Easy Riders Nha Trang

Hi,

Graag zou ik in mijn reis nog een easy riders tour willen plannen van 3 dagen. Ik lees heel veel over de easy riders in Dalat met de route naar Nha Trang. Ik zou echter graag het omgekeerde willen doen, dus van Nha Trang naar Dalat (3 dagen door de highlands). Heeft iemand hier ervaringen mee, tips welke easy riders of andere organisatie ik daarvoor het beste kan benaderen in Nha Trang?

Grt,
Bart

Hallo Bart,

Ik geen ervaring met de ER op deze route maar heb natuurlijk wel een dagtochtje met de ER gedaan om toch een ervaring op te doen en zo op deze site te kunnen meepraten over dit reisbureau.

Ik heb dit gedaan via dit bureau

http://dalat-easyrider.com/Home.aspx

Ik heb even hun tours beken en ze gaan wel van Dalat naar Nha Trang , maar natuurlijk gaan ze ook van Nha Trang naar Dalat.
Er zijn mensen die deze tour boeken en voor hun is het meegenomen om deze meteen met passagier terug te doen; scheelt een rit zonder passagier en dus kosten.

Staat een tour bij Van Dalat naar Nha Trang ( jij moet dus even mailen dat je dit andersom wilt ) van 3 dagen. Helaas weer niet de crazy table, vraag daarom want is onvoorstelbaar.

Wel worden ze steeds duurder, dus reken maar op 70 usd per dag voor vervoer en overnachting, zonder diner en lunch; zit je goed met je budget, minder is dan een meevaller.

Ik zou ze gewoon een mailtje sturen met je wensen en dan de prijs afwachten en dan kijken of deze je bevalt.

gr.
Ton.

Dankje voor de tip Ton!

Ik heb ze gemaild en ze quoten een prijs van $190 p.p. voor een 3 dagen tour.

Ook vragen ze om een aanbetaling te doen van $50 p.p., ik snap dit op zich wel maar kan ik dit vertrouwen?

Groet,
Bart

Hallo Bart,

Ik sta er voor in dat het betrouwbaar is.

Maar ook belangrijk voor jouw is of die 50 usd 'refundable of non-refundable "is.
kon het zo snel niet vinden op hun site, maar staat waarschijnlijk wel in je offerte.
Kan belangrijk zijn wanneer je wilt annuleren, dan ben je die 50 usd pp kwijt, wanneer het non-refundable is.

gr.
Ton.

Hallo Bart,

Ik vind dit aardig aan de prijs. Volgens mij (als ik het me goed kan herinneren) betaalden wij 50,- pp per dag. Je ziet in Nha Trang genoeg Easy Riders rondrijden en ze hebben er ook een café. Het nadeel van vooruit betalen is dat je er dan aan vast zit. Je zou ook in Vietnam kunnen mailen als je in de buurt bent en anders trek je er een aan de jas op straat en kom je misschien nog op een betere deal uit. Ook in Vietnam zullen ze de recessie wel merken… :wink:

Hallo,

Wil even reageren op mensen die hun prijzen vermelden.

De 190 usd voor 2012 is op zich de normale prijs voor de echte ER, je hebt er ook vele die onder de naam ER tours aanbieden en onder de prijs zitten, zijn dus de neppers.

Omdat viet Nam al zijn benzine moet importeren is de prijs voor 1 liter benzine de afgelopen tijd sterk omhoog geschoten; is nu VND 23000= meer dan 1 euro per liter.
Is een prijsstijging van 15% tov 2011.

Omdat er meer geld in omloop komt, door oa de hogere prijzen, heb je natuurlijk ook de inflatie die de prijzen omhoog stuwen tov 2011.

Voor wat de recessie betreft heeft Viet nam geen last; het aantal touristen , van buiten Viet Nam is het afgelopen jaar met 20% gestegen tov 2011.
Dus ze hebben geen reden om hun prijzen te verlagen; aanbod van touristen stijgt.
kKn eerder het gevolg hebben dat de prijzen ook wat omhoog gaan vanwege het aanbod touristen.

Vooruit betalen.
Daarom is het belangrijk of het refundable is of non-refundable.
Bij dit reisbureau, Er Dalat is een gewoon reisbureau en heeft een volledige vergunning, is dan verplicht om bij een refundable voorschot het geld terug te betalen.
Is makkelijk te regelen, ook als ze in het begin weigeren.

Daarom zet ik bijna altijd bij de door mij genoemde prijzen de maand en jaar bij.
Ik ga ervan uit dat je niets hebt aan een prijs die ik ooit in het verleden betaald heb, omdat deze binnen misschien 1 week al veranderd zijn.

