Easy riders hue of danang

Beste lezer,

Voor onze trip naar Vietnam ben ik nog op zoek naar een betrouwbare easyridersorganisatie om vanaf Hue of Danang DMZ, Khe San en de Vinh Moc tunnels, etc te bezoeken.
Wie heeft er tips?

Alvast bedankt.

Petra

Hallo Petra,

Ik snap je vraag.

Ik heb ook even op internet gekeken en zag van alles voorbij komen, van

DMZ riders, easy riders, Hue riders, Hue motorbikers enz.

Ik ga dit navragen in Viet Nam en hoop dat morgen of uiterlijk overmorgen een antwoord te mogen ontvangen.
Vraag ook meteen het verschil met een auto, want denk dat daar ook een verschil in zit; auto is goedkoper.

Laat het asap weten aan je.

gr.
Ton.

Beste Ton,

Fijn dat je helpt om er voor ons een zo mooi mogelijke reis te maken. Voelt heel warm.

Groet Petra

Hoi Petra,

Wij zijn met hun van Nha Trang naar Dalat gegaan.
Ze zijn zeer betrouwbaar , spreken goed engels, hele leuke riders/gidsen, het was een hoogtepunt in onze vakantie.
Je hoeft niet perse vanuit Dalat te vertrekken of te eindigen zover ik weet.
Als je ze mailt kun je ze uitleggen welke route je wil, of dit mogelijk is bij hun, en wat hiervan de kosten zouden zijn.
Omdat je niet vanuit Dalat vertrekt zullen ze wel om een aanbetaling vragen, omdat ze naar jou toe moeten komen en als je er niet zou zijn komen ze voor niks. Maar ook dat is uiterst betrouwbaar. Dit hebben wij ook gedaan.
Mochten zij die route niet kunnen aanbieden weten zij misschien bij wie wel.
Zij weten namelijk ook welke organisaties hun zaakjes niet goed geregeld hebben.

Veel plezier met de voorbereidingen.
Groeten Ingrid.

Beste Ingrid,
Dank jewel voor info. Kun je ook van dalat naar Hue os is dat om (Ton?)Ik ga ze zeker mailen. Ander vraagje aan Ingrid, hoe kun je het snelst van halong bay naar Danang en dan naar hue? Of eventueel Dalat?

Groet Petra

Excuus, niet van Dalat naar hue. Zag even de afstand over het hoofd!
Groet

Van Halong Bay niet terug gaan maar Hanoi maar je gids in Halong Bay een taxi laten regelen naar het vliegveld in Haipong. wij hadden een vlucht om 16 00 uur. Zie dat die er nu niet zijn , ik kijk er van de week nog ff naar.

Groetjes Ingrid

1 like

Hallo Petra,

Ik heb het e.e.a. even nagevraagd in Viet Nam en omdat je in Hue bent, adviseren ze je om de Hue easyriders te nemen.

Ik heb nog wel even een opmerking over het vliegen van Hai Phong naar Danang na de Halong Bay tour.

Slecht nieuws, dat gaat niet meer omdat de vluchttijden zijn gewijzigd helaas.
Dus je moet terug naar Hanoi en daar overnachten en dan vandaar een vlucht nemen naar Danang.

Zie nu ook dat Dalat verschijnt; is dit een optie of een verwarring met Danang?

Maar heb ook even gevraagd naar prijzen en organisaties en ook zelf wat gekeken op internet naar meerdaagse tours in het gebied rond Hue en dan specifiek over de oorlog.

Je kan gaan backpacken, en is te doen.

Wat duurder zijn de veteranen tours; dus speciaal voor amerikanen die daar gevochten en / of gelegerd zijn geweest.

Je kan het prive gaan doen met of de ER of met een auto; prijzen zijn ongeveer gelijk.
Reken op 70 a 90 usd pp voor de Er en 90 usd of meer voor een auto met gids met een basic overnachting ppd.
Had gedacht dat het goedkoper zou zijn.

Misschien denk je aan de trein?
Je kan dan de nachttrein nemen van 19:30 en dan ben je om 10 uur in de ochtend in Hue.
Voordeel van de trein is dat je in Hue aankomst en niet in Danang en dus geen kosten hebt van de transfer van Danang naar Hue.
Geen hotel kosten in hanoi; zitten in de treinticket ( ga wel voor een softsleeper ).

Ga je voor het goedkoopste, dan de trein, ga je voor wat relaxte dan het vliegtuig ( wel wat duurder door de transfers Hanoi naar vliegveld en van Danang naar Hue ( 50 usd voor beide in totaal of via hotel minder ).

gr.
Ton.

Beste ton,

Dank je wel voor de snelle info. Dalat is een vergissing, gaan we echt niet halen zonder te racen. Het wordt waarschijnlijk de trein naar Hue. Prijzen voor de easyriders zijn okay. Zal bij manlief informeren naar de veteranenyours maar voorkeur gaat uit naar de easyriders.

Hier kan ik in ieder geval mee verder. Na het lezen van blog Ingrid, lijkt me dat het leukst.
Groet petra

Hallo Petra,

Je hoeft bij de de ER niet perse hun trips te doen, maar je kan ook dit ook persoonlijk maken.

Dus vind je een een tour die je wel aanstaat, kan je deze ook doen op de motor.
Heb je “the best of both worlds” , citaat van Robert Palmer.

gr.
Ton.

Ken je onze facebook pagina al.

Beste Ton,
We hebben al geboekt, ze hadden een tour die precies aansloot bij onze wensen, hebben de terugkeer iets verandert. Zag er top uit, kosten zijn 60 dollar per persoon per dag. Een prima prijs. Nu nog een leuke accomodatie in Hue en het vervoer vanuit Hanoi goed uitzoeken. Hai Phong naar Danang was via skyscanner 263 pp. Dat vond ik aan de prijs. Hanoi naar Danang wordt weer beter, 60 dollar pp.

Groet

Hallo Petra,

Fijn dat je weer een gedeelte hebt kunnen invullen die naar je wensen voldoet.
Over de prijs is niets over op te merken en inderdaad een prima prijs.

Het vliegen vanaf Hai Phong gaat helaas niet meer, ze hebben de vluchttijden aangepast ( VA ) en dan is dit geen optie meer.

Wat ik wel graag van je wil weten wat je ingevuld hebt bij Skyscannner, want 263 pp is niet alleen aan de prijs, maar buiten alle proporties.
Ik kom via mijn gegevens ( niet skyscanner ) in de buurt van jouw prijs uit vanaf Hanoi; 85 usd pp; dus dan Hai Phong naar Danang.
Maar dit gaat niet meer.

Ik denk dat de accomodatie in Hue wel gaat lukken, misschien weten de Er wel iets leuks? en heb je nog vragen laat het maar weten.
We helpen je graag.

Gr
Ton.

PS
Misschien ons op de hoogte houden via Facebook?

Beste Ton,
Vluchten van Hanoi naar Da Nang zijn wel betaalbaar. 48 euro voor een vlucht. Maar ook vanaf 70 euro, doet er 15 uur over!

Groet Petra

Hallo Petra,

48 euro is een mooie prijs.
VA zit ongeveer op die prijs met de "supersaver ", let wel even op bij Jetstar en Vietjet Air ( wanneer je die ook te vergelijking hebt genomen ) op de bagage toeslagen, kan je misschien wat hoger uitkomen dan de prijs die je vind zonder verder te klikken.

15 uur is bijna de reistijd met de trein, mag ik weten waar je dan een overstap hebt?

gr.
Ton.