Verlengen visum

Dag,

Mijn vriendin en ik gaan half oktober voor zes weken naar Laos. Ik heb begrepen dat de visa die verkrijgbaar zijn bij aankomst op de grote internationale vliegvelden (Vientiane, Luang Prabang) geldig zijn voor een maand. Ik heb echter ook gelezen dat verlenging (van het visum) mogelijk is bij immigratiediensten in Vientiane en Luang Prabang. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je ook weer pasfoto’s en contant geld (dollars?) hebben?

Dank!

Groet, Joachim

Hoi,

In Vientiane kun je je visum verlengen, ik heb dit weleens gedaan. Het kost 2 USD per extra dag met een kleine fee en het kantoortje zit in het centrum. De procedure is erg communistisch, 's morgens breng je je paspoort en loop je voor allerlei verschillende dingen loketjes af en in de middag mag je hem weer ophalen. Het is in een dag geregeld, dat wel.
Het is goedkoper om even de bus naar Thailand te pakken en dan weer terug te gaan en ook sneller :). Vanaf de markt gaan bussen naar Thailand en daar krijg je een visum on arrival, vervolgens loop je rond de grens en pak je weer een bus terug.