Boete verlopen visum?

Hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen!

Heb een visum tm 23 maart voor vietnam, maar nu zijn de vliegtickets vanaf hanoi naar maleisie (onze volgende bestemming) een stuk goedkoper dan de dagen daarvoor! Kom ik gigantisch in de problemen als mn visum een dag verlopen is? Heeft iemand een idee van de boete?

thanks!

groetjes Mandy

Ik heb geen idee hoe hoog de boete zal zijn, maar ik kan me voorstellen dat je aan de grens (op het vliegveld) wel in de problemen komt. Mijn persoonlijke mening is dat je het niet moet doen. Maar het blijft aan jou.

Groetjes,

Anne

Hallo Mandy,

Ik ben het Anne eens om dit niet te riskeren.
Ik heb even gegoogled en heb het onderstaande gevonden.

In case, you are exempted from visa to Vietnam, and want to stay longer than your allowed time, the fee is quite expensive (50-70USD), so keep in mind this when you plan your travel itinerary.

Om dit te regelen heb je tussen de 1 a 2 uur nodig met de kans dat je je vlucht mist.
Ik heb er zelf geen ervatring mee.
Zoals Anne al zei probeer het te voorkomen en vraag een nieuw visum aan. Voor $11 heb je al een letter of aproval als je per vliegtuig Vietnam binnenkomt op de internationale luchthavens.

gr
Ton.

ik heb het vorig jaar perongelijk gehad. toen gewoon beetje onnozel doen (ben ik goed in) en beetje slijmen bij die man. Toen heeft hij het door de vingers gezien. Anders is het volgens mij inderdaad gewoon een boete, niet heel bijzonder maar wel zonde van je geld.

de officiele aanbeveling is om het VOORdien te regelen-meest via een reisburo dat wat innige ‘‘contacten’’ met de vreemdelingen politie heeft. dan krijg je een officiele verlenging dus. Zou iets van 20/30US$ kosten-minder als ze je op de airport een echte bon gaan geven. Ook de lengte van overstay speelt natuurlijk mee.

Ik heb dit probleem dus ook… Mijn visum is verlopen op 28 jan en vanavond vlieg ik naar Jakarta :slight_smile: Wilde mijn Visa verlengen maar bij het imigratie bureau in Saigon zeiden ze: Niet nodig, ga maar gewoon naar het vliegveld.

De een zegt dat ik 5 dollar per dag moet betalen de ander zegt meer + het betalen van een nieuwe visa. Aangezien de autoriteiten hier zo corrept zijn als de pest ga ik een andere manier proberen. Vietnamezen zeggen dat dit ook zeker moet lukken. Ik stop een briefje van 500.000 dong, 20 euro, in mijn paspoort en dan laten ze me ook door. Ik zal het jullie morgen laten weten :slight_smile:

Spannend Niels. Veel succes!

Groetjes, Anne

Het is helemaal goedgekomen :slight_smile: Koste me precies 500 000, dus 20 euro. Ik vertelde hem dat ik niet meer geld bij me had en toen was het zo geregeld. Visum verlegen kost 45 dollar maar dat heb ik dus niet gedaan. Nu zit ik in Jakarta, is toch even schrikken hier hoor!