Hoi medereizigers,
Afgelopen oktober ben ik in Hong Kong geweest met mijn vriendin.
Hong Kong doet tegenwoordig niet meer aan stempels in paspoorten bij binnenkomst, maar geven nu een klein vierkant kaartje wat wat je moet bewaren tot het verlaten van het land. Omdat ik zelf echt een chaoot ben en regelmatig dingen kwijt ben kwam ik met het ‘slimme’ idee om dat kaartje tussen de visa pagina’s van mijn paspoort te plakken met lijm zodat ik het sowieso niet zal kwijt raken. Na 10 minuten las ik de laatste pagina van mijn paspoort waarop stond dat ‘het eigenmachtig aanbrengen van wijzigingen of aanvullingen met het paspoort ongeldig maakt…’ Tja dat slimme idee was achteraf super dom. Gelukkig werd er niet echt naar gekeken op de terugweg omdat ik ook andere papieren er tussen had zitten.
Nu ben ik dus al weer een paar maanden terug in NL en ik vlieg eind februari naar Brazilie, maar weet dus nog steeds niet goed wat ik er mee aanmoet. Technisch gezien is mijn paspoort ongeldig. Wat moet ik doen? Moet ik een nieuwe aanvragen, met wat als reden? Graag hulp bij dit toch niet zo slim idee van mij!
Groeten, Mart.