Ik heb in nl een visum voor vietnam aangevraagd. Echter nu zit ik net in mn paspoort te bladeren en zie ik dat er een verkeerde datum op het visum staat. Het visum gaat namelijk een maand later in dan dat ik in Vietnam wil zijn!!
Kan ik dit nog bij het consulaat in nl laten veranderen, of heb ik nu gewoon een vet probleem?!?!
Als ik jou was zou ik me nog eens bedenken om naar Vietnam te gaan. Als je al geen raad weet met dit probleem vraag ik me af hoe je de (onvoorziene) problemen oplost als je in Vietnam zit.
Dus begin met een fietstocht naar de Veluwe.
Als beheerder van dit forum wil ik hier toch even wijzen op gedragsregels, zoals het respecteren van elkaar. In principe mogen allerlei vragen en antwoorden geplaatst worden, maar sta even stil bij het plaatsen van een bericht/ reactie dat je met een ander omgaat, zoals jij wilt dat er met jou omgegaan wordt. Dank!
Hm, ik kan me goed voorstellen dat je in de stress raakt als je ziet dat er een verkeerde datum op je visum staat… Als je zo lang naar een reis toeleeft dan schrik je daar toch wel even van lijkt me. Ik denk niet dat dat verder veel zegt over hoe je problemen in het buitenland oplost en een fietstocht naar de Veluwe lijkt me nogal overbodig.
Backpacker1982, zo te zien is alles gelukkig toch nog goedgekomen en zit je lekker in Vietnam! Geniet ervan
Er bestaat volgens mij wel een noodvisum dat binnen 1 dag geregeld kan worden. Ik neem aan dat dit gebeurt is, afhankelijk van de tussentijd tussen contact leggen en de vlucht zelf. Er is namelijk al een autorisatie geweest zo te horen en die is meerdere maanden geldig. Een datumwijziging lijkt mij dan ook binnen 1 dag geen groot probleem, ik weet alleen niet of er een grote vergoeding tegenover staat.
Ik ben ook benieuwd hoe dit is opgelost?!
groet Edwin
Laat ik na 2 jaar dan maar eens vertellen hoe ik het heb opgelost!
Ben terug gegaan naar de ambassade van Vietnam in Den Haag. Situatie daar uitgelegd. Vietnamees nam mijn paspoort mee naar achter en was 10 minuten later weer terug. Hij had met typex de oude datum weggehaald, er met pen ene nieuwe opgezet, stempel erbij en klaar!
Bij aankomst in Vietnam werd nog wel even kritisch naar mijn paspoort gekeken, maar het was verder geen probleem. :wereld: