Reispas problemen

bericht gehad dat ik dan toch mag vertrekken, maar extra voorzichtig moet zijn.

maar:
daarstraks wou ik mijn reispas kopieren. Wat merkte ik op, het plastiekje is losgekomen… Op internet gezocht als dit geen problemen geeft en natuurlijk dit geeft problemen.

Het leuke van de zaak is dat deze reispas is gemaakt in 2008 -2009 en dat deze gratis vervangen worden wanneer de reispas dit mankement toont.

Nu ik moet maandag op 17oktober al vertrekken en zal straks na mijn werk opblijven om naar het gemeentehuis te gaan en er ene via spoedprocedure te bestellen.

Nu mijn vraag is:
heb ik dezelfde pasport nummer?
voor mijn visa on arrivel zal dit geen problemen geven om dat het andere datums zijn van in gebruiksname?

alvast bedankt!
mvg vertizoo

Hee Vertizoo,

Wat een gedoe allemaal vlak voor je reis. Ik heb geen antwoord op je vraag. Maar misschien weten ze dit bij het gemeentehuis? Ik hoop voor je dat het geen probleem zal zijn!

Groetjes, Anne

Hallo V,

Inderdaad wat een gedoe, maar fijn dat je toch mag gaan.

Ik heb probleem zelf nog nooit bij de hand gehad en ben wat gaan googlen.
Met een nederlandse google kan ik niet veel vinden of je nummer veranderd; maar als je dit leest heb je het antwoord zelf al in handen; in Nederland veranderd het overigens wel.

Stel dat het veranderd is, dan heb je wel wat af te mailen en te bellen.

Voa
Op het VOA staat je oude paspoortnumer en na wat gegoogle lees ik vrijwel overal dat deze gelijk moet zijn aan je huidige paspportnummer en de datum van ingang en verloopdatum.
Deze zijn nu dus niet gelijk en kan problemen opleveren.

Ook op de site van myvietnamvisa blijkt dat ze willen dat de datums en het nummer gelijk zijn om problemen te voorkomen.

Vliegticket
Ook hier zou ik zeker even wat informatie gaan inwinnen hoe jouw maatschappij hier mee omgaat.
Dus verschillende nummers en datums op paspoort, Ticket en Voa.

Zij moeten je terug laten reizen naar Europa wanneer je Viet Nam niet in zou mogen en krijgen een boete. Kan me voorstellen dat niet iedere medewerker op de luchthaven op de hoogte kan zijn van eventuele verschillen in paspoortnummers (+ datums ) en toelatingseisen van Viet Nam wanneer het wel mogelijk is. Laat het op papier zetten ( of mail uitprinten van het positieve antwoord).
In het slechtste scenario mag je het vliegtuig niet in.

Het is allemaal kort dag maar ga je informeren zou ik zeggen, want na zoveel gedoe de afgelopen tijd en dan nog geweigerd worden om te vertrekken, of erger het land niet inkomen na uren vliegen kan je waarschijnlijk niet gebruiken.

Succes ermee en laat je horen hoe e.a. afgelopen is aub?
Ik hoop dat het allemaal goed komt en je kunt genieten, na volgens mij een verdiende vakantie.

gr.
Ton.

dus het probleem van de reispassen is toevallig vandaag in de media gekomen: DPG Media Privacy Gate

ik zal maandag ochtend men reispas hebben.

Ik vlieg eerst naar Bangkok en blijf daar 2 dagen. Dus ik zal het simpel doen en gewoon een nieuwe visa on arrivel aanvragen. Ik ben dan wel 25€ kwijt, maar ben zeker dat ik minder verassingen zal hebben.

Voor de vliegtuigmaatschappij kreeg ik een copie van mijn oud paspoort en moet ik het maar uitleggen. Ik zal wel aantonen aan de vliegtuigmaatschappijen dat mijn papieren in orde zijn en dat ik dan nieuwe aanvragen heb gedaan.

ik zal jullie zeker volgende week vertellen hoe alles verlopen is.

Heb net het artikel gelezen. Dat dit nu net jou moet overkomen! Heel veel succes en ik blijf hopen dat alles goed komt! En ik vind het heel fijn dat je ons op de hoogte wil houden!

Groetjes, Anne

• voor de visa: nieuwe aanvraag indienen en dus via een spoedprocedure om dit binnen 1 dag te hebben. (10euro meer)
  • vliegtickets zijn allemaal geregeld. (alle vliegmaatschappijen ingelicht en enkel Air asia wou een aanpassing doen) als ik in bangkok land moet ik naar het loket gaan van airasia en daar kan ik het aanpassen. (ik vertrek 2 dagen later)
  • de rug: vandaag nog een kortizone spuit gehad en dit probleem moet dan ook opgelost zijn voor een maand. (natuurlijk geen rugzak dit jaar en nodige pijnstillers)

jullie zullen het verzekers niet geloven, maar ik kan vandaag spijtig genoeg niet vertrekken.

