Vlucht boeken zonder nieuw paspoort

Hallo!

Ik ga in juni naar New York! Nu heb ik even een vraagje…
Ik heb een vlucht gezien bij expedia.nl.
Alleen mijn huidige paspoort is verlopen tegen de tijd dat ik ga. Ik ga vrijdag een nieuwe aanvragen maar die is dan pas volgende week do of vr klaar.
Stel dat ik binnen een paar dagen een vlucht wil boeken, kan dat dan zonder dat ik mijn nieuwe paspoort heb…

Groetjes xdreamingx

Helaas, bij het boeken van de vlucht moet je je paspoortnummer opgeven. Bij mijn weten krijg je bij elk nieuw paspoort ook een nieuw ‘documentnummer’.

Eerst je paspoort afhalen, dan pas boeken. Dat is de enige volgorde.

(En vergeet ook de ESTA-verklaring niet!) :wink:

volgens mij niet altijd. Het hangt van de bookings-site/airline af. Naam+cred cd nr is meest voldoende. Maar misschien is ook dit weer recent veranderd vanwege hun safety-paranoia?
Je moet natuurlijk wel de nieuwe gegevens (nr, geldigheid etc.() hebben als je ESTA gaat melden.
Overigens-het kan natuurlijk altijd nog gebeuren dat je een nieuwe pas moet aanvragen als je oude bvb gestolen is(ook al was hij nog 3 jaar geldig)-dat is toch geheel vergelijkbaar? Kan me niet voorstellen dat daar geen regeling voor is.

Wij hebben onze volgende vlucht via een reisbureau geboekt en hoefden geen paspoortnummer op te geven. Wel voor Esta.

ik zou gewoon proberen te boeken. op het moment dat er om een paspoortnummer wordt gevraagd kun je de boeking altijd nog annuleren.

het verschilt van maatschappij tot maatschappij of men bij boeking al een paspoortnummer wilt hebben. wel is het zo dat je paspoortnummer altijd moet kloppen bij de vlucht. soms is het mogelijk na boeking het pasppoortnummer te wijzigen, maar niet altijd!