Is geen kritiek, maar zou handig zijn wanneer er vermeld wordt wanneer deze prijs aktueel was.

Ik heb de afgelopen 10 jaar de prijzen echt zien verdubbelen voor de meeste produkten en diensten in Viet Nam. Overigens niet voor alle zoals entree gelden voor touristische bezienswaardigheden.

Ander voorbeeld
Prijs voor een prive tour die ik had in 2005 naar Can Tho met prive gids, prive auto en in Victoria, koste ons toen voor 3 overnachtingen 500 usd.
2010, 900 usd.
Dit is nu voor hetzelfde met de suite 1100 usd; betaal ik voor januari 2013.
Zoeken naar de prijs van 2005 kan dus niet meer.

gr.
Ton

Mijn excuses… Ik was inderdaad vergeten om de datum erbij te zetten. Dit was vorig jaar september. Maar ik zal de prijs er nog even goed bijzoeken want die kan ik zo even snel niet vinden.

Maar over de easy riders zelf. Je hebt er inderdaad riders bij zitten die zich uitgeven als een Easy rider. Je hebt er ook riders tussen zitten die niet van de easy riders zijn maar bijvoorbeeld bij de freedom riders of een andere rider groep zijn aangesloten. Sommige rijden weer voor zichzelf. Ze komen vanzelf naar je toe met een schriftje waarin ervaringen staan van verschillende toeristen. Vaak nog geschreven in de eigen moedertaal. Het belangrijkste is dat je een goed gevoel krijgt bij een rider. Je zit namelijk wel een aantal dagen met ze opgescheept. Wij hebben ook niet met de Easy Riders gereden maar met een combi van een freedomrider en een rider die nergens bij was aangesloten, maar het meestal met een andere vaste partner reed. Dit was er weer een van Mr. Anh Friendly Motor tours. Wij hebben dit als tip gekregen tijdens ons verblijf in Vietnam van een ander stel die we daar zijn tegen gekomen. We hebben drie fantastische dagen gehad en ze hebben ons het echte Vietnam laten leren kennen en we hebben er absoluut geen spijt van gehad.
Je hoeft je per definitie niet per se blind te staren op de naam Easy Riders. Ze worden over het algemeen allemaal zo genoemd omdat het de meest bekende van Vietnam zijn.
Ook al zouden de normale prijzen nu rond de 190,- zitten dan zou ik het nog steeds doen. Je komt namelijk op plekken waar je geen andere toerist tegenkomt maakt kennis met de meest vriendelijke en gastvrije mensen.

gr.

Ik ben net 1 dag terug uit Vietnam en ik heb toevallig ervaring met easy riders van Nha Trang naar Dalat. Ik heb het ook gedaan via dit bureau: http://dalat-easyrider.com/Home.aspx

Ik ben naar Dalat gegaan en daar werd ik aangesproken door zo’n easy rider. Ik wilde zelf graag naar de Laos border en ik kon echt helemaal aangeven welke route ik wilde. Klant is koning. We hebben samen lang de tijd genomen om de route uit te stippelen en over de prijs te onderhandelen. Ik heb $65 per dag betaald en een trip van 5 dagen gedaan. Het is duur, maar het is het zeker waard. Je ziet dingen die je echt niet snel zult zien als je zelfstandig reist. Je kan je ook overal laten oppikken. Ik heb mijn tour geboekt in Dalat maar ik heb me op laten halen in Nha Trang.

Mijn route zag er zo uit, dwars door de central highlands.
dag 1: Nha Trang - Dalat
dag 2: Dalat - Lak Lake
dag 3: Lak lake - Buon Ma Thout
dag 4: Boun Ma Thout - Pleiku
dag 5: Pleiku - Kon tum - Ngoc Hoi

Ik kan je vooral aanraden om Lak Lake te bezoeken. De natuur onderweg van Dalat naar Lak Lake is onbeschrijfelijk mooi. En dat kan prima in 3 dagen vanaf Nha Trang. Als je wil heb ik een email en een telefoonnummer van mijn easy rider voor je. Hij heeft mij een stapeltje visitekaartjes meegegeven om uit te delen. Hij gaf daarbij ook aan dat hij altijd mensen ergens op wil halen. Dus als je wil zou je hem bijv. kunnen mailen en dan zou hij je op kunnen halen in Nha Trang. Als je zijn gegevens wilt moet je maar even een prive berichtje sturen!

Groetjes Mieke