Wie kan ons helpen. Wij gaan van 18 mei tot en met 18 juni naar Indonesie. Zijn op 19 mei in Jakarta. Vgl. mij heb ik dan een visum nodig van 31 dagen. Moet ik dus een visum aanvragen van 60 dagen. Echter, als ik dit via de website van de ambassade aanvraag komt de melding dat ik bij aankomst in Indonesie een visum kan kopen. Wat moet ik nu?
Wij wonen in het noorden van het land en zitten niet te wachten om twee keer naar Den haag te reizen als het niet nodig is.
groet,
Willem en Tineke
Hoi Moira,
Je moet wel goed tellen. Ik kom op 19 mei aan in Jakarta en vertrek 18 juni. Is echt 31 dagen. Probleem is dat ik via de site van de ambassade melding krijg dat ik geen visum van 60 dagen nodig heb. Gelden aankomst en vertrekdag nu wel of niet mee?
groet,
Willem
Bij aankomst in jakarta zien ze dat je er 1 dag overheen zal zijn, daar doen ze niet moeilijk over hoor. Je visum krijg je inderdaad voor 30 dagen en als ze heel erg willen tegenwerken krijg je hooguit een boete voor die ene dag dat je te laat het land uitvliegt, maar dat is nog niet gebeurd in mijn vriendenkring die hier vaker heen komen. Je vliegt inderdaad op de 31ste dag het land weer uit, dat zou betekenen 1 dag teveel.
Als je erg bang bent voor die boete, bel je de ambasade in Den Haag, voor verdere uitkomst.
Ik denk dat ze dezelfde antwoord geven zoals het in hun site staat.
Toeristenvisum , 30 dagen is VOA kost X Euro te bevragen op de airport van aankomst.
60 dagen toeristenvisum kost Y euro , te bevragen in Den Haag
Kan je ook laten verzorgen door Visumburo’ s , hoef je geen trein/autokosten te betalen , geen snipperdagen te nemen.
Ik verblijf aankomende zomer 23 dagen in Indonesie. Zelf heb ik een visum geregeld via Den Haag puur en alleen omdat ik er zeker van wil zijn dat ik straks bij aankomst geen eventueel gezeur aan me hoofd krijg daar (ben zelf ook nog nooit buiten europa op vakantie geweest).
Ik heb dat via mijn reisburo laten regelen. Moet zelf wel de formulieren op de website van de ambassade in Den Haag invullen.
Je kan een nepdatum als terugdatum naar Nederland invullen. Dus een paar dagen na je werkelijke vertrek. Dan weet je zeker dat je het visum zonder probleem kan aanvragen.
Of je kan gewoon een Visum on arrival kopen als je aankomt in Indonesie.
Het is maar wat je zelf het prettigst vind.
PS: via den-haag is een visum wel een stukkie duurder.
Hmmmm, de regel dat je geen visum in den Haag kan krijgen wanneer je een ticket hebt van minder dan 30 dagen is blijkbaar weer afgeschaft?!?!
Of heb je een nepticket (of boekingsbevestiging) meegeleverd om je visum te verkrijgen?
Anyway, gezien het gezeur en de lange rijen die gebruikelijk zijn bij de ambassade in den Haag, kom ik daar het liefst zo min mogelijk. Deze reis gewoon een visum op het vliegveld van Jakarta dus :zon02:
Uhmm het enige wat ik moet opsturen is dat aanvraagformulier van die website. Dat moet ik uitprinten en samen met andere spulletjes naar mijn reisburo sturen. Zij gaan voor mij naar de ambassade om het visum te halen.
benodigdheden: - boekingsverklaring of kopie ticket per persoon
bij familiebezoek: uitnodiging (zie onder download) en kopie KTP kaart overleggen
toeristen 60+: reisverzekering, pensioenpapieren( voor familievisum > 30 dagen)
Dat zal het reisbureau dan wel voor je regelen
@ Boomaap: aangezien ik denk dat het reisbureau niet naar Singapore vliegt voor het aanvragen van visa, bezeer ik mijn antwoord gemakshalve op hoe het in Nederland moet…
Klopt Jenny =)
Het reisburo regelt dat voor mij. Zij regelen dit vaker voor hun klanten. En zij zitten zelf ook in Den Haag dus dat is helemaal handig.