2 dagen te lang in Vietnam

Beste mensen,

Ik zit met een klein probleem. Ik ben vanuit Laos Vietnam in gekomen. Nou hebben ze bij het reisbureautje in Laos mijn visum te vroeg laten ingaan. Nu zit ik dus met het probleem dat mijn visum 20december verloopt terwijl ik pas 22 december naar huis vlieg! Weet iemand of het mogelijk is om alsnog het land uit te komen zonder problemen, of tegen betalen van een boete (zo ja, weet je ook om hoeveel geld het geld?). Of moet opnieuw een nieuw visum kopen… voor maar 2dagen!

Alvast bedankt.

Gr Bart:chin:

hoeveel geld het is per dag ipv hoeveel geld het geld :slight_smile:

Hallo Bart,

Een nieuw visum kopen mag niet wanneer je al in Viet Nam bent, daar moet je dan de aankomst datum invullen en de einddatum.
Je snapt al dat je de datum van binnenkomst op een nieuw visum niet kan invullen want je bent er al.

Maar je moet je visum verlengen ( extend ).
Dacht een verlenging vanaf 10 of 15 dagen het goedkoopst is.
Dit kan je bij een reisbureau in Viet Nam regelen en reken dan op een dag of 3 a 4.
Kosten zullen variëren tussen de 30 en 45 usd, afhankelijk van bureau je kiest.
Dit is de normale prijs, misschien zijn er wat goedkopere , maar dat die ken ik niet.

Je kan ook op de vertrekdag naar het vliegveld gaan en dan wordt je natuurlijk meegenomen.
Dan moet je deze kosten ook betalen ( rekenen ze 500000 vnd per dag ) en je hebt de kans op een boete.
Dus een verlenging is goedkoper en geen gedoe op het vliegveld.

Ander probleem is natuurlijk je hotel, deze zullen je er ook op wijzen en zijn verplicht de politie in te schakelen wanneer een visum is overschreden. Of ze het doen is ten tweede.

Het vliegend het land uitkomen met een overschrijding van je visum wordt opgemerkt met een kans van 99.999999 %. Dus gaat het je helaas toch wat kosten.

Dus even shoppen voor de verlenging ( je bent dus wel je paspoort enkele dagen kwijt ).
Wil je paspoort niet zo lang missen , kan het sneller, maar daar staat natuurlijk een bedrag tegenover.
Of kijken wat er van komt op het vliegveld.

Helaas Bart,
Meer kan ik er niet van maken.

succes
Ton.