Van Hoi An naar Dalat - Hoe? Met Easy Riders?

Mijn vriendin en ik vertrekken over 2 weken voor 3,5 week naar Vietnam. Beginnen in het noorden en willen na Hanoi, Halong Bay en Sapa met het vliegtuig naar Danang/Hoi Ain. Hue slaan we dus over, en na Hoi An willen we niet volgens de standaard route door naar Na Thrang maar naar Dalat.

Echter: wat is de handigste manier van vervoer van Hoi An naar Dalat? Aangezien we al naar Hoi An gaan met het vliegtuig willen we nu wel over land.

Zijn de Easy Riders een alternatief? Lijkt ons erg gaaf, maar zijn zij ook actief vanuit Hoi An? En is het niet een té lang stuk voor met de motor?

Andere alternatieven? Want er gaat geen trein naar toe vanuit Hoi An. Bus?

Hoi,
De Easyriders zijn zeker aan te raden! Onvergetelijke ervaring… mag niet ontbreken bij een reis door Viet Nam!
Zelf heb ik een behoorlijke tijd achterop de motor gezeten, 2 keer zelfs… en ook met dezelfde easyrider, uit Nha Trang. Nog steeds heb ik contact met hem en ik zal hem zeker weer opzoeken als ik terug ga!
Deze mannen werken vanuit Nha Trang, maar ze zullen jullie ook zeker kunnen oppikken in Hoi An, om daar het avontuur te beginnen!
De motortrip van Hoi An naar Da Lat zou in 4 dagen gedaan kunnen worden… misschien ook wel sneller, maar dan is het erg haasten en vermoeiend natuurlijk.
Kijk voor ervaringen, foto’s, informatie, routes etc. eens op easyriders.jimdo.com en voor mijn verhalen en foto’s kun je een kijkje nemen op broniya.reismee.nl

Voor vragen kan je me altijd een berichtje/mailtje sturen… verder help ik jullie graag bij het evt. regelen van een easyrider trip! geen probleem.

Groetjes

easyriders is idd een optie. en met de bus of trein moet je via nha trang naar dalat.

4 dagen?!

Kan het niet in 2 dagen, met één overnachting? We hoeven echt niet om de 50 km te stoppen.

Hoeveel kilometer is Dalat van Hoi An af? 700/800 km ofzo toch?

ja klopt iets meer dan 700 km.

Dat zou toch in 2 dagen te bereizen moeten zijn achterop een motor, ook al ga je maar 80 km/u ofzo.

Maar klopt het dat er geen busverbinding is tussen Hoi An/Danang en Dalat? Dat je persé via Na Thrang moet?

mss dat er vanaf danang een gewone bus gaat naar dalat, maar of je daar een plaats op krijgt is maar de vraag. ze willen de toeristen zoveel mogelijk in de toeristen bussen hebben. en die gaat alleen naar nha trang en van daar kun je naar dalat. of je kunt met de trein naar nha trang en dan met bus of easyrider naar dalat.

ik heb geen idee hoelang ze er over rijden vanaf hoi an naar dalat, ben nooit met easyrider gegaan. wij hebben in dalat zelf een scooter gehuurd en zijn rond gaan kijken.(in nha trang ,danang en mui ne ook zelf scooter gehuurd).
maar in vietnam is dit niet makkelijk gemaakt. in de plaatsen waar ook easyriders zijn staan bijna geen borden die aangeven waar de dingen zijn die je wilt zien.

Deze reis is met de easyriders echt niet in 2 dagen te doen(740km)… helaas!
Als je vanaf Hoi An vertrekt, zullen ze als eerst stoppen in Kham Duc/Phuoc Son, dan een flink eind doorrijden naar Kon Tum, daarna doen ze Buon Ma Thuot aan (en/of Lak Lake), laatste dag eindigt dan in Da Lat.
Kijk voor een dergelijke route maar eens op easyriders.jimdo.com

Het is een eind hoor. De easyriders rijden niet snel 80km/u… dat is niet haalbaar ivm veelal chaotische verkeer (veiligheid) en vaak ‘slechte’ wegdek. Houd er verder rekening mee dat het in dit gebied niet bepaald vlak is… je gaat dwars door de schitterende Highlands! Als je dit in 2 dagen zou doen, ben je helemaal kapot (laat staan de rijder zelf!) en heb je niet veel kunnen zien van de prachtige omgeving! (maar… je zou het altijd kunnen proberen om ze even te contacteren en jullie plan voor te leggen, misschien doen ze het wel!)

Denk er over na en zet het idee niet direct uit je hoofd. Het is zeker de moeite waard… echt 1000keer beter dan in een (slome, plakkerige) bus zitten!!

Succes met de voorbereidingen en ben benieuwd wat jullie plannen zijn!
Groetjes :chin:

:wereld: broniya.reismee.nl

Word je gesponsord door de Easy Riders? :wink:

V.w.b. scooter huren: hoe zit dat verzekeringstechnisch? Zijn dat gewoon één versnellings scooters?

haha nee hoor… het is eerder zo dat ik hen sponsor! :biggrin: