee hotel.

Maar nu weer terug naar de ER.
Je hebt vele bureaus die ook motortrips verzorgen naar de Cu Chi allen voor een dag of halve dag, geen probleem.

Ik weet niet wat de kosten zijn van de aangeboden trip, maar voor rond de 100 a 125 USD aan vervoer voor 2 personen ( Saigon, Cu Chi, naar Ben Tre. naar Can tho en terug naar Saigon en door naar Mui Nee ) ben je dit kwijt voor deze trip wanneer je dit zelf regelt en per touristenbus.

Komen daar nog wel de kosten bij van het verblijf en de excursies, maar die vallen wel mee.

Zou even verder kijken,

gre.
Ton.

Bedankt Ton!
Ik weet niet of het mogelijk is de Cu Chi tunnels, dagje strand en de Mekong Delta in 4 dagen te persen.
In drie zeker niet, dus dan maar een extra dagje ‘pikken’. Ik laat die ER dan maar zitten en heb ondertussen Buffalo Tours een prijs gevraagd.
Benieuwd waarmee ze komen!

Hallo A,

Ik ook.

Niet schrikken, want ze komen meestal wel met een super de luxe reis die ook aan de prijs is.
Maar met wat zaken te veranderen komt er toch een zeer leuke trip uit voor een zeer redelijke prijs.

gr,
Ton.