Paspoort geldigheidsduur

Ik weet dat hier al veel vragen over gesteld zijn, maar ik maak me nu toch wat zenuwachtig en wil dus graag zekerheid.

Op 31 augustus a.s. vertrek ik naar Indonesië. We vliegen eerst met Emirates via Dubai naar Kuala Lumpur, daarna met AirAsia naar Medan.
Op 1 september komen we aan in Medan.
Mijn paspoort is geldig tot 17 maart 2014. Ik heb nu al op meerdere plekken gelezen dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn bij aankomst in Indonesië, dit moet dus goed gaan neem ik aan.

Echter, kan ik nog problemen krijgen als ik terug ga? We vliegen vanaf Denpasar weer terug naar KL met AirAsia op 28 september. Vanaf daar weer met Emirates via Dubai terug naar Amsterdam. Maar dan zit ik dus niet meer binnen die 6 maanden…

En stel dat ik nu toch nog snel een nieuw paspoort moet aanvragen: is dit een probleem qua tickets? Volgens mij heb ik nergens mijn paspoortnummer hoeven invoeren…

Alvast bedankt!!

Hoi ,

Je hebt inderdaad gelijk dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn NA TERUGKEER .

http://www.maleisie.be/reistips.html

Hou er ook rekening mee in Maleisië dat de inertnationale luchthaven en de luchthaven van airasia niet dezelfde zijn .
er is en schuttelbus en de trip duur ongeveer 20min .

Greetings Jan

Jan, zoals jij het zegt moet alieks wel een nieuw paspoort…

En inderdaad goede vraag hoe dat zit met de tickets. Maar volgens mij is het vooral belangrijk dat je naam en geboortedatum overeenkomt met het ticket en die verandert niet bij een nieuw paspoort :wink: Maar ik ben wel benieuwd hoe het precies zit, want voor mij gaat wellicht hetzelfde gelden (wil binnenkort tickets gaan boeken en zal daarna een nieuw paspoort moeten gaan aanvragen).

Groetjes Chantal

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Bij de meeste sites hoef je geen paspoortnummer in te vullen, dus je paspoort vernieuwen na het boeken van een ticket is geen enkel probleem. Twijfel je, dan kan je je oude paspoort (met gaten) mee nemen op reis als bewijs. Ik weet niet of elke gemeente het paspoort standaard teruggeeft aan de eigenaar nadat het ongeldig is gemaakt, maar je kan er altijd om vragen.

1 like