vraag: (stage)visum en retourticket K.L., Maleisie

Hi forum leden,

Hier mijn korte introductie:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=160900

Ik ga 3-3,5 maand stage lopen in KL vanaf mid-Augustus. Ik wil graag volgende week mijn ticket boeken. Op dit moment is mijn belangrijkste vraag:

• Kan ik een ticket boeken waarbij de periode tussen aankomst en vertrek in Maleisie (MY) langer is dan 90 dagen?

Het maximum aantal dagen dat je in MY mag verblijven is als ik het goed heb begrepen 90 dagen. Je kan er langer verblijven maar dan moet je tussendoor een ‘visa run’ (tripje over de grens van MY maken) doen. Maar levert het geen probleem op het vliegveld op als ze zien dat de datum van mijn terug vlucht langer dan 90 dagen van mijn aankomst datum gepland is? bijv aankomst NL-MY 15 aug, terugkomst MY-NL 15 dec. Ik heb vandaag de ambassade gebeld, maar die waren nogal vaag. Wel zeiden ze dat ik een single-entry visum aan moet vragen. Kan iemand dit beamen of heeft iemand hier ervaring mee?

Heel graag ontvang ik jullie snelle reacties en ervaringen. Alvast ontzettend bedankt!

Hi,

Leuk dat je stage gaat lopen in Maleisië.

Ze zullen bij de douane waarschijnlijk wel vragen wat je zo lang komt doen. Je kan dan het beste zeggen dat je komt om te reizen en dat je binnen de drie maanden weer het land uit zal gaan. Dat doe je natuurlijk ook om dan weer een nieuw visum te krijgen. Veel mensen doen het op deze manier.

Mocht je in contact willen komen met andere studenten die binnenkort gaan, bekijk dan deze pagina: https://www.facebook.com/groups/174016566103104/?hc_location=stream

Veel plezier met de voorbereidingen en straks met de stage zelf natuurlijk!

Groet,
Stage in Azië

je hebt kans dat ze op Schiphol al gaan vragen of je een visum hebt voor Maleisië, dit is bij mij ook gebeurd omdat ik een ticket heb van februari heen en september weer terug naar Nederland. Je zegt dan dat je meerdere landen gaat bezoeken en vanaf Maleisië weer terug komt naar Nederland. Ze laten je dan een formulier ondertekenen waarin de maatschappij die de afhandeling doet niet meer verantwoordelijk is, dit is waarschijnlijk om het risico af te dekken als je terug gestuurd wordt en hun dan niet voor de kosten opdraaien.
Nog niets aan de hand, je tekent dit en gaat naar Maleisië waar ze hooguit vragen hoe lang je blijft maar meestal vragen ze bij de immigratiedienst niets en krijg je een stempel en toegang voor 30 dagen. Blijf je langer zul je toch een keer het land uit moeten en er weer in, je krijgt bij binnenkomst opnieuw een visum voor 30 dagen.

Gr. Frank