Nieuwe paspoort halen... of niet nodig???

dag lieve mensen,

van 21 oktober tot 11 november ga ik naar indonesie. mijn paspoort is tot 24 april 2012 geldig… nu is mijn vraag, moet ik een nieuw paspoort halen of gaat het met dit paspoort wel lukken.

alvast bedankt voor evt reacties

groeten Nathan :dag:

je paspoort moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na het moment van binnenkomst. het is op het randje, maar je mag dus met dit paspoort naar Indonesie.

zie http://visa4indonesia.nl/apply-for-visa/applynow/

[ol]
[li]Passport (with a minimum validity of 6 months from the date of entry into Indonesia or 18 months for Temporary Stay Permit)[/li][li]Copy of return Ticket / Itinerary[/li][/ol]
Ik zou deze bepaling printen en meenemen, om te voorkomen dat de luchtvaartmaatschappij moeilijk doet.

1 like

Onze ervaring is dat de luchtvaartmaatschappij niks controleert, maar bij binnenkomst van het land wordt er wel heel secuur naar de data gekeken.
Wij hebben een keer een akkevietje gehad met onze visa die dus precies 1 dag te kort geldig waren. Het visum is 30 dagen geldig. Wij zaten daar 30 nachten en dus ben je 31 dagen aanwezig. Niemand helemaal niemand had hier van te voren op gewezen. Natuurlijk is het in de eerste plaats onze eigen verantwoording. De fout is er in geslopen omdat we toevallig in een maand zaten met 31 dagen. We moesten uiteindelijk nogmaals voor 30 dagen twee nieuwe visa kopen. Oeps die fout maken we dus never nooit meer.