De administratie (buitenlandse zakens of Group 4) is mijn reispas kwijt geraakt. Ze weten niet waar of hoe…
Dus terug een nieuwe reispas aanvragen die ik donderdag zal hebben. Mijn vliegticket heb ik al omgeboekt naar volgende maandag.

Dit wordt een duur en frustrerend grapje! kut Belgie

Hallo V,

Wat een ellende allemaal, nu maar hopen dat je paspoort wel komende donderdag op het gemeentehuis is.

Wanneer ik zo lees wat er de laatste tijd je allemaal is overkomen hoop ik dat je een goede reisverzekering hebt afgesloten :-).
Je moet maar zo denken na regen komt zonneschijn en na je vakantie heb je heel wat te vertellen; moeizame start maar geweldige vakantie ( hopen we dan maar ).

Ben overigens wel benieuwd of je verblijfsduur daar ( Viet Nam ) ook bekort door dit gedoe, of blijft deze gelijk?

Succes met je paspoort en ik hoop voor je op een goede afloop en mooie vakantie.

gr.
Ton.

• annulatie verzekering en reisbijstand verzekering komen hierin niet tussen. Er zal een schadecleam opgesteld worden van alle kosten die ik heb moeten maken door dit voorval. dit zou dan een hele reeks van procedures moeten ondergaan.

• eerst moet die voorgelegd worden aan het gemeentecollege. (zij beslissen dit op hun te nemen of door te spelen… kleine kans dat de gemeente dit op zich neemt maar met de gemeenteverkiezing in vooruitzicht weet je nooit…)

• dan naar buitenlandse zakens afschuiven… Dit word wel meer dan enkele maanden wachten. Zoals iedereen weet is de belgische politiek een klucht :wink:

• de reis wordt dus 1 week ingekort. ik kan mijn verlof niet aanpassen. Dus zal ik de reis moeten aanpassen… Dat word mijn denkwerk voor deze week.

Ik zal meer dan een beetje tevreden zijn als ik daar toekom!

O, dit is echt heel vervelend voor je! Ik hoop dat de schadeclaim erdoor komt. Moet toch haast wel, zou je denken. Echt ernstig dat ze je pas zijn kwijtgeraakt!!!

Hoeveel weken heb je nu voor Vietnam? Misschien kunnen wij je helpen met het denkwerk :wink:

Groetjes, Anne

23 dagen in plaats van 1 maand.

ik wou dus via een tour langs de mekong eerst naar phnom phem gaan. nu ik zal deze tour hanoi overslaan en overal een dag minder nemen.

Kheb eerst me tour moeten aanpassen voor me rug.
en nu dit…

de schadeclaim zal een werk van lange adem worden, ik hoop dat het vlugger gaat dan onze regeringsonderhandelingen

Dat moet mogelijk zijn :wink:

Erg vervelend dat je nu zoveel dingen in je reis moet aanpassen. Toch hoop ik dat je een onvergetelijke reis zult maken!

Groetjes, Anne

reispas eindelijk in bezit!!!

als de situatie in bangkok niet verergerd zal ik woensdag 26/10 aankomen in saigon :slight_smile:

maar de luchthaven in bangkok is nu ook bedreigd voor overstroming…dus dat word afwachten!

Ik ben al 2 dagen in Saigon!
zeer blij, beetje afgezien op het vliegtuig! maar alles ok!!

ik zal er nu nog een kleine 3 weken van genieten :slight_smile:

groetjes uit saigon!

Helemaal super! Geniet van je reis! :cheer:

Groetjes, Anne

Hallo V,

Ik ben blij dat je vliegreis goed verlopen is.
Bangkok, had er ook nog bij moeten komen, gelukkig geen problemen gehad.

Wanneer je misschien morgen ook nog in Saigon bent ga lekker eten bij BBQ garden.
Te vinden.
Bij Ben Thanh market vanaf de voorkant ( waar de drukke weg is met rotonde ) houd dan de markt aan je linker zijde en loop naar het einde. Dan de straat afslaan naar rechts ( zie je veel winkeltjes met horloges ). Even oversteken en na 100 meter op de hoek zie BBQ garden ( wel 15 meter de straat naar links ingaan want daar is de ingang ). oase van rust en lekker eten en niet duur.

Wens je nog veel plezier en een onwijs fijne vakantie toe, je hebt het verdient na zoveel tegenslag.

gr.
Ton.