Geldig paspoort Maleisie

Beste allemaal,

Voor Nieuw-Zeeland moet een paspoort nog 3 maanden geldig zijn bij terugkomst. We maken vliegen via maleisie, daar moet het nog 6 maanden geldig zijn. We hebben daar alleen een dagkamer. Moet mijn paspoort dan toch nog 6 maanden geldig zijn of is het ook goed als het korter geldig is?

groeten,
José

Ik denk dat het gewoon 6 maanden geldig moet zijn. Je gaat immers in Maleisie door de douane want het lijkt mij dat de dagkamer buiten de aankomsthal zal zijn? Zodra je door de controle/immigratie moet; geldt die regel. Je zou dit echter ook bij je luchtvaartmaatschappij of reisbureau kunnen neerleggen…

Bedankt.

Ik ga het inderdaad nog verder navragen.

Groeten,
José

Hallo,

Ja moet 6 maanden geldig zijn. Is dat niet zo dan kom je het land niet in. Weet dit door info van de NL Ambassade in Kuala Lumpur. Dit omdat ik daar mijn NL paspoort heb vervangen.

Wij hadden dit probleem ook bijna in Maleisië, ik heb toen contact opgenomen met de Nederlandse ambassade in Maleisië. Zij zeiden mij dat het in principe niet mag en dat het een beetje afhing van de betreffende douane beambte. Wij hebben uiteindelijk besloten om 1 dag voordat mijn paspoort nog 6 maanden geldig was naar Maleisië te reizen omdat wij van daar uit terug zouden gaan naar A’dam.

Bij de douane was mijn verblijfsvergunning minder lang geldig dan normaal, maar verder was er geen enkel probleem, maar ze letten er dus wel degelijk op.