Heeft iemand ervaring hoe hij bij binnenkomst (vlieg 18 juli op Medan //Sumuatra) of later binnen het visum van een maand een verlening kan krijgen met nog een maand. Ik heb al een ticket geboekt en hiermee kan ik vanuit Nederland geen 2 maanden toeristenvisum mee krijgen.
Je moet kunnen aantonen als je Indonesie binnen komt dat je ook binnen 2 maanden het land weer uit gaat. Bijv. via een vliegticket. Kan je dit niet, dan krijg je alleen maar een toeristenvisum voor één maand. Deze is bij binnenkomst gewoon te verkrijgen a 25 US dollar.
De informatie die hierboven staat klopt niet helemaal.
Als je maximaal 30 dagen naar Indonesie gaat, dan krijg je op het vliegveld een visum on arrival. Je hebt een bewijs nodig dat je het land verlaat, anders loop je het risico geen visum te krijgen! Sterker nog, je loopt het risico om niet eens toegelaten te worden in het vliegtuig richting Indonesie!!!
Als je 30-60 dagen naar Indonesie gaat, dan moet je vooraf een visum regelen. Dit kan bv in den Haag. Om dit visum te krijgen, heb je een ticket naar Indonesie toe nodig (dit is nieuw), en een bewijs dat je het land verlaat. Ook heb je een pasfoto nodig. Het visum is binnen 5 werkdagen klaar, en soms sneller. De kosten zijn 45 euro (juni 2011).
Welke methode je ook kiest, je hebt ALTIJD een ticket het land uit nodig!!! Aangezien jij blijkbaar al een ticket hebt, zou jij in den Haag een visum moeten kunnen krijgen. Voor mij was het deze week geen probleem - ik ga ook langer dan 30 dagen.
Ik heb nu een ticket Adam-Medan op 18 juli en vlieg terug op 1 november uit Bangkok. Als je verhaal goed lees zou het zo maar kunnen zijn dat ik zelfs geen visum voor 1 maand krijg. Oefff…
Dan is het slim dat ik hier een ticket boek (via airasia.com bijv.) om uit Indonesie te gaan en als nog een visum voor 2 maanden te kunnen aanvragen.