Verbintenis tot tenlasteneming (bijlage 3bis)

Hallo iedereen
Mijn askim gaat binnenkort zijn visum aanvragen voor België.
Het is al héél moeilijk geweest en we zijn er nog lang niet.
Nu heb ik een document “Verbintenis tot tenlasteneming (bijlage 3bis)” opgestuurd naar Turkije maar daar staat zijn oud paspoort nummer nog op. Hij heeft volgende week een nieuw paspoort nummer … wat moeten we doen ?
Het gaat namelijk niet meer lukken op de documenten weer opnieuw op te sturen :frowning:

• eerlijk melden bij ankara dat het nummer gewijzigd is en hopen dat ze het niet erg vinden
  • paspoort nummer aanpassen (ik heb het weggegomt)

of mag zoiets echt niet ? :frowning:

Toen ik vorig jaar die verbintenis invulde, had mn vriend ook een oud vervallen en het nieuwe kende hij nog niet en was dat leeg bij mij, en had toen domweg vergeten zeggen tegen hem om zijn nummer in te vullen. Hij heeft dan alles bij IKS ingediend en ze zeiden toen wel meteen waarom is dit niet ingevuld? Dat hoort niet leeg te zijn!!! Hij heeft zich geëxcuseerd en gezegd dat dit echt toevallig vergeten is, en echt de bedoeling niet was. En toen hebben zij het nieuwe nr zelf opgeschreven. Echt blij waren ze niet, maar het document is toch aanvaard geweest. Wat je beste kan doen, laat je vriend naar IKS bellen, en zeg hen dat je nu een oud nummer hebt geschreven en intussen een nieuw nummer hebt. Wat je beste doet. Hoor eens wat zij zeggen. Waarschijnlijk zul je het er best bijschrijven dat dit zn oud was en nu een nieuw hebt. Uitgommen is niet goed, want dan heb je alles met potlood geschreven? Beste is alles in zwarte balpen in hoofdletters schrijven. Ze zijn nogal kieskeurig op wat die dingen betreft :wink: Hopelijk helpt dit toch al een beetje! Succes met de visumaanvraag!

Hallo,
Ik zou ook je askim naar IKS laten bellen en het uitleggen. Misschien passen zij het dan wel zelf aan. Maar ik zou het zeker voor het gesprek melden. Gommen zou ik zeker niet doen en je moet het inderdaad wel in onuitwisbare inkt invullen. Veel succes in ieder geval!

Ik heb opzettelijk het met een speciale balpen ingevuld om achteraf weg te doen, het paspoort nummer is nu weg … dus hij kan het opnieuw invullen met zijn nieuw nummer, ze zullen dat nooit merken.
Ze hebben enkel een een kopie gemaakt en ik weet niet voor wat die dient.
Ik heb alleen schrik als hij het meldt dat ik het document dan opnieuw moet aanvragen en opsturen en daar hebben we geen tijd meer…

Het is niet meer iks maar vfs…
Vanhoek, heb je al prive gesproken.

Het is in orde gekomen trouwens :slight_smile: de kopie in de gemeente doet niets, thank god! Volgende keer doen we het wel legit :blush: