hoii iemand een idee over het kort toeristenvisum van 30 en 60 dagen?
ik ga namelijk 32 dagen; in indonesie zelf kan je een 30 dagen visum krijgen… on arrivel, maar nou vroeg ik me af of je die ook voor 60 dagen kunt krijgen.
vertrek 30 september pas en de ambassade kan ik pas maandag bereiken
Je kan géén visum on arrival krijgen voor 60 dagen. Je kan maandag eventueel bij de ambassade informeren wat de huidige wachttijd is, want meestal krijg je het visum niet binnen twee weken.
Alternatief is om naar Indonesië te gaan en daar je visum van 30 dagen die je bij aankomst krijgt te verlengen naar 60 dagen. Dit moet voor je oude visum verlopen is. Kosten ruim 50 euro (plus de US$ 25 die je VOA kost).
Bedankt voor je bericht! maar wat nou als je 2 dagen te laat aankomt op hrt vliegveld? wat doen ze dan? blijf 32 dagen
en ik las ergens dat je je visum dan bij de ambassade moet verlengen en dit niet op het vliegveld kan. Terwijl ik hier toch moet aantonen wanneer ik het land uit ga? en ze dan zien dat ik 2 dagen meer in het land ben… dan krijg ik eerst een 30 dagen visum?
Als je naar Indonesië vliegt, dan krijg je daar bij aankomst (in Indonesië) tegen betaling van US$ 25 een visum on arrival. Deze is 30 dagen geldig (eigenlijk iets minder, want de dag van aankomst er vertrek tellen ook mee).
Dat visum is niet lang genoeg geldig, je moet het visum dus ter plekke verlengen. Dat doe je niet bij de ambassade, maar bij een ‘kantor imigrasi’. Dat verlengen duurt ongeveer een week, die tijd ben je dus je paspoort kwijt.
Zelf naar een kantor imigrasi gaan is wat omslachtig als je de taal niet spreekt. Makkelijk is om je visumverlenging te laten regelen bij een bureautje die in grotere (toeristische) steden op elke straathoek te vinden zijn.
Twee dagen te laat op het vliegveld verschijnen om het land te verlaten zou ik niet doen, overstay is een zwaar delict in Indonesië. Je komt er misschien mee weg door wat mensen om te kopen, maar wil je het risico nemen dat je je vlucht naar Nederland niet in mag omdat je visum niet op orde is???
Wat Jenny zegt klopt helemaal. Bij aankomst krijg je een VoA en die is 30 dagen geldig. De dag van aankomst en de dag van vertrek tellen hierbij mee. Als je dus 32 dagen in Indonesie bent, zal je het visum bij een immigratiekantoor moeten verlengen. Twee dagen te laat bij de douane verschijnen zou ik niet riskeren. Ze kunnen je het heel erg moeilijk maken en ik heb gelezen dat ze hiervoor boetes uitdelen die niet misselijk zijn. Gelukkig heb ik dat zelf niet meegemaakt. Vorig jaar moesten we ons visum voor 1 dag verlengen (dat kon helaas niet anders ivm de beschikbare vluchten). Voor een visumverlenging bij het immigratiekantoor moet je de tijd hebben. Het visum kan je niet meteen krijgen (er zit een aantal dagen verwerkingstijd tussen) dus je zal 2 keer naar het immigratiekantoor moeten.
Een visum voor 60 dagen bij de ambassade in Den Haag aanvragen zal gezien je vertrekdatum waarschijnlijk niet haalbaar meer zijn. Ook voor een 60 dagen visum bij de ambassade zal je 2 keer naar Den Haag moeten.
Ik ging ook iets langer dan 30 dagen maar heb in Den Haag een Visum gehaald.
Duurde 3 dagen.
Dit staat ook op hun website.
Visum on arrival gaat heel snel, maar ik zou het zonde van m’n vakantie tijd vinden om daar tijd te besteden om te verlengen,