Easy Riders - Hoi an naar Da lat

Dag allemaal,

Zoals in een eerdere post van mij te lezen is vertrekken we eind volgende week naar Vietnam :wereld:

Halverwege onze reis zijn we van plan van Hoi an door te reizen naar Da lat. De opties hierbij zijn voorzover we nu hebben kunnen vinden:

-Bus vanaf Danag naar Dalat, ca 14 uur
-Nachttrein Danang naar Na Thrang, vanaf daar de bus naar Da Lat totaal ca 16 uur
-Vliegen Danang naar Da Lat
-Easy riders 5dgn van Hoi An naar Da Lat

Op dit moment gaat onze voorkeur uit naar de laatste, lijkt ons fantastisch op deze manier meer te zien van Vietnam! Mijn vraag is alleen: er zijn nogal wat verschillende Easy Riders op internet te vinden, dus hoe weten we welke we moeten kiezen en moeten we vooraf al boeken of kan dat beter ter plekke in Hoi An? We zijn daar omstreeks Kerst…

Dank alvast, hopelijk krijgen we nog waardevolle respons voor we weggaan :biggrin:

Helaas geen reacties gehad, maar heb de tour inmiddels gedaan (AWSOME!!!) dus zal voor mensen die met hetzelfde zitten nog even mn eigen vraag beantwoordn :D.

De echte easy riders zijn er maar een paar, en dat zijn wat ‘oudere mannen’ (veel ervaring, div oorlogen meegemaakt) die je inmiddels door alle wildgroei aan copycats niet meer echt kunt herkennen behalve aan een stempel van de politie in hun rijbewijs. Over het algemeen zijn ze wel wat duurder (~$65-$90 afh van aantal personen, type motor, etc); je kunt ook wat goedkopere easy riders boeken maar dat zijn sowieso niet de echte.

Wij hebben beide versies meegemaakt, het is het beetje extra geld dubbel en dwars waard. De copycat sprak geen- of nauwelijks engels, dus we werden alleen bij wat bezienswaardigheden gedropt om even rond te kijken. De rit eindigde heel opzichtig bij ‘familie’ van de gids in Hoi An waar het de bedoeling was om kleding te kopen…

De echte easy rider was voor ons HET hoogtepunt van onze 3,5 week vietnam. We zijn van Nha Trang naar Dalat getourd in 4 dagen. Super aardige, enthousiaste gids, die echt zijn best deed onze trip veilig, leuk en zonder zorgen te laten verlopen. Dingen gezien die je anders nooit zijn zien (local farms, fabriekjes, restaurantjes, wegen die niet op de kaart staan, etc etc) en verhalen gehoord die in geen enkele reisgids te vinden staan. We kregen echt het gevoel dat we Vietnam echt hebben gezien en meegemaakt door er 4 dagen op een motor te rijden en van alles te bekijken.

Wij hebben deze easy rider gevonden door op tripadvisor Nha Trang die met de hoogste beoordeling te kiezen. We hebben zelf contact gelegd via mail (werkt prima), niet via hotel oid laten doen, die proberen je dan met een gids op te zadelen waar ze commissie voor vangen.

1 like

Hallo!
Net terug van 2,5 week Vietnam. Helaas veelste kort!! Kan me volledig aansluiten… wij hebben 9 dagen een tour gedaan met easy rider (eddy"fucking"murphy) :wink: dit was absoluut fantastisch!!! :smile: had t echt niet willen missen… wij werden door hem aangesproken op straat en hadden in de 1ste instantie een tour van 5 dagen geboekt… na de 2 de dag hebben we besloten om er nog een paar dagen aan te plakken. Hij heeft ons het echte vietnam laten zien! Van de gebaande paden af, echte verhalen, authentieke mensen en de veel mooiere plekjes buiten de kaders van de toeristische trekpleisters;) echt een geweldige ervaring die ik iedereen die op zoek is naar het echte vietnam kan aanraden!

Hoi Bohannon,

Ook ik kan op internet vele verschillende eayriders vinden. Heb je misschien ook een website voor me? Wij willen er wel mee naar de Mekong Delta

Groetjes, Maaike

Hey Maaike,

Wat gaaf! Hierbij de link naar tripadvisor.

Wij hadden Bamboo als gids en dat was dus helemaal geweldig. Je kunt hem prima via mail benaderen en proberen te reserveren voor een bepaalde periode. Je kunt denk ik zelf aangeven waar je wilt starten en eindigen met je trip (hij woont zelf in Nha trang maar heeft ons bijvoorbeeld in Dalat gedropt omdat we vanaf daar doorvlogen).

1 like