Ik ga in november en begin december door Vietnam reizen. Ik heb een vraagje over de reis van Hoi an naar Dalat. Ik heb gelezen dat dit een lange reis is en daarom wil ik tussendoor een stop maken om te overnachten. Ik heb slechte verhalen gehoord over Nha Trang, waardoor mij dit niet meer aantrekt. Heeft iemand tips voor andere mooie dorpen waar ik 2 dagen kan verblijven? En waarbij het vervoer ook te doen is vanaf Hoi An en naar Dalat.
Bedankt voor je post, maar ik denk dat Hoi An naar Mui Nee net een te lange rit gaat worden.
Is al snel een uur of 13 met de trein.
Dan moet eerst naar Danang, 45 minuten, trein naar Phan Thiet, 13 uur, en dan naar het strand hotel, 1 uur.
Er zijn natuurlijk ook andere opties, maar aan 1 hele dag of nacht reizen ontkom je niet; ik denk dan aan een trip van 8 uur of meer.
Optie1
Van Hoi An naar Quy Nhon, en dan een bezoek aan My Lai als onderbreking, en overnachten dus in Quy Nhon.
Van Quy Nhon naar Dalat; is 9 uur over de weg met de bus.
optie 2
Met de bus naar Nha Trang en geloof me, valt wel mee de verhalen.
optie 3
Waarom niet vliegen vanaf Hoi An ( Danang naar Dalat )?
Dat zou kunnen. Wij deden het met auto-chauffeur; Hoi An - Nha Trang iets van 5-6 uur en dan nog 2-3 uur naar Mui Ne. (We overnachtten Nha Trang en deden dan NT-Mui Ne - Dalat de volgende dag). Het ligt in ieder geval op een mooie route naar Dalat
Lastig terugtraceren van een reis van rond 2010, misschien was de kustweg toen rustiger dan nu en we hadden nogal een Speedy Goncales-chauffeur. Ik zie op de foto’s terug vertrek van Hoi An na ontbijt iets van 9.30, lunch in Qui Nhon iets van 13 uur, en dan aankomst in Nha Trang 17 uur of laat het 18 uur zijn; ik heb er middagfoto’s van met daglicht dus zeker voor 18 uur. Dus laten we het op overall exclusief lunch 6-7 uur rijden houden, vandaar dat ik vermoedde dat Mui Ne haalbaar was maar met OV zal het dat zeker niet zijn. Sorry…
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik voor de optie van que nhon ga. Hoe lang is de reis van Hoi An naar Que Nhon? En is Que Nhon een aanrader (mooie natuur/omgeving)?
Ja hoor is te doen. Met auto was het uurtje of 4. Doordat je met trein-bus overstap in Danang hebt klinkt het als iets van 6 uur maar Ton zal dat preciezer kunnen inschatten. Plaatsje zelf is pittoresk ja, zeker niet te druk; vrij klein en niet zo bijzonder strand (i.t.t. Mui Ne) vonden we maar ook dat is vaak subjectief. In ieder geval gezelliger en netter dan Nha Trang inderdaad.
Inderdaad, Hoi An naar Nha Trang is aanzienlijk langer. Zelfs onder gunstige omstandigheden. Incluis Speedy Gonzalez. Ik heb dit traject zelf gereden. En meerdere keren en ben echt wel wat gewend.
Wij zijn 2 weken geleden vanaf Hoi An naar Dalat met sleeperbus (lokaal) gegaan. Is 15 uur. Op zich te doen, maar denk er aan dat je zorgt voor plekken helemaal achterin (veel meer beenruimte). Kostte ons zo’n 900.000 dong (2 volwassenen, 3 kinderen).
Succes
Mocht je er voor kiezen om eerst naar Nha Trang te gaan voordat je doorreist naar Dalat dan is het echt een aanrader om met een easyrider de tocht van Nha Trang naar Dalat te maken. Prachtige uitzichten langs deze route.