Kan iemand me helpen…
Ik vertrek deze vrijdag 6 september naar de Malediven tem zaterdag 14 september…
En ik heb juist gemerkt dat mijn paspoort vervalt 19 februari 2014. (Geen 6 maanden meer maar nog 5 maanden) is dit een groot probleem en waar kan ik nog zo vlug een nieuw paspoort regelen?
Een paspoort regel je bij de gemeente. Bij sommige gemeentes kun je online een afspraak maken, ik zou meteen een afspraak maken voor morgen vroeg. En dan kijken of ze wat kunnen regelen…
Als ik het goed heb kan je met spoed een Paspoort aanvragen, al kost dit wel wat extra’s.
Maar morgen gelijk een afspraak maken bij de gemeente en zij kunnen je het beste informeren!
Mijn paspoort is dan nog 5 maanden geldig(na terugkomst ) en had gehoopt dat ze aan de douane niet zo moeilijk zouden doen. Ik begrijp niet waarom je paspoort nog minstens 6maanden na terugkomst nog geldig moet zijn… Is mensen op kosten jagen… Dat wordt met spoed een nieuwe aanvragen. Heerlijk… 250 euro betalen door mijn eigen onoplettendheid!
Toch bedankt voor jullie snelle reactie
De douane is meestal het probleem niet, het probleem ligt bij de luchtvaartmaatschappij. Zij mogen je de toegang tot het vliegtuig ontzeggen wanneer je niet aan visumeisen of paspoorteisen voldoet van het land wat je bezocht. En daar sta je dan op Schiphol zonder ticket…
Uiteraard kan je de gok nemen en toch met je oude paspoort proberen te reizen
Ik zou echter op zeker spelen.
Ik zou eerst t consulaat/ambassade bellen om te vragen of t een probleem is. Heb ik ook voor China gedaan, op t vliegveld geen probleem gehad.
Sent from my GT-S5570 using Wereldwijzer
Voor Lisewit is het nu te laat maar voor alle andere mensen die naar de Malediven gaan;
Voor de Malediven hoeft je paspoort niet 6 maanden geldig te zijn! Op veel sites staat verkeerde info. De allerlaatste geldende regels kun je altijd vinden op de site van
KLM
Maldives (MV)
Passport required.
- **Passport and/or passport replacing documents must be valid
for the period of intended stay.
**
Visa Issuance:
Visa required, except for Nationals of Netherlands can obtain
a visa on arrival for a max. stay of 30 days. Extensions of
stay possible up to a max. of 90 days, for a fee: MVR 750.-.