Ik heb een aanbod gekregen om stage te lopen in Maleisie voor zes maanden, het bedrijf heeft voorgesteld om een normaal ‘visiting visum’ te gebruiken (zo eentje die 90 dagen geldig is), en na de 90 dagen het land te verlaten en te re-enteren voor een nieuwe.
Is dit legaal? Zo’n visum is normaal gesproken alleen voor social visits, maar aangezien het een onbetaalde stage is zou het wellicht geen probleem kunnen zijn.
Graag jullie tips over wat voor visum ik zou moeten hebben.
Ik kan je vraag niet beantwoorden over het visum.
Maar misschien kan je mij wel helpen, ik ben namelijk opzoek naar een stage voor 6 maanden in Maleisië. Mag ik misschien weten bij welk bedrijf je stage gaat lopen en hoe je in contact bent gekomen? Ik vind het namelijk best moeilijk om een ‘goed’ en ‘betrouwbaar’ bedrijf te vinden. Ook ben ik opzoek naar nederlanders die ook stage gaan lopen in maleisie.
@cazzR1: volgens mij hebben wij al contact met elkaar gehad in de groep op Facebook. Ik hoop dat je vraag daar beantwoord is.
@hannahbennema: wij kunnen je misschien wel helpen aan een stageplek in Maleisië. Wij (van Stage in Azië) hebben zelf ook stage gelopen in Kuala Lumpur en we helpen nu andere studenten met het vinden van een geschikte stage. Ben je geïnteresseerd in ons aanbod, mail dan naar info@stageinazie.com.