Hallo,
Wil even reageren op mensen die hun prijzen vermelden.
De 190 usd voor 2012 is op zich de normale prijs voor de echte ER, je hebt er ook vele die onder de naam ER tours aanbieden en onder de prijs zitten, zijn dus de neppers.
Omdat viet Nam al zijn benzine moet importeren is de prijs voor 1 liter benzine de afgelopen tijd sterk omhoog geschoten; is nu VND 23000= meer dan 1 euro per liter.
Is een prijsstijging van 15% tov 2011.
Omdat er meer geld in omloop komt, door oa de hogere prijzen, heb je natuurlijk ook de inflatie die de prijzen omhoog stuwen tov 2011.
Voor wat de recessie betreft heeft Viet nam geen last; het aantal touristen , van buiten Viet Nam is het afgelopen jaar met 20% gestegen tov 2011.
Dus ze hebben geen reden om hun prijzen te verlagen; aanbod van touristen stijgt.
kKn eerder het gevolg hebben dat de prijzen ook wat omhoog gaan vanwege het aanbod touristen.
Vooruit betalen.
Daarom is het belangrijk of het refundable is of non-refundable.
Bij dit reisbureau, Er Dalat is een gewoon reisbureau en heeft een volledige vergunning, is dan verplicht om bij een refundable voorschot het geld terug te betalen.
Is makkelijk te regelen, ook als ze in het begin weigeren.
Daarom zet ik bijna altijd bij de door mij genoemde prijzen de maand en jaar bij.
Ik ga ervan uit dat je niets hebt aan een prijs die ik ooit in het verleden betaald heb, omdat deze binnen misschien 1 week al veranderd zijn.
Is geen kritiek, maar zou handig zijn wanneer er vermeld wordt wanneer deze prijs aktueel was.
Ik heb de afgelopen 10 jaar de prijzen echt zien verdubbelen voor de meeste produkten en diensten in Viet Nam. Overigens niet voor alle zoals entree gelden voor touristische bezienswaardigheden.
Ander voorbeeld
Prijs voor een prive tour die ik had in 2005 naar Can Tho met prive gids, prive auto en in Victoria, koste ons toen voor 3 overnachtingen 500 usd.
2010, 900 usd.
Dit is nu voor hetzelfde met de suite 1100 usd; betaal ik voor januari 2013.
Zoeken naar de prijs van 2005 kan dus niet meer.
gr.
Ton