Paspoort en ticket boeken

Even vlug een vraag, er slaat toch enige onzekerheid toe.

Mijn paspoort is geldig t/m januari 2013, ik wil nu graag mijn ticket boeken naar Indonesie. Deze of volgende maand ga ik een nieuw paspoort aanvragen zodat ik bij aankomst in ieder geval voldoe ana de 6-maanden termijn. Mijn aankomstdatum is namelijk pas in april.

Mijn vraag: is het een probleem dat ik nu reserveer op mijn huidige paspoort (+nummer en geldigheid) en wel met mijn nieuwe paspoort ga reizen? Krijg ik dan op het vliegveld geen probleem dat mijn paspoortnummer bij reservering niet overeenkomt met het nieuwe paspoortnummer?

Op het ticket komt de paspoort nummer niet te staan. dus is het geen probleem alvast een ticket te boeken.

Thnx voor je reply! Dan ben ik overigens wel nieuwsgierig waarom Malaysia Airways wel om het paspoortnummer vraagt …

Heb jij trouwens goede ervaringen met deze maatschappij, @ Yogya? Heb namelijk wat problemen met hun website sinds gisteren al, eerst kwam ik niet door het boekingsformulier heen, en nu vandaag kreeg ik een foutmelding bij het blokken van een stoel, en sindsdien kan ik mijn boeking niet meer in moet ik contact opnemen met die gasten in Maleisie, ja doei. Ik heb nog niets betaald en het boekingsproces is niet volledig afgerond, er staat overigens wel een boeking op mijn account, maar niets definitiefs ofzo, kan ik nu gewoon een nieuw boekingsproces opstarten en hopen dat het nu wel goed gaat?

Ik heb geen ervaring met de website van Malaysia airlines. ik boek altijd via een boekingsite zoals Ebookers. Er wordt dan wel op pasportnummers gevraagd maar dit is niet terug te vinden op het ticket. Probeer anders het kantoor van Malaysia airlines op Schiphol

Malaysia Airlines
World Trade Centre
Tower D / 9th. Floor
Schiphol Boulevard 155
1118 BG Schiphol
Amsterdam,The Netherlands
General:

• 31 20 521 6250
    Fax:
  • 31 20 521 6251
    Business Hours:
    Mon – Fri: 0900 - 1700 hrs
    Sat/Sun & Public Holidays: Closed

Thnx, ik zal dat eens proberen straks!

Ticket is geboekt, gelukt nu dus, telefonisch stuk eenvoudiger als via de website, vreemd maar waar !

Mooizo! en meer duidelijkheid over de telefoon. De reis gaat naar Java?

Reis gaat eerst naar Java inderdaad, vanuit Jakarta neem ik de trein naar Yogyakarta, daar woont een oom van mij, daar zal ik dan ook een tijd verblijven. Van daaruit zal ik hoofdzakelijk gaan bepalen hoe de rest van mijn vakantie eruit gaat zien. Zit in ieder geval na te denken over Bali, Lombok, Flores, Gigi en Borneo. Uit de verhalen op dit forum haal ik dat ik zal moeten kiezen, dus mijn gedachtengang laat ik er nog even goed overheen geen. Persoonlijk ben ik sportief ingesteld dus een fietstour aldaar zie ik ook zeker zitten, lekker door de wilde omgeving, bossen/bergen, weet ik t.

Vanwege deze instelling zal ik dus ook goed moeten gaan kijken naar de vereiste inentingen. Eenmaal daar wil ik niet beperkt zijn in activiteiten wegens gebrek aan inentingen. Ook wat betreft het eten wil ik zeker wat straattentjes proberen, uit ervaring in Oekraine weet ik dat dit prima te eten is over het algemeen en veelal lekkerder dan (verwesterde) restaurants.

Ik heb je website even bekeken, daar staan leuke dingen op, ook met het oog op fietsactiviteiten, dus wie weet …

Mooie route! Vergeet Mount Bromo & Kawa Ijen niet. zo kun je overland en stukje over zee vanuit Yogyakarta via Bromo & Ijen naar Bali reizen…

Hoi Hacquuebord ,

Malaysia Airlines is een zeer goede maatschapij , ik heb er al enkele keren mee gevlogen , staat gelijk met singapore airlines .

Nu wat bedoel je met straattentjes ?
Voor Kaki lima moet je al een sterke maag hebben , Dan kan je beter een Padang restaurantje opzoeken .

Hoi Jan,

Met straattentjes bedoel ik van die gasten die met een mobiele bbq op straat staan met een gasfles eronder of kooltjes/hout weet ik t. Zo heb ik ze ook in Bangkok gezien, lang lang geleden, toen ik daar was. Toen niet echt daar gegeten omdat ik er maar een paar dagen was. Maar de straattentjes schijnen best lekker te zijn… In 2010 heb ik het uitgeprobeerd in Oekraine op een plaatselijke markt, overheerlijke sjaslicks gehad, daar was ik op een georganiseerde reis maar het eten wat we dagelijks voorgeschoteld kregen zat ik van in de racekak, maar van die sjaslicks knapte ik juist wat op, haha :o

Wat ik eigenlijk wil vermijden als ik daar ben is dat ik verwesterd eten krijg, zoals hier in NL, dan kan ik namelijk net zo goed zelf daar aardappelen kopen en stamppot boerenkoel met rookworst gaan maken, haha :stuck_out_tongue:

Hoi Hacquebord ,

Voor Nederlands eten moet je inderdaad niet op reis gaan .
Toch zou ik u aanraden om de stoot karretjes te vermijden maar de Padang restaurants zijn zeker aan te raden en niet duur .

Greetings Jan