vietnamairlines ticket boeken met paspoort wat nog vervangen moet worden voor de reis start

Ik wil diverse binnenlandse vluchten boeken via vietnam airlines, nu moet ik paspoort gegevens invullen. Twee van onze paspoorten worden nog voor april vervangen. Dus een ander paspoort nummer etc.

Ik kan nergens iets terug vinden of ik dan wel kan boeken en het later wijzigen, of zijn er dan weer kosten aan verbonden?

Wie weet het antwoord op deze vraag?

Ik zou gewoon de airline even een mailtje sturen. Dan weet je het tenminste zeker.

Sent from my GT-I9301I using Wereldwijzer mobile app

Hallo Kootje,

Dat kan niet.

Heb je al een vlucht geboekt naar Viet Nam met dit paspoort?
Visum is ook niet te verkrijgen wanneer je paspoort korter dan 6 maanden geldig is; dus je kan met je oude paspoort ook niet Viet Nam in!

Zou snel een nieuw paspoort aanvragen en dan de vluchten regelen en visa.

Gr.
Ton.

Ik heb VA een mail gestuurd en kreeg als reactie dat het kan. Zodra nieuw paspoort dan contact opnemen en wijzigen.

Heb ticket naar Vietnam via Expedia met cathey pacific en hoefde nog geen paspoort nummer in te vullen.

Van die zes maanden geldig was ik op de hoogte.

Ga voor de zekerheid wel nieuw paspoort aanvragen. Hopen dat dan de goede tickets er nog zijn :slight_smile:

Dit was de mail die ik kreeg:

Dear Sir/Madam,

You can buy with old passport, and when have new passport you call to ourcallcenter to update passport number.
The name on the passport must be identical.

Best regards,
Duong Trang

Refund online and Websales support desk
Vietnam Airlines
25 Trang Thi str., Hoan Kiem Dist., Hanoi, Vietnam
Tel: +84 (0)4 38320320 (07:00-19:00 Mon - Fri; 07:30-17:00 Sat;Sun & Holiday)
Email: refund-online@vietnamairlines.com (24/7)
Website: http://www.vietnamairlines.com

Hallo Kootje,

Bedankt voor je feed back, wat een coulance.
Houd er wel rekening mee dat het paspoortnummer wel overeenkomt met je nieuwe paspoort op je visum aanvraag.

Gr.
Ton.

Hoi Ton,

Op zich ook wel logisch mijn paspoort verloopt pas augustus 2017. Moet wel vernieuwen voor de reis ivm 6 maanden geldigheid. Maar zo zouden heel veel mensen te snel een nieuw paspoort moeten aanvragen terwijl dat nog niet nodig is.

Heb ze nog wel een mail gestuurd of het gratis is …

Ff off topic
Vriend van mij vloog naar Singapore, na drie dgn Singapore wilde hij naar Kuala lumpur vliegen bleek zijn paspoort nog 5 maanden geldig en mocht niet mee op de vlucht. Singapore had hem eigenlijk ook al moeten weigeren, en klm in Adam had ook iets moeten doen…

Hallo kootje,

Van het voortijdig aankopen van een paspoort heb je natuurlijk gelijk.
maar voor mij teld het niet omdat ik altijd in dezelfde periode van het jaar de internationale trip maak.

Maar misschien nog een tip wanneer je veel reist.
Tegenwoordig is een nieuw paspoort 10 jaar geldig.

Dit betekend dat, wanneer je veel reist en veel visa nodig hebt je het misschien niet gaat redden met 33 bladzijdes?
1x op vakantie naar Viet Nam en Camcodja is al 4 bladzijdes; dus na 8 jaar is het vol en moet ik een ander paspoort kopen.
Betekent dus 2 jaar eerder; dus een groter financieel nadeel.

De oplossing is om, wanneer je toch een nieuw paspoort moet kopen, om voor een zaken paspoort met 66 bladzijden.
Heb ik ook gedaan en de kosten zijn gelijk aan een paspoort van 33 bladzijden nl. € 48,==.

Paspoort is helemaal gelijk aan een gewoon paspoort maar met meer bladzijden.

Een idee?

Gr.
Ton.

Goede tip Ton.

Ik ga deze week nieuwe paspoorten bestellen, wil geen risico lopen dat we problemen krijgen omdat paspoort nummer is verandert.

Zet me toch wel even aan het denken, kom er niet helemaal uit. Onze tickets bij Cathay Pacific heb ik in de details kunnen aanpassen met nieuwe paspoortgegevens. Bij de binnenlandse vluchten die ik een poos geleden geboekt heb bij Vietnam Airlines kan ik inloggen obv reserveringsnummers maar ik kan nergens onze paspoortgegevens invullen. Gaat dit goed? Gr Ingrid

Volgens mij moet je dan VA een berichtje sturen met je nieuwe gegevens.

Ik ben nav jou post ff gaan checken zag ik ineens dat ik de cathy tickets geboekt heb op mijn getrouwde naam, zo stom, ik expedia bellen die kunnen morgen pas informeren wat de consequentie is. Ik las ergens dat je bij een “goedkoop” ticket soms je ticket kwijt bent als het niet klopt. Ik heb toen gister zelf contact met Cathey opgenomen, pff het kan gewijzigd worden wel 75 euro!

Hi Kootje, ik zal VA zeker even mailen. Heb ook bij boeking geen invulvelden gezien voor paspoortgegevens en nu dus ook niet. Jij succes met Cathey Pacific, komt vast helemaal goed!

Bij boeking rechtstreeks met VA site heb ik wel mijn gegevens van paspoort in moeten vullen.

Blijft toch onoverzichtelijk allemaal … maar aan onze voorbereiding zal het niet liggen…